Jump to content

S-tronic връщане на предавка


VelislavS

Recommended Posts

Здравейте, от скоро съм собственик на Ауди A4 B9 2017г. 2.0 190кс. При съвсем плавно спиране пред легнал полицай, при превключване от 2ра към 1ва се усеща, все едно на ръчна кутия пускаш рязко съединителя (малко по-твърдо превключване) , но не чак така ударно. При малко по рязко спиране не се забелязва нищо. Това нормален процес ли е? 
Други аномалии не се забелязват. Маслото е сменено на 60000 км. 

Edited by VBI
Грешка в заглавието
Link to comment
Share on other sites

Това им е слабото място на с-трониците… с времето започват да подритват при 3–>2 и 2->1… като стане осезаемо и дразнещо си за нов съединител и почистване / ремонтен комплект на мехатроника. 
На колко километра е колата ?

Link to comment
Share on other sites

Малко рано ми се струва … повечето изкарват 150к. без проблеми. Но и въпроса е колко силно е това подритване.. ако идваш от хидротрансформатор автомат винаги ще ти се струва малко грубо превключването на предавките надолу, особено при ниски скорости. 
Ако не рита много, не се получава и на други скорости (3 към 2-ра) бих те посъветвал да си караш колата и да не го мислиш много :) че тоя автомат може да глътне бая пари и без нужда 

Link to comment
Share on other sites


Идвам от ръчка и Италянски автомобил, директно на Немски с S-tronic. Даже не е и ритане, защото съм карал ритаща кутия, по-скоро е като грубо превключване и то понякога. По-точно при намаляване до около 5 км тъкмо пусне 1ва предавка и едновременно пускам и спирачката и някак се засичат двете. Иначе като пусна по инерция си пуска първа меко, даже не се усеща.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Така както го описваш е ОК… както казах това им е слабост, не винаги се справя добре в такива гранични ситуации - колата намаля, гласи се да спира … пък ти пускаш спирачката и тя трябва да започне да ускорява (или да се подготви за ускорение)

Link to comment
Share on other sites


Да при намаляне към спиране и спиране няма проблем.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites


Явно са си така всички като слушам и при 8zf е така.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Когато намаляваш с по-сериозни темпове като е на 3-а, трябва да върне 2 предавки надолу и тогава се усеща. Ако се спира по-плавно го няма този ефект.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, VelislavS said:


Явно са си така всички като слушам и при 8zf е така.


Sent from my iPhone using Tapatalk

При ZF-a не е така, защото принципа на работа на кутията е мнооооого по-различен. 

Link to comment
Share on other sites

Наших се с една Q5 и сега се боря да я направя кола.Първото и най дразнещо нещо беше s tronica,толкова не юзер фредндли при потегляне и спиране че ме вбесяваше чак.

Ровейки намерих по чуждите форуми ресет на еку и дросела,или по скоро респонса на педала на газта.

И преоткрих  днес че имам кола.

Процедурата може да я прочетете навсякъде. 

С 2 думи на контакт без да палите,педала на газта до дупка чакате 20 сек.връщате контакта и вадите ключа.

Чакате 2 -3 минути ,палите и тръгвате като карате леко без натоварване.Щом щерката усети разликата .....

При драйв Селект най сетне има прилична разлика в различните режими. Колата е отзивчива и не чакам да няма   никой за да тръгна.

Всичко това на загрял мотор и кутия .

Има ресетт разбира се и със софтуер,ама бях на път и не носех нищо.Този начин ми се стори приемлив и при мен сработи поне засега.

Link to comment
Share on other sites


При мен не се среща подобен проблем, но съвета е полезен, благодаря!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites


Да разбира се, все пак е форум не е личен чат.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Link to comment
Share on other sites

Реших да направя ресета описан от колегата@buzzi. След процедурата поведението на автомобила се промени и това което се усещаше от 2>1 вече го няма.
Благодаря на всички за отделеното време и съветите!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...