Jump to content

Audi A4 b6 2.5 TDI - 180 hp - проблем с "хладен" старт :)


shotoman

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

Обръщам се към вас със следния проблем и молба за идеи, ако някой се е сблъсквал със същото:

Както видяхте от заглавието, колата е A4, b6 2.5 TDI 180hp. 

Когато е студено, няма значение колко, въпроса е температурата да е под 5-6 градуса, може и -20 да е (миналата седмица седя 10 дни под снега на вилата в големите студове) - подавам контакт, свещите подгряват нормално 7-8 секунди, примерно, въртя и пали веднага, без проблем. Когато колата е топла, карана е, или пък е лято и температурата навън е 15-20 градуса и нагоре - също няма проблем. Подавам контакт, грее 2-3-4 секудни, пали мигновенно. Когато обаче съм я палил в студено време, работила е малко, колкото да вдигне температурата на 40-50 градуса, да речем и опитам да я запаля след малко отново..... подгрева изключва за секунда и върти..... като задавен Вартбург. 5-6 секунди върти, докато накрая запали. Какво е направено и прегледано по колата:

 

- стартер - без забележки, но въпреки това свален, профилактиран, с нови четки и лагери

- акумулатор - чисто нов, Bosch Silver 110 Ah

- подгревни свещи - от 6 само 3 здрави, подменени 6-те с оригинални

- помпата - профилактирана есента, без течове, без луфтове, без проблеми с елемента - отлично състояние

- реле за подгрева - заменено с ново, оригинално

- температурен датчик - заменен с нов, оригинален

- дюзите - тествани на стенд, без проблем

- маркучи за излишна нафта - сменени с нови, така или иначе всичко беше извадено :)

 

Та така, не схващам идеята с тоя ни топъл ни студен старт..... защо така значи.... толкова гледане и глезене на тоз автомобил, а накрая да ми се подиграват комшиите като паля :D

Редактирано от shotoman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем колега, преди години с моя golf mk4 1.9 TDI :) И беше до настройка във VAC-COM , аз не разбирам много , но майстора от там настройваше начина на палене, при мен също ту отменаше секунди за паленето, ту ставаше мигновено, без значение дали е студ/жега. Е, при поредното посещение при майстора, така го настрой, че започна винаги да пали от-раз. Това е моят опит, със забавено палене на TDI. Така че, препоръчвам посещение при добър електроничар, който да разбира от диагностика, в случай че вече не си посетил такъв. Успех!

Редактирано от user12321
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега. А някаква информация какво и къде е правил с VAG COM-а? Или не си задълбавал толкова :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросния клапан тогава ли проявява проблем - между 4 и 9 градуса по Целзий? 

Редактирано от shotoman
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, не съм обърнал внимание какви настройки е правил на бордовия комп, предвид че  беше преди 10тина години, но помня едно - каза че това продължително въртене въобще не е добре за мотора/стартера и затова зададе бърз начин на палене. Става въпрос за golf mk4 TDI AHF 110 к.с. (добрият стар голф).

 

Междо другото, вметвам, че имах проблем на моята B6-ца AWX с наводнени релета на бордовия комп. Е, ако това стане, следва въртене и не палене. Или както е при теб, забавено палене. Та мисълта ми беше, че на B6ците ни (и не само) трябва много да се пази бордовия комп от влага и наводняване. Най-вече затварящия капак над бордовия да е напълно здрав и да не пропуска влага. Че иначе.. ядове големи и оставяне по пътищата..

Редактирано от user12321
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На тези мотори може да се наглася тайминга с помощта на VCDS. Тук е показано как става:

 

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много. Още довечера ще проверя къде съм в скалата. Дали не е с много предварение или влиза в перфектната графика. Това поне ще ми е отправна точка. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав е, като избера от списъка и при мен не показва графика. Не мога да видя центровката през VagCom-а.... :(

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обясни като на по-глупав човек без много опит, какво точно гледам и кое показание какво показва :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Engine>basic setings>4канал

Центровката при отпуснат авансатор(late100,2%) трябва да е на закъснение atdc(-btdc) от0 до 4градуса при загрял мотор над 80градуса.

Редактирано от janoar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...