Jump to content

Акумулатор


lodestr

Recommended Posts

Здравейте, вчера след престой от 2-3 седмици не успях да запаля, поради паднал акумулатор. Оказа се, че акумулатора е Varta 63Ah. Явно някой го е сменил като в вкарана колата в България, понеже ме съмнява някой в щатите да е сложил такъв... Карам колата вече година и до сега нямаше проблем, даже не съм го и гледал какъв е. В списъка с екстри пише, че колата е поръчана с 520А 110Ah. Колата е А6 С7, 3.0tfsi. 

Въпросите ми са да препоръчате марка/модел акумулатор и съответно 110Ач ли да търся задължително и трябва ли нещо да кодирам след смяната? Предполагам в момента е кодиран този, понеже нямам грешки свързани с това. Имам VCDS, става ли с него да се направят необходимите кодинги и какво ще стане ако не ги направя.

Също почти не намирам тази конфигурация 520/110. Кое е по-добре, 110ач с по-висок стартов ток или нисък стартов ток с по-малко Ач. Често се случва колата да седи по 2-3 седмици до месец в подземен гараж на 10 градуса без да се кара.

Благодаря предварително!

Редактирано от lodestr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре да се вземеш оригинален, както то го дават по рама или Бош/Варта с оригиналните параметри. Има значение дали акумулатора е с рекуперация или не, защото за този модел Ауди ги има и двата варианта.

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ре-Кодирането не е задължително - четох, че е само за да рапортува серриния номер! По никакъв начин няма да има разлика в работата с ре-кодиране или без.

Акумулатора трябва да е AGM особено ако се ползва Start-Stop системата!

 

Ето едно клипче за смяна + ре-кодиране! Статията е превод от руски - не съм я чел с подробности!

Къде е батерията в Audi a6 c7? - Специално оборудване (mzoc.ru)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старт/стоп система нямам. Как да разбера дали имам рекуперация?

В списъка с екстрите има следното:

7L7 Regenerative braking with 12.5V

Сменял съм накладки, но не забелязах нещо допълнително да има, то не знам и какво реално трябва да има...

 

Молл и аз загледах, че ги хвалят. Били едни от малкото, които се произвеждат все още в Германия и се вграждат във VAG групата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 21 минути, rexxxxx написа:

Ре-Кодирането не е задължително - четох, че е само за да рапортува серриния номер! По никакъв начин няма да има разлика в работата с ре-кодиране или без.

Акумулатора трябва да е AGM особено ако се ползва Start-Stop системата!

 

Това не е вярно. Ще се скапе за нула време ако е AGM, a не се кодира като такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е с рекуперация, на таблото на бордовия компютър, където показва моментния разход на гориво, ще има в левия край зелен акумулатор с плюсче.

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулаторите без рекуперация са по-евтини от тези със рекуперация, което от финансова гледна точка е по-добре, но мисля че издържат по-малко.

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk

Ако го подмениш с акумулатор с оригинални характеристики, може да не налага кодиране. Трябва да имаш трети акумулатор (без значение от параметрите), който да го свържеш временно, докато сменяш стария и новия акумулатор, за да се подава постоянно ток към компютъра. След като свържеш новия акумулатор, изключваш третия буферен акумулатор и ако не ти изпише грешки по таблото, значи всичко е ОК.

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Мисля да взема MOLL, но не намерих 110/520. Тези двата дали ще свършат работа:

https://maxcar.bg/akumulatori/moll-m3-plus-110ah-850a-r

 

https://maxcar.bg/akumulatori/moll-m3-plus-95ah-800a-r

 

Доколкото разбирам AGM не ми е нужно, предвид, че нямам старт/стоп система?

 

@jkolev0305

Това с буферния акумулатор ако не го направя проблем ли е? 

 

Редактирано от lodestr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с буферния акумулатор ако не го направя проблем ли е? 

Твърде вероятно е след това да трябва да се обучава акумулатора и то в оторизиран сервиз.

Gesendet von meinem ONEPLUS A6013 mit Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поправям се. Ре-кодирането е важно дотолкова да кажеш на колата, че акумулатора е сменен с нов - не са важни марката и серииния номер. Достатъчно е да се смени една цифра от стария, но все пак си трябва кодиране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет е да вземеш такъв със същия пусков ток. Не е problem ампеража да е по-малък. Аз карам с такъв MOLL. И го кодирай задължително. Стария е мъртъв щото джамбаза не си е играл да кодира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...