Jump to content

Съвет покупка А5 3TDI/ FWD / Multitronic


Recommended Posts

Здравейте колеги, от доста време търся читаво А5, мислих да ходя до Германия, но ми изпадна хубав автомобил тук, колата е подържана безупречно в Ауди Германия и след това в Ауди България до ден днешен, на реални 245к 2015 година, НО автомобила е 3TDI с предно предаване, 204 коня, мултитроник. Четох доста из форума, но не намерих много полезна информация. Може ли който се е срещал с подобна конфигурация да ми даде повече инфо надежден ли е мултитроника и дали липсата на куатро е голям минус. За протокола шофирах колата, скоростната кутия превключва плавно, не се усеща, набира прилично, но все пак съм я карал 20 минути. Благодаря

Редактирано от Georgi929222
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е най-натовареният вариант на мултитроник кутията откъм нютонметри на двигател. Дори да няма проблеми. шансът да се появят такива е най-голям точно при тази комбинация. Откъм надеждност, мултитроникът като цяло не е надеждна кутия, но третото му поколение в последните години на слагане на тази кутия по аудитата е възможно най-надеждният вариант на мултитроник, което само по себе си не гарант за безпроблемност.

 

Рано или късно на тази кутия ще й се наложи ремонт, който няма да е по-скъп от ремонт на с-троник (който слагат на куатро версиите), но по-трудно ще намериш добър майстор, а равносметката винаги ще клони към куатро. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Благодаря! Общо взето по-добре да се търси читаво куатро.

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай също предвид че А5-ца Куатро от това поколение ако е от Германия ще е със S-троник, който не е по-надежден от Мултитроника, обаче ремонта му е значително по-скъп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Дали мнението е от личен опит, тъй като всеобщото мнение е , като на колегата по горе, че мултитроника е "боклук" и не подлежи на ремонт?

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е както от личен опит (карам един и същ Мултитроник от май на 2006 г. и никога не съм имал проблем с него), така и от това колко често някой пише тук за проблем със S-троника си и колко често за проблем с Мултитроника - нещо което можеш сам да провериш и да се убедиш.

 

Oт трите вида автоматик които Ауди предлага, Мултитроника е най-прост конструктивно и най-евтин както за ремонт така и за поддръжка. Иначе от много километри заминават съединителите, но при S-троника е същата ситуация.

 

Колегата по-горе обаче е прав че Мултитроника не е добра комбинация с дизел на 400 Nm.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ясно, общо взето този автомобил отпада и започва ново ходене по мъките 😁 Много благодаря за помощта отново !

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 6/20/2023 at 5:19 PM, CVT said:

Моето мнение е както от личен опит (карам един и същ Мултитроник от май на 2006 г. и никога не съм имал проблем с него), така и от това колко често някой пише тук за проблем със S-троника си и колко често за проблем с Мултитроника - нещо което можеш сам да провериш и да се убедиш.

 

Oт трите вида автоматик които Ауди предлага, Мултитроника е най-прост конструктивно и най-евтин както за ремонт така и за поддръжка. Иначе от много километри заминават съединителите, но при S-троника е същата ситуация.

 

Колегата по-горе обаче е прав че Мултитроника не е добра комбинация с дизел на 400 Nm.

дали може да споделиш мнение за Мултитроника по отношение на това дали колата се кара предимно градско или извънградско. Аз съм получавал обратна връзка, че извънградското шофиране не амортизира кутията по начина по който тргъгни-спри особено в София го прави т.е ако шофираме предимно извънградско (без да настъпваме яко газта) дали амортизираме по-малко мултитроника

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, мисля че съединителя за предна би се износил по-бързо при градско, заради честото тръгване и спиране. След като колата вече е в движение, съединителя не се използва даже и да се настъпва по-яко, но разбира се други неща се износват по-бързо при по-агресивно каране както по кутията така и по мотора. Същото се отнася и когато колата е чипната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...