Jump to content

Въпрос за момент на затягане на главата


Kukata_a4

Recommended Posts

Здравейте колеги.Колата ми е Ауди А4 Б6 1.9 тди AVF 130 КС.Проблемът е следния имам колата от 4 години и за това време всяка сутрин намирам по две капчици масло под колата.След дълги наблюдения съм достигнал до заключението че теча (ако изобщо така мога да го нарека) се образува и излиза между блока и главата където е гарнитурата на главата (подчертавам гарнитурата на капака на клапаните е суха на барут под тандем помпата също)теча се образува в областта на гарнитурата на трети и четвърти цилиндър само там загубата на масло е минимално за 10 хиляди километра доливам 450 грама което означава около 600 грама общ разход за 10 хиляди километра от тях половината евентуално го гори другите 300 грама ги хвърля от там.Не е болка за умиране но дразни.В скоро време ще махам капака на клапаните защото ще си правя реглаж на дюзите и въпроса ми е дали мога да притегна малко болтовете на главата защото ме съмнява че може да са хлабави и за това да тече.Вторият ми въпрос е на колко Нютон метра да ги дотегна защото знам че глава се стяга първо на 40 нм после на 60 нм и тва пъти по 90 градуса та тези два пъти по 90 градуса на колко Нютон метра се равняват след като имаме 60 нм натягане за да знам на колко да си направя динамометричния ключ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо като притягане на главата.Ако го направиш рискуваш да се скъса някой болт.Или отваряш главата и там ти е ясно какво следва(шлайфане,клапани,нови болтове и т.н.) или не пипаш нищо.Малко странно ми изглежда да тече масло от там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@veselin velchev Да отвора главата няма шанс за сега.И на мен би беше странно че е от там но е факт проверявал съм го  много пъти при суха и нова гарнитура на капака на клапаните се образува масло е процепа на гарнитурата,махам филтърната кутия трия го карам известно време и пак проверявам и пак е мазно точно там.Затягането на главата със сигурност трябва да е на повече от 100 нм затова мисля да настроя ключа на 100 нм и да проверя болтовете ако мръдне някой значи ще е бил много хлабав,ако не мръдне здраве да е,не вярвам че на 100 нм мога да направя беля и да скъсам някой болт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен имаше теч на масло откъм четвърти цилиндър и се стичаше по ръба на блока.Мислех че е от гарнитура на главата но се оказа от снопа с кабелите на дюзите.Провери и това преди да предприемеш сваляне и сериозни ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Така имам развитие по темата.Оказа се че досадния теч няма нищо общо с гарнитурата на главата,направих си реглаж на дюзите и както си и мислих болтовете на главата са стегнати яко.По съвет на колегата Westbam прегледах снопа с кабелите на дюзите който излиза от главата и там имаше омазняване изчистих и намазах с силикон, омазняването драстично намали но капките масло бяха отново на лице.След това не ми остана друго освен да обвиня гарнитурата на тандем помпата (която бях сменил преди година и половина) и от там се оказа проблема тя отпускаше.Разглобих тандем помпата с цел да и подменя всички уплътнения и семерината и обаче се оказа че в магазините няма за моя модел Бош 038145209С както и да е смених само външната гарнитура защото от вътре всичко беше здраво и теча на масло спря имам омазняване от една дупчица на ЕГР а участъка който вечно беше мазен в областта на гарнитурата на главата вече е сух.Колкото до ЕГР-а акъла не ми го побира какъв му е проблема при положение че го чистя на половин година и мембраната му работи записва понякога на дълъг път грешка Р 401 без да оказва влияние върху вървежа на колата и какъв го играе тази дупчица от страни от която излиза масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Andreibikee Бях го затапил с ламаринки от долу преди време,но всякаш разхода се вдигна малко освен това загряваше и по бавно колата,пробвах да го изключа софтуерно уж се справих но не съм сигурен и след време пак наби грешка и пак го включих,ако знаеш как се изключва сподели (може и аз да не съм го изключил като хората) но се чудя дали това ще помогне да не излиза масло от тая дупчица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...