Jump to content

Основни въпроси след покупка


4kraga

Recommended Posts

Зравейте пичове и дами. От доста време имам регистрация тук, не бях писал 7 г. ще стане, но човек колкото и добре да живее, вземете си купи Ауди:-)  Жената много го хареса (за да си ходила на работа и пазаруване), та общо взето е за нея. Продадох нейния СУВ от друга марка през 2023 г., защото за работа сме в една посока и нямаше смисъл от две коли, та тя не може да го изстрада и така:-)

Та Q5, първа рег. по талон 2015 г., 2.0 Т бензинче, 225 кончета, канадче май или от САЩ (което има км и мили на циферблата) от собственик, уж на 190 000 км., автомат, но не знам от кой "троник". Ни на сервиз съм ходил, ни нищо. Покарахме, погледнах за течове и така. Няма загряване, няма ритане на скорост при тест "Мика Хакинен", няма троп, няма лоп. Перката за охлаждане още въртеше при изгасен мотор, но като извадих ключа спря. Но това бе единично и след като карахме през деня. Просто ми направи впечатление и не можех да я чакам да спре, че бързахме. Много лека пара от ауспусите, леко миришеше на ауспух и така. Нищо необичайно. Човека бе отворен за сервизи където казва, ама викам хайде. Изнервихме се от един преден мошеник с друга марка, където колата е на фирма,а тя е със запор на дружествен дял. Щях да го.....ма хъц, ма мъц, не знаел и т.н.

Та поне и продавача на Q5 като мен нищо не отбира макар цял живот да е шофер, поддържал е колата, но казва: каквото майстора е казал е сменяно. И поради невежеството ми (за което се извинявам), да питам най-общо:

Трябва ли нещо да гледам, да следва на тая кола- вериги, разни раздатки и т.н. Масла и филтри ще се сменят, защото скоро дойде, каза ми 5W30, че е слагано.

Знам, че има много писано, но то темата или две да е. Така, та иначе. Общо взето жената е с нагласа масла и филтри🤣🤣🤣🤣🤣

Иначе ей го младежа

 

Messenger_creation_8d31e3bc-9b8a-4193-b113-53877e2d6c97~2.jpeg

Messenger_creation_a3663647-a3b8-4f12-ae62-f418969a57a0~2.jpeg

Messenger_creation_fe97104b-3952-4077-8681-bc3185f413bb~3.jpeg

Messenger_creation_7d501359-50d5-47e6-a597-af6f5f8b8516~2.jpeg

Редактирано от 4kraga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4kraga changed the title to Основни въпроси след покупка

Здравейте,

 

Ми да ви е жив и здрав младежа! Щом го е гледал майстор - дано да сет случили с майстор. Доколокот имам сведения тия US автомобили само по ембелмата си приличат с нашите - други кубици, окачване е т.н. Вашият поне е 2.0 - не е 2.3, 3.7 и т.н. Европейският модел на движгателя 2.0 е с ангренажни вериги. Та ако те и ралките са здрави - ОК; понякога европейските дават дефект в разпр. валове(те са с по 4 клапана на цилиндър) За друго не се сещам, така че успех!

 

PS! Кой каквото ще да казва - Ауди си е Ауди - Auto Union Deutschland Ingolstad!

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пф, нещо започнало да пищи по колата, докато жената е карала. Светнало нещо червено /обясни ми го като задраскано кръгче, но според мен е по скоро задраскано човече на седалката/, след изгаснало, имала оставащи за смяна на масло 9000 км. и това е. Била оставила чантата на седалката, но едва ли е от това. Снима ми че накрая изписвало изключете колата преди да я напуснете и че еърбега на пасажера е офф. Изгасила я е, след пак слязла, пак я запалила и пищи. Нищо не изписвало май. На вървене не е имало проблем, температура ок, но защо свири не знае. Разни шофери там гледаха, нищо не знаят.

Мотора е с верига, така ли. Собственика не е натягал, вика не ми е тропало, били казали че е наред и не са я натягали. Той и той много е сигурен с какво е 😀

Абе защо пише едно, а след това се публикува друго. Всичко едно съм писал на английски, транслейтъра го е превел на български и така излиза. И вчера няколко пъти коригирам мнението си и не та не, пак си знае своето.

