kup0nq Posted June 15, 2022 Report Share Posted June 15, 2022 (edited) Здравейте, как мога да достигна този датчик? През отворения капака отгоре мисля , че не успях да го видя. До радиатора на A3 8P 2004 е, ако има значение. Ако някой е сменял подобен или този до двигателя - може ли да препоръчате марка? Edited June 15, 2022 by kup0nq Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted June 15, 2022 Report Share Posted June 15, 2022 Така като гледам само отдолу, като се свали кората под двигателя. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kup0nq Posted June 15, 2022 Author Report Share Posted June 15, 2022 (edited) Благодаря, трябва да намеря къде да кача предницата на колата и да видя дали ще има за мен място отдолу. Последният сервиз, в който беше, май само ми взеха парите и не са сменили нищо. Колата продължава да не отчита температура на охладителната течност. След 2-3 минути каране, стрелката пада и спира да отчита..... Относно марка има ли значение? Предлага се от 20 производителя поне на цена между 12 и 61 лв. https://www.autopower.bg/vag-oem-06a919501a.html Edited June 15, 2022 by kup0nq Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted June 15, 2022 Report Share Posted June 15, 2022 Не мисля че датчика от схемата по-горе е този за температурата на таблото - по-скоро е за ел. перки. Този за температурата на таблото трябва да е на фланец на самия двигател (или в близост) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kup0nq Posted June 15, 2022 Author Report Share Posted June 15, 2022 Има 2 еднакви температурни датчика. Другият е до двигателя отгоре вдясно. Като се прочете на кабел - излизат грешки и в двата. Мен по ме притеснява да няма някакви проблеми по окабеляванията някъде. Ще сменя първо по-лесният датчик, а този на радиатора - като намеря канал някъде или нещо подобно. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vle4ugoto Posted June 15, 2022 Report Share Posted June 15, 2022 Вдигни си колата с крик и подпри гумата отдолу за всеки случай и ще си осигуриш достъп , няма да е много удобно ама ако искаш сам да си го правиш са ти ограничени вариантите . Трябва и да си доста бърз за да го смениш без да изтече много антифриз , освен това отсрани ако не е кранче / срещу позиция 2 / което затваря антифриза за да се смени сензора без да се точи антифриза . Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted June 15, 2022 Report Share Posted June 15, 2022 (edited) И двата са температурни датчици, но този долу е за ел. перка. Смени този отгоре, напръскай му куплунга хубаво с контактен спрей. Преди да сменяш долния т-датчик (този на радиатора) първо напръскай и неговия куплунг с контактен спрей - може грешката да е от лоша връзка. НЕ ПИПАЙ кранчето на радиатора - то е за източване на антифриза и обикновено прокапва след като се върти. Също така ПРЕДИ да сменяш т-датчика отвий внимателно и махни капачката на разширителния съд на казанчето на антифриза за да изпусне налягането! Ако е топъл двигателя ползвай парцал при отвиването на капачката да не се изгориш с антифриза - почва яко да пръска и прелива! Най-добре прави смяната на студен двигател (сутрин преди първо палене). След като спре да съска сложи обратно капачката и чак тогава сменяй т-датчика - така ще изтече много по-малко антифриз, даже ако си бърз ще са 50-100 грама. Когато поръчваш т-датчика гледай да му поръчаш и гумения О-пръстен защото обикновено не го продават заедно с т-датчика. Edited June 15, 2022 by VBI Link to comment Share on other sites More sharing options...
kup0nq Posted June 15, 2022 Author Report Share Posted June 15, 2022 Много благодаря. Да, ще го сменям за втори път този датчик на двигателя. Не знам защо така ми прави проблем и издържа 3-4 години само. Поръчвам го с О пръстен и щипката, за да не стане някаква изненада в процеса на работа Не се бях сетил да отворя капака на казанчето, благодаря! Дано да се оправи от смяната, защото страничните симптоми са супер дразнещи.... Светва лапмата за ABS (няма логика, но е от тези грешки), ако се кара продължително време така (10-15 км) - светва и лампата на двигателя. Включват се перките за охлаждането. Автоматикът започва да превключва по-твърдо скоростите. Веднъж ми светнаха в червено и скоростите даже. Ако имаш лош късмет датчикът да не сработи с паленето на колата - след палене оборотите падат и аха-аха да загасне и се чака колата да си ги регилира сама, за да можеш да тръгнеш..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kup0nq Posted June 19, 2022 Author Report Share Posted June 19, 2022 Към момента втори ден колата работи добре, без грешки и аномалии. Сменен е датчикът на двигателя само. Сложих марка Hella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now