Jump to content

А6 AEL пуши?


JOKO RS

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Преди няколко месеца си купих А6 С4 2.5 tdi с AEL мотор. Това ми е първата дизелова кола и може би се притеснявам излишно, но все пак искам да разбера от други колеги дали имат подобен проблем?!Проблема е че според мен колата пуши повече отколкото трябва. При подаване на газ изпушва стабилно (черно) и след това изчиства. При работа на място също-даже оставя черна следа на земята.

Това нормално ли е? Иначе колата си върви много добре и съм много доволен от нея- радвам се 4е избрах С4 пред С5 (можех да взема такава). Ще бъде много полезно някой от по-опитните дизелджии

да сподели за какво трябва да са подготвени новобранци като мен преди зимата.

Благодаря ви предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко харчи средно? Градско - селско? Това е дизел мислен преди 15 години така че няма как да го сравняваш с нещо по стандарт евро4 и от сорта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При подаване на газ изпушва стабилно (черно) и след това изчиства.

щом след това изчиства и не пуши е нормлано

опиши малко по подробно

след колко време изчезва пушека след настъпването

цвят на пушека

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта след чипа започна така да пуши, но и вървенето ми харесва и не ме притеснява. С премиум дизела на омв обаче ми пуши сравнително по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом след това изчиства и не пуши е нормлано

опиши малко по подробно

след колко време изчезва пушека след настъпването

цвят на пушека

Колега по-подробно.

Пушека винаги е черен. При рязко подаване на газ изпушва доста за моите разбирания при връщане на скорост също. При плавно качване на газта почти не пуши. При разко даване на газ и стабилизиране на оборотите сл.това изчиства както писах по-горе може би сл 4-5 секунди. Пушека мирише на изгоряла нафта колата не харчи масло.

За колегата с разхода, Софииско ми дава под 10/100 когато се возя иначе 11-11.5. За извън градското зависи от скоростта при 170-190 по магистрала до морето и 100 през останалото време ми даде 7,5.

Но при спокоино шофиране към Гърция с 4-ма човека ми даде 5,7. Колата е AVANT quattro.

Що се отнася до чипа незнам на мойта дали не е слаган такъв в Германия,защото ми се струва че върви много, а компютъра беше отварян със сигурност. Трябва да се повозя на такава с чип и ще се разбере.

Мерси на всички колеги които отговориха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега по-подробно.

Пушека винаги е черен. При рязко подаване на газ изпушва доста за моите разбирания при връщане на скорост също. При плавно качване на газта почти не пуши. При разко даване на газ и стабилизиране на оборотите сл.това изчиства както писах по-горе може би сл 4-5 секунди. Пушека мирише на изгоряла нафта колата не харчи масло.

звучи ми нормално

махан ли и е катализатора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

звучи ми нормално

махан ли и е катализатора?

Катлизатора НЕ е махан, защото все още работи. Казаха ми че когато се запуши започвал да мирише и колата спирала да върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Преди няколко месеца си купих А6 С4 2.5 tdi с AEL мотор. Това ми е първата дизелова кола и може би се притеснявам излишно, но все пак искам да разбера от други колеги дали имат подобен проблем?!Проблема е че според мен колата пуши повече отколкото трябва. При подаване на газ изпушва стабилно (черно) и след това изчиства. При работа на място също-даже оставя черна следа на земята.

Това нормално ли е? Иначе колата си върви много добре и съм много доволен от нея- радвам се 4е избрах С4 пред С5 (можех да взема такава). Ще бъде много полезно някой от по-опитните дизелджии

да сподели за какво трябва да са подготвени новобранци като мен преди зимата.

Благодаря ви предварително!

отдавна исках да захвана тази тема.карам а6 с4 2.5 тдй 140 коня.куатро.само градско колата ми дава 8-8.2 л на 100.извьн градско около 6.та,на място не пуши,работи супер!но при подаване на гас,рязко от пьрва или втора отзад става да не ви обяснявам!искам да попитам ,на този мотор чува ли се ясно свистенето на турбото или не?това,че не чувам мойто трябва ли да ме притеснява нещо?колата иначе бяга много!и друго,ько ми е позапушен катализатора може ли да е от него?ако го избуша ще намали ли пушлявенето?благодаря ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. това,че не чувам мойто трябва ли да ме притеснява нещо?

2. катализатора ако го избуша ще намали ли пушлявенето?

1. НЕ

2. за катализатора не го избушвай ще пуши повече колата гаранция нали за това е сложен да обира твърдите частици

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с вървенето е много относително, ако от атмосферен бензинов двигател се качвате на ТДИ ще ви се струва че сте се качили на ракета. И неприятното е че ви се струва че много върви а изобщо не е ясно дали реално двигателя и особено горивната уредба са читави. Това с големите облаци при кикдаун на ниски предавки е от неизгоряла нафта - тоест помпата предозира или подава горивото в неправилен момент - все признаци на проблем с износена помпа (това е ако сте с читав въздушен филтър и незапушен аспух и тия стандартните неща сте проверили). При мене колата беше в началото както я описва колегата demato - след смяна на електрониката пушенето намаля в пъти. Махането на катализатора не помогна особено при мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля че няма смисъл да се притесняваш от така описаните неща

се пак закарай я на "доктор" да погледне - може да подава лоша смес лошо изгаряне

