Jump to content

Ново 20


bobsen

Recommended Posts

Аз съм с нов проблем не духа на предното стъкло.Когато натисна стрелката и нищо.Духа в кръката иначе всички други режими работят.

От 20 дена я имам а не ми се влиза вече в нея щот всеки път като се кача и спира нещо да работи.

Kak да го отстраня този проблем.

Редактирано от bobsen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ако си с климатроник провери на 01с каква грешка дава. Ако е 13.хх значи е от долната клапа. За да се почисти приводния механизъм е необходимо да се свали цялото парно или барчето отпред - което при тези температури е много гадно. Мога само да ти предложа да откачиш приводния механизъм (лесно става) и на ръка да отвориш клапата за стъклото. Ако не го направиш ще почне да се поти яко предното стъкло и няма да можеш да караш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с климатроник провери на 01с каква грешка дава. Ако е 13.хх значи е от долната клапа. За да се почисти приводния механизъм е необходимо да се свали цялото парно или барчето отпред - което при тези температури е много гадно. Мога само да ти предложа да откачиш приводния механизъм (лесно става) и на ръка да отвориш клапата за стъклото. Ако не го направиш ще почне да се поти яко предното стъкло и няма да можеш да караш.

Много благодаря за отговора.

За сега никъде няма да я карам пък като се пооправи времето тогава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абсолютно същия проблем, навсякъде духа, само на стъклото неще. Законите на Мърфи в пълна сила. Май ще си взема духалка за 12лв и така до напролет.

п.п.VBI как бих могъл да отворя клапата, тъй и тъй съм затрупан и за духалка няма как да отида

Редактирано от Лъчезар
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) ..........

Не е това :hilezh: . Това е главната клапа за топъл/студен въздух. Проблема е в клапата, която отговаря за обдухването на предното стъкло (грешка 13.хх на 01с). Необходимо е да се свали кората и въздуховода за краката на шофьорското място. След това с напипване над ъгловия маркуч (гофретен) се намира приводния механизъм. Има едно винтче за звезда отверка, което се развива и след това се издърпва приводния механизъм от клапата. Сглобката е подобна като на зъбно колело мъжко/женско, което влиза едно в друго. След издърпването на лостовата система на ръка се завърта клапата в положение в което духа на предното стъкло. Самата клапа се оставя в крайно положение (отворено) за да пуска топлия въздух към предното стъкло. Принципно, ако човек знае кое къде се намира му трябват 10 мин. за да освободи механизма и да отвори клапата. Необходима е къса "звезда" отвертка за развиването на централния болт, който държи приводния механизъм към клапата. На кофти место е, но се намира точно над ъгловия маркуч (гофриран) и се държи само на този винт. Малко неудобно е защото трябва да се ляга с гръб на шофьорската седалка и да се работи на опипване. Използването на подвижна лампа (фенер) и огледалце определено е предимство :) .

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

post-11695-1199462367_thumb.jpgНещата ще изглеждат доста приблизително по този начин :)

Майко мила и това само заради една клапа.Още като я копувах колата преди месец питах собственика къде сами врътките.Той вика какви врътки това е по хубаво само натискаш копчето няма проблем работи сичко по часовник.Е нема що знаех си че така ше стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре е дадено на картинките, но не е нужно да се прави цялото. Засега само откачи приводния механизъм долу в ляво, отвори клапата и си готов - бързо и лесно. Като се стопли времето, може наистина само отпред от барчето да се свали приводния механизъм за обдухването на стъклото и краката и да се почисти. Преди около месец си сменях радиаторчето на парното и минах по този филм на снимките - но БЕЗ да свалям барчето отвътре. Просто парното си излиза цялото навън през предния капак. Малко след като си смених радиаторчето и на мен ми заяде приводния механизъм за обдухването на предното стъкло в най-големия дъжд и мъгла. Ужас :) - не може да се кара. Откачих рамото и отворих клапата - работи идеално. Така или иначе на предното стъкло винаги трябва да духа. Ако не ме мързи напролет може би ще го оправя и това, но пак казвам не е задължително :hilezh:

P.S. Браво колега за снимките! Това, което не се вижда от тях е, че трябва отпред пред стъклото да се свали всичко - кори, механизъма за чистачките и т.н.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, все още не съм разкачал. Днес само я разринах и тествах. Това ми изписа:

08.7 – клапа за регулиране на температурата – непостоянно блокирала

13.5 – клапа на /размразителя/-постоянно блокирала

15.7 – клапа за въздушния дебит - непостоянно блокирала

65.1 - ?

