Jump to content

Audi A3 1.9 TDI 2006 - Мения/ Съвети


Recommended Posts

Колеги, обмислям закупуването на Ауди А3 1.9 Турбо дизел инжекцион от 2006г. Ще съм благодарна на мнение дали си струва парите, защото а на около 220,000 км, обслужвано е, имало е само 2ма собственици (1 българин), но все пак е за 7000лв. За първи път ще си купувам кола, та затова ще се радвам на мнение и съвети като цяло. Във вторник ще го водим и до сервиз да го погледнат, но все пак и тук отварям темата :)

 

Гледах няколко преди това, но бяха пълни кошници и в салона вътре, и под капака. За протокола, жена съм и щом аз го забелязах, можете да си представите и вие :Д...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, екстри силно казано има, норм Ауди сякаш. Купето е наистина доста запазено, но това пак не е екстра. Сервизна книжка е имала докато не е влязла в Бг. После човека сам си я обслужвал, но редовно.

 

линк към обявата: https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11606754182863248&slink=j1gs3l

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя тази обява , като са я пускали все едно става дума за две различни коли събрани е една. Пише пробег 191 к ...,а по километраж 220 к ..., пише ,че има филтър за твърди частици.., а в описанието отдолу ,че фабрично е без dpf.. последно има или няма ? Ако ще се кара повечко градско има значение дали има dpf.Пише ,че има сервизна книжка ..,но реално явно няма понеже ако последното записано обслужване е от 09 година... да се публикува такава снимка е лишено от смисъл. Вместо да публикува снимки на обслужване от преди 12 години е било по- добре да направи една снимка какво е под предния капак (ако двигателя е измит- силно подозрително, ако е мръсен се гледа за следи от течове) Пише ,че има usb , което на 99% също е фейк. Колата трябва да се оценява единствено по публикуваните снимки и евентуално написаното от продавача собственоръчно...

А сега по същество- Колата изглежда в добро състояние. Вероятно снимките са направени след автомивка , която е включвала и пране на салон. Салона е светъл, което означава ,че когато е мръсен си личи. Като и гледам седалките и волана , колата не изглежда никак да е от екземплярите с екстри. Волана си е най- гадния( за щастие може да се смени срещу скромна сума за кожен с шев и копченца). И все пак колата не е от най- посните , понеже има и екземпляри без подлакътник , без климатроник (с врътки за клима изглежда ужасно) и със стоманени джанти..а тази даже има нави..))) Въпросната комбинация 1.9 tdi ,5 степенна ръчна и без dpf се подържа доста евтина , като за Audi. По- евтино е само вероятно 1.6 бензин , но там вървежа е друг и т.н. Питайте продавача , дали за тези 220 к е сменян съединител(щом не пише вероятно не е и честа ще се падне на вас). Това е аргумент с който цената може да се натиска надолу.

Това ,че последните 12 години собственика е един и същ е добър атестат..., но имайте предвид ,че покупка на автомобил без сервизна история и гледан в България винаги е високорисково. Причините са ,че много от хората тук си продават колите , когато дадат някакъв сериозен проблем и искат да се отърват , набутвайки друг(на запад ги продават , просто защото могат да си позволят да купят по- новия модел). Другия проблем е ,че хората тук често правят компромис при подръжката на колите, което е свързано разбира се с ограничените финанси на домакинствата..При старите коли се случва да се правят ремонти и има значение дали счупената част е заменена с нова оригинална или с неоригинален евтин заместител. Цената за въпросната комбинация от двигател , ск. кутия , пробег , визулано състояние , ниво на оборудване и брой собственици е добра .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@gogogo79 Доколкото логически си навързах нещата, обявата е по-стара и младежът ъпдейтва само цената и по някое време е добавил снимката за колометраж 220К от дата 5.12.2020г. (вероятно 191К е по-рано от 2020г.). Оттук ми изниква веднага въпросът "а защо все още не я е продал?", което вероятно ще се разбере, когато механикът я погледне другата седмица. 

 

Воланът: най-вероятно ще го сменя с трилъчев с копчета и кожа (стига това да е възможно).

 

Относно dpf-а не се бях замисляла, че е написал уж че има (видях само е коментара, че няма фабрично)... реално възможно ли е да е фабрично без и колко би ми струвало да си сложа? Освен слагането, какво друго ми се оскъпява за поддръжката, ако има такъв? Разбирам, че това е основно за околната среда и съм за да си сложа, защото все пак си е дизелов автомобил. 