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с вървенето е много относително, ако от атмосферен бензинов двигател се качвате на ТДИ ще ви се струва че сте се качили на ракета. И неприятното е че ви се струва че много върви а изобщо не е ясно дали реално двигателя и особено горивната уредба са читави. Това с големите облаци при кикдаун на ниски предавки е от неизгоряла нафта - тоест помпата предозира или подава горивото в неправилен момент - все признаци на проблем с износена помпа (това е ако сте с читав въздушен филтър и незапушен аспух и тия стандартните неща сте проверили). При мене колата беше в началото както я описва колегата demato - след смяна на електрониката пушенето намаля в пъти. Махането на катализатора не помогна особено при мен.
колега,супер изчерпателен си и прав!само 1 обаче!това ми е пьрви дизел и много ме кефи!но истината е такава,взех колата само,защото е куатро!не сам искал дизел ,защото е икономичен.за да се кача на куатрото слязох от а6 2.8 л.колата е v6 близо 180 кончета!преди тази имах 2.3 е-136 коня!работя с мерседес 2 литра Е компресор и повярвай мога да преценявам доста добре различията втех.параметри при пр.средства!всичко друго е така както казваш!мерси
1. НЕ2. за катализатора не го избушвай ще пуши повече колата гаранция нали за това е сложен да обира твърдите частици
мерси колега!кратьк,но много ясен!и все пак как да намаля малко тази мьгла?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да попитам и аз, и аз съм с А6 2.5 тди quattro.Като я вкарам над 3000 об. пуши яко иначе сам й вдигал 200(за повече не искам да я натоварвам) на градско София ми дава 10/100 което както виждам от вас е нормално за този модел но извънградско не мога да я сваля под 7-7.5/100 при това с 90-100км/час.След като вдигам над 160-180 значи дебитомера ми е ОК, помпата е ОК тогава от къде е тоя висок разход на гориво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз свалям под 6/100 извънградско почти всеки път. Най-много ми е давала 7.5 но при много настъпване. Градско ми е 8-8.5. Проверете си ГНП.

ПП: я колко много такива коли имало тук :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз свалям под 6/100 извънградско почти всеки път. Най-много ми е давала 7.5 но при много настъпване. Градско ми е 8-8.5. Проверете си ГНП.

ПП: я колко много такива коли имало тук :steinigung:

Колега.

Моля те, поясни какво имаш предвид под "много настъпване"

А за градското, е много индивидуално зависи какъв маршрут караш. През делничните дни ми е 10/100 минаване през идеалния център а иначе през почивните дни може и под 8 да падне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз свалям под 6/100 извънградско почти всеки път. Най-много ми е давала 7.5 но при много настъпване. Градско ми е 8-8.5. Проверете си ГНП.

ПП: я колко много такива коли имало тук :steinigung:

Има и май всичките доста кадят.И моята си пропушва черно ама не и обръщам голямо внимание:върви си нормално,миналата седмица сменях масло-за около 9000км. не съм доливал.Разхода според зависи-само градско около 8-8,5;смесено около 7,5. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и все пак как да намаля малко тази мьгла?

иди да я качат на ВАГ-КОМ за да се види сместа ти дали е добра

една диагностика примерно при Жоро е 20 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

иди да я качат на ВАГ-КОМ за да се види сместа ти дали е добра

една диагностика примерно при Жоро е 20 лв

Каква е тая смес ве колега, това да не са палачинки или кюфтета :) Може да се провери през ваг ком донякъде състоянието на помпа дюзи и дебитомер но най-качествено това става с сваляне и тест - например в супер дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега.

Моля те, поясни какво имаш предвид под "много настъпване"

Ами на магистрала между 160-180 и където е възможно 200+, но за кратко. А пък при тесни планински пътища колкото позволява самия път и колата. Тогава ми е най-голям разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз свалям под 6/100 извънградско почти всеки път. Най-много ми е давала 7.5 но при много настъпване. Градско ми е 8-8.5. Проверете си ГНП.

ПП: я колко много такива коли имало тук :gut:

има колега,има!и други разбираме от истински автомобили!иначе разхода ми е точно колкото при теб.а може ли това пушлявене да идва от лоши дюзи?или тогава колата ще прекасва,можеби?как мислиш,какво да пипна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

има колега,има!и други разбираме от истински автомобили!иначе разхода ми е точно колкото при теб.а може ли това пушлявене да идва от лоши дюзи?или тогава колата ще прекасва,можеби?как мислиш,какво да пипна?

По горивната уредба ти гарантирам че каквото и да пипнеш сам ще си караш колата после с репартак или майстор ще идва на крака да ти я оправи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Аз има същия дзвер и същия проблем. Уж всичко е гледано, което не е в час е смемнено...Абе един от на-кадърните АЕЛ-и във форума :gut:.Харчи около 6 на 100; до 10 никога не съм я докарвал. Когато я рязна обаче пуши(още от 2000 об. пропушва). Моя майстор мери и шери вече много време и накрая отсече - някакъв смукателен клапан на турбото, който обаче не се сменял самостоятелно, а бил заедно с някакъв колектор. Абе работата отива на 400 лв. втора употреба. Ставал от турбо на Волво или ЛТ със същите мотори. Ако някой има такъв клапан, да свирка. Купувам. Нотова не е ОНЯ клапан, а другия, който не се отделя от колектора. Вярвам разбрахте, че не разбирам много от Турбини, но не това ми е работата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква е тая смес ве колега, това да не са палачинки или кюфтета :gut: Може да се провери през ваг ком донякъде състоянието на помпа дюзи и дебитомер но най-качествено това става с сваляне и тест - например в супер дизел.

ем опитах се да го кажа по просто :gut::bia: явно не се получи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По горивната уредба ти гарантирам че каквото и да пипнеш сам ще си караш колата после с репартак или майстор ще идва на крака да ти я оправи.

това значи ли,че и за горивен филтьр ходиш в сервиз?колега,на А4 сьм сменял ел.блок на улицата,на ГНП!тоест,труда от мен,трябва ми диагнозата!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...