 

ПС-било жълтата иконка, че имаш проблеми със спирачните светлини, но сутринта като потегли си светеха. А и едва ли ще пищи за такова нещо и няма да спира.

Редактирано от 4kraga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам обратна връзка. Явно е било от сложената дамска не лека чанта на предната седалка и макар да я е преместила, не е сложила колана. Явно веднъж активирано не става само с преместване на чантата. На връщане от работа никакви драми и с чанта на седалката, но със закопчан колан.

Това което свети говореше на таблото за някаква лява светлина. Голяма простотия, но го хванахме. Долу на снимката светещото вдясно и не светещото в ляво.

20240221_182412-COLLAGE~2.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е сменяно маслото на Кутията е хубаво да се смени :) Някои хора си карат и на 300к коли без сменено масло, ама колкото и да е "вечно" рано или късно си губи качествата. 

Кутията е Zf8, която е много по-здрава от s-tronic. 

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата. С кой мотор е CPM или CNC? Смени си свещите с нови, за да не ти прави нагар по накрайниците.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря.

Не знам нищо, даже щях да влизам да питам дали на таблото ще покаже когато трябва да се долива масло. Защото мисля на 600 мили май бяха написали, че се долива. В книжката четох ме с продавача, защото го питах. Нали по принцип горяли и това било нормално. Човека ни я даде с Каско платено до пролетта, Гражданска и преглед в началото на 2024 г. Летни гоми с джанти ии зимни гуми с джанти. Редовно си я е карал да си я обслужват и нищо не може да каже. Както вече написах, каквото го е съветвал майстора, сменявали са. В историята на колата, което показа по вин си е произведена 2015 г., тогава си е и датата на първа рег. През 2017 г. е посещавала сервиз за смяна на някаква помпа на охлаждаща течност и през 2022 г. някакви щети на 7-8 външни места, възлизащи на окол 1000-1250 лв. Но явно не са оправени защото точно където са посочени има разни леки олюпвания по милиметри и нещо.

Тепърва ще се разправям, за сега жената само на работа си ходи с нея. То колата я взехме за нея. Единствения минус е, че няма парктроник и задна камера, както и навигация. Но иначе има нещо за навигация, но трябвало да се инсталира. Защото си има копче NAV на волана и разни кабели и букси в жабката. четохме тук там. Нито на майстор я карахме, нито нищо. Оглеждахме я, отварях двигателния отсек, карахме я и това беше. Ей така взехме Ауди Q5 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си перфектния купувач на кола, продавача ти е налял информацията, която иска да чуе всеки.

Може да се гледа в ММИ менюто нивото на маслото. Този мотор е EA888 Gen3 и не гори масло, ако е на ред. Сложи си кар плей, продават в алиескпреса на цена 450-500лв.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека бе отворен за всякакви прегледи и сервизи-даже помисли, че и на момента ще я караме някъде. Не се е дърпал, даже аз с това и го почнах. Впоследствие просто не го направихме. 

По вин нищо не излиза за вид мотор. Оскъдна информация. Т.е. на таблото няма да светне лампа, а аз трябва да си проверявам. Единствено при палене и гасене показва, че остават ощ 9000 км. до смяна. Сигурно е нулирано и автоматично май си е по дифолт 15 000 при задаване на нов интервал.

Както казах и преди, пиша едно, а после се публикува все едно е писано от неграмотник. Преглеждам от до, та явно форума прави някакви магарии:-)

Вериги не знам сменял ли е, пренатягал ли е, не знае и той. Каза, че е обслужвана, но си предстоят смени на масла след известно време. Вече втора седмица я кара жената, никакви забележки. Само бая и е неудобно с тия уголемяващи образите огледала. Не е свикнала особено при паркиране назад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

225кс ли е? имаш ли идея дали е с 4 или 8 дюзи?

Огледалата на американските не ми харесват как отразяват обектите. Как ти е ВИН-а?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Нищо не знам за дюзите, 225 коня е. Още в първо мнение уж дадох някакво основно инфо- Q5, първа рег.  по талон 2015 г., 2.0 Т бензин, 225 коня

Редактирано от 4kraga
Чувствителна информация
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изкача по сайтовете, че е 220кс ама може да не е вярно. Не ми разкодирва щатски VIN в мойта програма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не е проблем. Споко🙂 Благодаря, че се опитвате да помогнете. Може в талона да има нещо повече.

