Jump to content

3.0 TFSI 4F Смесва бензин в маслото


ti4koae

Recommended Posts

Привет колеги, от скоро съм собственик на горе споменатото Ауди 3.0tfsi тип 4ф 2010г. Колата е чудесна, НО има "малък" проблем. Забелязвам покачване на нивото на маслото в рамките на едва 300 изминати км. Маслото се е покачило с около 3мм и е вече на максимум. Предстои смяна тъй като със сегашното е карано вече 9500км. Това което ме озадачи е ,че щеката мирише на бензин, прикачвам снимки също така за да видите и цветът. 

Отделно имам и голяма загуба на антифриз (1 литър за 300км) при което не виждаме никакви течове. Не виждам също така да има примеси на антифриза в маслото - щеше да стане като каша според мен ако антифриза отиваше там и щеше нивото да се пръска. Няма бял пушек от ауспусите - има пушек но не е като да гори антифриз, също така нямам катализатори. Съвети при загубата на антифриз?


Обръщам се към вас със питането:
   -Има ли някой който да е имал същия проблем? Ако да - как е диагностициран и как е решен в последствие?
   -Възможно ли е друг вид масла (които да повишат нивото)да се влеят в картера и каква може да бъде причината?
   -Ако е бензин в маслото, възможно ли е да е от помпата за високо налягане?
   -Изобщо има ли някакви пътища този бензин които водят към маслото на мотора?
   -Предполагаеми виновници (дефектирали части)?

Прикачвам снимки на измерването на маслото където ясно си личи повишаването му.

Всеки съвет би бил изключително полезен.

   

преди.jpg

след.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 литър антифриз на 300 км най-вероятно значи PCV. Компресора се маха и обикновено се сменят водна помпа, термостат и тръби за антифриза. Най-вероятно имаш и антифриз в маслото, по-добре не карай колата, а търси майстор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така е възможно да имаш пробив в кулерите, които са вътре в суперчарджъра ... трябва да се разглобят и да се проверят с надуване или по друг начин

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите, колата е в сервиза, не е карана от както е установен проблема, лошото е , че не знам този преди мен колко я е карал и колко км трябва да е карана в това състояние за да замине двигателя?

 

Какви биха били симптомите, ако имам пробив във кулерите на чарджъра, защото колата по нищо не показва, че има проблем с поведението си? Също така възможно ли е двигателят да е "заминал" ако е карана два три месеца така да речем? Не ми се вярва антифриза да е в маслото, защото няма каша и не прилича на боза, а с това количество щеше да си е чиста боза. 

Ако са се покачили 3 mm на щека, това реално в милилитри колко би било? 200-300ml? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 45 минути, ti4koae написа:

Също така възможно ли е двигателят да е "заминал" ако е карана два три месеца така да речем? Не ми се вярва антифриза да е в маслото, защото няма каша и не прилича на боза, а с това количество щеше да си е чиста боза. 

 

 

Всичко е много относително, аз съм карал същия мотор на друга кола в продължение на 2 седмици и общо бях налял 10 литра антифриз примерно, на щека маслото си беше нормално, но имаше антифриз в него. Двигателя си беше без проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

По последни данни:
    -имаме миниатюрна дупка на маркут под чарджъра от който сълзи и едва ли е отговорен за 1литър загуба за 200 км.
    -в маслото има покачено количество около 600ml (при пробег 10к км на маслото) но НЕ е Антифриз , маслото изглежда нормална консистенция без примеси - някаква друга течност влиза в картера - идеи?
    -при слагането на препарат за отчитане на картерни газове в антифриза - резултатите са "колебливи" каквото и да значи това
    -никакви видни течове по мотора
    -тепърва ще се сваля PCV и ще се надува с уред системата и ще се проверява стъпка по стъпка къде може да е проблема

Ако имате още идеи моля споделете.

Благодаря и бъдете здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Последно включване по темата, оказа се PCV клапана, течността в картера се оказа Антифриз стичащ се по тръбата от PCV към картера ако правилно съм разбрал. Под PCV клапана - множество течност умешена с масло абе мазало. Важното е ,че се диагностицира и благодаря за насоките изиграха важна роля.

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...