Това последното нещо него открих. Промяна в плана да правя ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ти е от "13.5 – клапа на /размразителя/-постоянно блокирала". Другите са непостоянни грешки и ако се изтрият с VAG-COM е твърде вероятно повече да не се показват. Засега (мой личен съвет) най-добре е просто да откачиш рамото на приводния механизъм и да отвориш на ръка клапата да духа на предното стъкло. В този студ ще се вкараш в голям филм ако решиш да поправяш приводния механизъм. Самия му ремонт не е сложен - отваряне на механизма, почистване на колекторите на моторчето и смазване на зъбните колелца с финна грес. Лошото е, че за да стигнеш до него трябва да махнеш поне барчето. Този механизъм е монтиран заедно с механизма за обдухване в краката на общо тяло. Монтиран е фронтално на тялото на парното и е свързан посредством два куплунга - син и червен. Лошото е, че ако се окаже проблема в изгоряло моторче - само ще си разглобиш колата без никакъв ефект. Между другото има вероятност проблема да е в електрония блок на климатроника. Има някакви стабилизатори, които управляват моторчето и някой път горят те. Затова не е лошо първо да се пробва с подаване на напрежение 7В директно на куплунга, където е свързан приводния механизъм. Това става по-лесно - необходимо е само да се свали блока на климатроника и на куплунга отзад да се подаде напрежение. Това е схемата на свързване на климатроника - предполагам, че и твоя е същия:

P.S. Схемата я имам и по-добро качество, но заради ограниченията във форума съм я намалил.

post-8787-1199547790_thumb.jpg

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като каза изгоряло моторче се замислям дали може от това че протече радиаторчето да е изгорил моторчето на въпросната клапа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, приводния механизъм е монтиран от външната страна на тялото на парното, няма как да се намокри от теча на радиаторчето. Просто му е дошло времето - наблюдение от няколко колеги (ти си 4-тия със същото оплакване) :lol: Трябва просто да откачиш червеното лостче, което се вижда на тялото на парното на 5-тата снимка отдолу нагоре и да отвориш на ръка клапата за стъклото: http://audibg.com/forum/index.php?act=attach&amp...st&id=16809

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, приводния механизъм е монтиран от външната страна на тялото на парното, няма как да се намокри от теча на радиаторчето. Просто му е дошло времето - наблюдение от няколко колеги (ти си 4-тия със същото оплакване) :lol: Трябва просто да откачиш червеното лостче, което се вижда на тялото на парното на 5-тата снимка отдолу нагоре и да отвориш на ръка клапата за стъклото: http://audibg.com/forum/index.php?act=attach&amp...st&id=16809

Е това е добра новина.

Понеже на вън сега е - 14 градуса реших да пробвам дали ще палне.Запали без проблем НО угасих колата и отворих капака да видя дали има антифриз заради казанчето.Нещо ме накара да отворя капачката за маслото и щях да получа инфаркт.Имаше бял налеп по нея.Вдигнах пръчката на маслото няма проблем черна беше без грам следа от нещото.Дали имам нов проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По капачката може да има - това е от конденза. Благодаря за линка колега lodo :huh: много е полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът ти е от "13.5 – клапа на /размразителя/-постоянно блокирала". Другите са непостоянни грешки и ако се изтрият с VAG-COM е твърде вероятно повече да не се показват. Засега (мой личен съвет) най-добре е просто да откачиш рамото на приводния механизъм и да отвориш на ръка клапата да духа на предното стъкло. В този студ ще се вкараш в голям филм ако решиш да поправяш приводния механизъм. Самия му ремонт не е сложен - отваряне на механизма, почистване на колекторите на моторчето и смазване на зъбните колелца с финна грес. Лошото е, че за да стигнеш до него трябва да махнеш поне барчето. Този механизъм е монтиран заедно с механизма за обдухване в краката на общо тяло. Монтиран е фронтално на тялото на парното и е свързан посредством два куплунга - син и червен. Лошото е, че ако се окаже проблема в изгоряло моторче - само ще си разглобиш колата без никакъв ефект. Между другото има вероятност проблема да е в електрония блок на климатроника. Има някакви стабилизатори, които управляват моторчето и някой път горят те. Затова не е лошо първо да се пробва с подаване на напрежение 7В директно на куплунга, където е свързан приводния механизъм. Това става по-лесно - необходимо е само да се свали блока на климатроника и на куплунга отзад да се подаде напрежение. Това е схемата на свързване на климатроника - предполагам, че и твоя е същия:

P.S. Схемата я имам и по-добро качество, но заради ограниченията във форума съм я намалил.

Златен си, снощи на няколко чаши вино и в тъмното не се справих, но днес съм на шест. Откачиш рамото, отворих клапата и вече ми обдухва съклото.

За останалия филм ще питам по-нататък.

Благодаря много!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Имах подобен проблем преди 2-3 години.Или ми духаше само на стъклото или само на краката.''Едни майстори'' искаха да ми вземат 70 лв.за да го отворят и да проверят за какво става дума.Ядосах се и сам си го разглобих.Моторчетата бяха здрави.След около половин час експериментиустанових ,че клапата блокира в определено положение.Оказа се ,че се е изметнала пластмасата на ''кожуха".1-2 мм. но я блокира.Леко я натиснах надолу и досега нямам проблем.Разглобява се откъм жабката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече колата ми е на майстор.Но май се оказа че ще имам проблем с хидравличната помпа.Правене втора ръка нова това са вариантите.Ако се потвърдят кой да избера.И при мен налага ли се да се сменя водната помпа заедно с ангренажа.

Редактирано от bobsen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Ново проблемче има луфт в предно ляво колело.Като хвана гумата в най - високата и точка и я разклатя се усеща луфта.

Какво да очаквам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е шарнира долу или лагер на главина - зависи къде мърда. Да не е горе в тампона на амортисьора? Най-добре отиди на предница, там ще ти кажат най-точно, с предницата шега не бива :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...