 

За съединитиля - не спомена да го е сменял, така че вероятно честта ще е моя и веднага ще питам колко по 300 ще ми излезе? :D Още нещо, вероятно ще ми дойде ред и за смяна на скоростна кутия (не са малко километрите и годините), така че и там ще се радвам на ценови ориентир. Предполагам, че подобни неща е желателно да са нови, а не 2ра употреба. (?)

 

Салонът: стандартен (за съжаление), екстри дори не бих казала, че има. Навигацията е толкова стара, че не знам дали работи. По-скоро ще видя да я сменя с нова, което отново ще ме оскъпи колата, но няма как, екстра е... но пак бих питала дали има от къде да си взема хубава 2ра ръка (тук дори не държа да е нова, стига да е запазена и работеща). Вероятно отговорът ще е сайтове и автоморги, но аз да си питам пак.

 

И последно, за сервизната история - книжката освен да удостоверява кое и кога е сменяно/ правено и с какви части е подменено (което не казвам, че не е важно, но пак не ми дава гаранция кое и кога ще се развали) друго значение има ли? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 16 часа, Audi for dummies написа:

Съединитела не е скъп, по-скъп е маховика ако се наложи смяна. Относно скоростната кутия ако включва добре, едва ли ще се наложи ремонт. Все пак е хубаво да се смени маслото й с ново. Щом колата е фабрично е без ДПФ няма смисъл да й слагаш, незнам дали е осъществимо. Успех с покупката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aми аз не мога да кажа , дали обявата е по- стара... възможно е несъответствията да се дължат на небрежност или недоглеждане при пускането на обявата.

Възможно е да се смени волана. Има всякакви волани и седалки за тази кола в olx.. внасят такива коли от Англия за без пари и ги продават на части.

Относно dpf –а , ако колата няма такъв НЕ трябва да и слагате ! Струва доста скъпо да и се сложи , ще бъде предпоставка за последващи проблеми в следствие на лошо гориво при каране градско и на къси разстояния и т.н. А и с оглед на това ,че в държавата на този етап не се провежда точно такъв тип екологична политика , която да стимулира собствениците да си правят колите еко , то вие ще сте единствената , която си е сложила dpf oт което въздуха по- чист няма да стане.  

Съединителя е с демпферен маховик. Цена с включен труд - да кажем 1000 лева грубо плюс минус 100-200 лв. И да – съединител задължително се слага нов и то на доказана марка.Това е положението с цените при дизела. За скоростната кутия не ви трябва ценови ориентир , понеже ръчната скоростна кутия не е консуматив. Разликата между консуматива и резервната част е ,че консуматива си има програмирано остаряване , направен е така ,че да се износи след определен времеви срок или километри(гуми , накладки , акумулатор , ангренажен ремък, съединител и т.н.). Резервните части (поне официално) не се водят да са с програмирано остаряване. Когато се сменя резервна част се води ремонт , а не обслужване... съответно ако ремонтите почнат да стават твърде много на модела му излиза лош имидж на чуплив.

На въпроса за ръчната скоростна кутия , нова би трябвало да струва колкото самата 15 годишна кола или да кажем на половина. Ако се случи нещо , никой не купува нова ск. Кутия за тази кола. Прави се ремонт, търси се втора употреба от автоморга и т.н. Не съм чувал ръчната скоростно кутия на тоя двигател да е проблемна. По – скоро е обратното . Здрава си е и може и да изкара целия живот на колата.

Стандартните седалки освен ,че не изглеждат ефектно не бих казал,че са лоши или неудобни. Това ,че нямат силно изразен страничен борд (характерен за s line и другите спортни модификации) , ги прави ок ако ще имате много качвания и слизания от колата на ден. Нормални седалки са си по- ок за евридейка. Навигаци за този модел има разбира се по сайтовете али експрес и другите. Въпрос на субективно мнение е дали , като се промени стоковия вид на интериора , колата ще изглежда по- добре или не. Аз не бих пипал стоковия вид на централната конзола , единствено бих инвестирал в такъв вид адаптер  който да чете флашка  , не от тия дето се бучат в запалката ,а другите които се свързват към audi concert , за да вади качествен звук.

За сервизната история и дали друго има значение , според мен много неща имат значение , ако нещо конкретно ви интересува ще питате тук или в сервиза и така..)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето, ако механикът при който ще се води колата разбира ще ти даде отговор на състоянието на автомобила. Тези коли не са толкова сложни за анализиране:zustimm:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...