Jump to content

ABK-то изгасна в движение. Няма връзка с "Engine" модула.


Recommended Posts

Здравейте,

 

Снощи колата ми изгасна в движение. Изгасна от нищото. Никакви симптоми за някакъв предстоящ проблем не е имало преди това. На бърз преглед установих, че няма "искра" на свещите. Днес пуснах една диагностика и установих, че модул "Engine" не отговаря. Другите модули си ги чете без проблем.

 

Какви действия да предприема по-нататък?
Има ли бушон или реле, което да отговаря за захранването на ЕКУ-то?

 

Имам друго ЕКУ. Ако го сменя и Вагкома се свърже, ще мога ли да запаля с него при положение, че имам и ключа с ампулата на имобилайзера? Бялата кутийка зад таблото, която чете ампулата си остава старата. Питането е кой разпознава ампулата - ЕКУ-то на двигателя или тази бяла кутийка?

 

Всякакви съвети ще са ми от полза.
Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си бушона на ЕКУ-то, намира се в черната кутия под мокета в краката на пасажера горе. Мокета си има подготовка за "изрязване" от страна на барчето по спомен за да може да се отмести и да се стигне до черната кутия в която е ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В кутията на ЕКУ-то имаше три бушона - и трите бяха здрави.

 

Смених ЕКУ-то и ампулата на ключа, обаче лампата за имобилайзера не гасне. Явно и бялата кутийка зад таблото участва в разпознаването, а аз я нямам. Нямах лаптоп под ръка за да видя дали ще се прочете другото ЕКУ.

 

Моето ЕКУ си разпознава ключа и отхвърля другия, което са някакви "признаци на живот". На двата крайни пина на датчика на Хол (делкото) си излизат 12 волта. На двата пина на бобината обаче няма никой.

 

Ако имате идеи, ще се радвам да ги споделите, защото моите почти се изчерпаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да видиш какви грешки дава с новото ЕКУ и евентуално да се обучи имобилайзера. Другото е провери отново релето на бензиновата помпа - електронно е и създава проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензиновата помпа се чува, че работи, когато дам на контакт. После, когато въртя на стартер не работи (не я чувам), ама то като няма искра мисля, че е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи запалих.
Проблемът се реши със смяна на комутатора с бобината. Измерванията на бобината бяха в норми, така че най-вероятно проблемът е бил в комутатора.

 

Може ли да имам някакви други проблеми, които да са станали причина за повреда на комутатора или просто му е "дошло времето"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14,4 волта без товар, 14,2 с включени къси светлини и климатик измерени директно на алтернатора.

На плюсовата клема до десния амортисьор показанията са с 0,2 волта по-ниски.

По уреда на таблото - стрелката стои отляво на делението за 14 волта.

Като че ли са леко височки стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре са стойностите, ако замериш на акумулатора ще са 14В. При такова напрежение не би трябвало да има проблем с комутатора и бобината. Хубаво е, че са сменени комплект комутатор и бобина. Огледай нощно време на тъмно докато работи двигателя да не "светкат" кабелите или лулите на свещите - просто за всеки случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите!

 

В комплект ги смених, но и те са 30 годишни. Лошото е, че това е единственият вариант нов. Сега дилемата е новото или втора ръка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...