Jump to content

Помощ, проблем с мотора (3.0 TFSI)


MCI

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Подготвям колата (Audi A6 C6 facelift 3.0 TFSI) за тунинг. Сменихме веригите, обтегачите и разни други неща. До тук добре, но се появи следния проблем:

При около 2500 оборота , 93 канал показва -13.9 за 1 глава и 0.4 за 2 глава. Преди процедурата беше съответно +2.6 и +5.6.

Решихме, че има проблем със зацепването на валовете на 1 глава. Фиксирахме разпределителния вал с пина и свалихме капаците за да проверим белезите. За учудване съвпадаха и на ваноса и на зъбчатката на изпускателния вал и на двете глави. Също така и планките за фиксиране на валовете прилягаха плътно.

Викаме си, може ваноса да е прецакан. Разменихме ваносите на  1 и 2 глава, тъй като са еднакви, но след това ситуацията беше абсолютно същата като преди – градусите са същите.

Видяхме се в чудо, разменихме соленоидите за управление на ваносите на двете глави, но промяна нямаше. Разменихме сензорите за положение на валовете, но същата работа  (-13.9 на 1 глава и 0.4 за 2 глава).

93.thumb.jpg.7ffc547bc4c73f229c712955778ea2e4.jpg

 

Иначе двигателя работи равномерно. Покарах малко колата и не записва грешки за несинхронизирани валове, всъщност няма никакви грешки.

В тази връзка имам следните въпроси:

Различни ли са планките за фиксиране на разпределителните валове за различните модели 3.0 TFSI мотори?

Ако не, от какво може да е шибания проблем?

 

Благодаря Ви предварително.

Редактирано от MCI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Тези маслени пътища имат едни много фини цедки. Тея цедки са проблемни при доста мотори от тези години. Късат се, задръстват се и т.н. При така описаната ситуация, бих заложил на тях. Ама решението във всеки случай е различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ваносите се захранват с масло челно от разпределителните валове. Ваноса има точно определено положение спрямо вала. На ваноса има точка с боя и на главата има също такава. Като се свали ваноса може да се ориентираш и по отворите на вала и ваноса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Прав си, че ванса има точно опредеелено положение, но ние го проверихме и белега на ваноса и този на главата съвпадат!

Явно проблема е другаде.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MCI всички зацепвания и т.н. по клипчета от интернет ли са  правени или по документацията в ELSA?

 

 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, P_PETKOV написа:

 

В сервиз е правено, не им е първата кола и предполагам че са спазили процедурата.

Аз присъствах после на проверката и видях с очие си, че са на белег.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, някой с ELSA може ли да погледне кой е номера на инструмента за фиксиране на разпределителните валове.

Става въпрос за Audi A6 C6 3.0 TFSI, кода на мотора е CAJA.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@MCI Няма какво да се гадае, явно нещо са пропуснали. За това си подкарай ELSA извади си нещата и им ги накарай да прегледат добре стъпките. Определено нещо не е направено както трябва... баш какво трябва в сервиза да разберат щом имат опит. 

 

П.с. Кой е въпросният сервиз? 

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...