Ще изтрия мненията с инфото за вина, знам ли да не се гледа от всеки.

В талона пише 162 киловата. 

Абе тепърва ще се уча кое и как по тая кола, че си трябва поддръжка, която да е по-внимателна и навременна май.

Редактирано от 4kraga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и така да е, ама то едва ли има 225 и 220 за 5 коня разлика да са правилни различни мотори. Знае ли човек. Примерно както ти каза  CPM или CNC. И може да има разлика от няколко коня в двете модификации.

Само да питам:

-антифриза е син май, като го гледам, но има някакви спецификации

-масло на мотор 5W30 нали, такова е в момента

-спирачна течност-каква;

- масло за автомата-какво

-хидравлична течност-някакнви спецификации.

-нещо по раздатки да се пипа, смазва?

 

Преди имах едно старо Хюндай Санта фе и в автомата и в съда за хидравлична течност слагах едно и също. Доливах за кутията горе през дупката за  щеката /от там си се доливаше по принцип за тази кола/ и газ, никакви драми години наред. Кутията изпускаше малко по земята капки, но нямаше проблеми. Ама с това Ауди съм далич дори да си помисля за подобен подход. То така или иначе като ида в сервиз си знаят хората, но все пак да имам представа. Ако на прима виста можеш да кажеш, не тепърва да се ровиш кое и как, за да ми отговаряш.

Редактирано от 4kraga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да е червен G13. 5W30 да. DOT4 обикновена. Масло 8HP 5 литра. G 052 145 за преден и заден диф 2.3л, за раздатка G 052 145 с добавка Sturaco 500мл. Хидравлична няма, с ел рейка си. Хюндая е с обикновен автомат с най-евтиното масло.

Американските трябва да са с код CPM 220 и 224кс с 4 дюзи и турбо на Гарет. CNC са 225 и 230кс и са с 8 дюзи и турбо IHI IS20. Доста икономичен и пъргав мотор е CNC, кара се на ламбда 1 и е икономичен дори при ръчкане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф. От къде се отваря тоя преден капак. И за кокво са тия копчета. Предполагам горе при светлините вляво са за светлини за мъгла отпред отзад, а това вдясно като се натисне излиза и сигурно регулира височината на фаровете. 

Тия при лоста едното е за изключвате на блокажите, а това с наклона за кокво е.

 

IMG_20240228_174629967.jpg

IMG_20240228_174642673.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е от тая ръчка долу встрани, ама обарвах вчера и не напипах пролука да захвана и да дръпна. Довечера пак ще видя, очевидно не съм пипал добре и търсех някъде отдолу.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Публикувано (Редактирано)

Чета в съседна тема за обслужване/смяна масло на кутията, но за да не цапам на хората за конкретния модел, да си питам за моето Q. Къде е препоръчително да го направя за гр. София. И около какви пари излиза, все пак да имам готовност. 

Че на преден СУВ преди много години в Джемини ми обявиха 500 лв., а в оторизирания сервиз на марката ми взеха няма и 200 лв. Е, едните били точили всичко, другите само опреснявали, много знам и аз. Но това го давам само като инфо, явно има разлика.

Редактирано от 4kraga
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kpematop Мисля, че смяна масло на кутии. 

 

Така едно по едно с нещата за които си питал. 

Това до врътката за фаровете е за подсветката на таблото. 

Това с наклона е за слизане по стръмен наклон. За сефте го ползвах тази зима като слизах от хижа Септември по заледен път. Върши работа :) 

 

Дръжката за капака е долу в ляво, но не можеш да я дръпнеш на затворена врата :) 

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, тенкс 🙂

Значи не случайно се зачудих как се отваря капака, тъй като първо тръгнах към тази дръжка, но понеже не мърдаше си помислих, че не е тя ръчката за отваряне, а е някъде нещо друго. А то трябвало да отворя вратата 🙂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светна лейката. Колко да долея. В момента е с 5w30. И има ли някаква марка, която е по-добре да сложа.

И нали си се долива стандартно отгоре от капачката.

 

signal-2024-03-23-08-56-25-138.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...