Jenkov Публикувано 13 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Февруари 2008 Тези дни ми хрумна идея , която ако е възможно ще реализирам като се постопли времето. Тъй като ще се наложи да сменям накладки (може би и дискове) , мислех да сменя направо апаратите с по-големи. Сегашните предни дискове са 288мм вентилирани , май това са най-големите на този модел А4. Видях обаче че с мойте джанти (16 цола) могат да се сложат и 312мм. Оттук естествено възниква въпроса .... какви спирачни апарати трябва да сложа и ще паснат ли ? Мислех си за нещо от А6 С5 , но незнам дали ще паснат. Има логика , тъй като щом окачването е същото , защо и апаратите да не станат. Моля ако някой е правил подобно нещо да сподели или може би някой от колегите , които се заниават с авточасти ? Благодаря ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 (Редактирано) В общия случай ще ти трябват следните неща:BRAKE DISC8D0 615 301 J<div align="center">312x25 ventilated (A8)CALIPER CARRIER8N0 615 125caliper bracket (TT)GUIDE BUSHING SET4D0 698 647rubber guide bushings with capsGUIDE PIN251 615 219-LITHIUM GREASEG 052 150 A2OEM slider lubricantSELF-LOCKING BOLTN 907 085 02M12x35 (carrier to hub)</div>Най-важното от тук посоченото е скобата за калипер-а, който си остава сток, докато скобата се заменя за да адаптира калипера към по големия диаметър на диска. Само двете скоби в Порше БГ са 552 лв и за останалите неща (без дисковете) трябват около 250 лв. Някой може ли да предложи по-добри цени?Иначе ето го пълният комплект: http://www.purems.com/products/product.php/II=810 , но шипинга може да дойде солено. Има ли желаещи за групова покупка? - може да изкрънкаме отстъпка и вероятно цената на шипинга ще падне драстично. Редактирано 14 Февруари 2008 от vladi_di Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jenkov Публикувано 14 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 (Редактирано) Ами логиката ти не е лоша , но ти говориш за частична смяна на апаратите с нови и то от порше. Нормално е и цената в този случай да е дебела. Аз по скоро тръгнах по тази логика: Кои модели излизат заводско със 312мм дискове. И след това се тръгва по моргите да се търси някой от моделите, и му се взимат апаратите. Иначе за покупка на нови апарати и дума не може да става. Дисковете с накладките са достатъчно скъпи Благодаря за отговора Редактирано 14 Февруари 2008 от Jenkov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g5bg Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 (Редактирано) Ами логиката ти не е лоша , но ти говориш за частична смяна на апаратите с нови и то от порше. Нормално е и цената в този случай да е дебела. Аз по скоро тръгнах по тази логика: Кои модели излизат заводско със 312мм дискове. И след това се тръгва по моргите да се търси някой от моделите, и му се взимат апаратите. Иначе за покупка на нови апарати и дума не може да става. Дисковете с накладките са достатъчно скъпи Благодаря за отговора 312мм - А8, ТТ, А6 (3.0), може би и още някои модели за които не знам, да се внимава да са на 25мм ширина.За търсенето по моргите - нали се сещащ, че от модел който е с 312мм, може апаратите и да не са болт он за В5 Няма нужда да се сменят самите калипери, но ти трябват други скоби така или иначе.Имам чувството че въобще не си отворил линка който ти пуснах - там дисковете със скобите и другите нужни неща ти идват тук около 400-420 лв., без шипинга (може и малко по-евтинко ако се сборим за отстъпка). Само трябва да се съберат повечко хора за да не боли транспорта. В същия сайт има и доста хубави накладки за добри пари така че разгледай.Този вариант, за който пиша не е някаква логика. Това е добре изпитан кит който се използва в Б5-иците на доооста народ. Редактирано 14 Февруари 2008 от vermeer Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLAF Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 (Редактирано) vermeer е правподменят се скобите и се слагат по големите дисковекомплектите са около 250-300 долара ТАМето новите скоби какви са Редактирано 14 Февруари 2008 от SLAF Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio kioravoto prase Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 (Редактирано) намери си някоя шкода Супърб тя е с 312мм и спира нечовешки !!! около перник чух че има една на части!!! Редактирано 14 Февруари 2008 от kolio kioravoto prase Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jenkov Публикувано 14 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 Именно ефекта с нечовешкото спиране гоним и ние Май като гледам точно така ще направя. Ще се поразровя за Супърб или за някое А6 С5. При А6-ците интересното е (поне според това което видях тук там) , че дават не само големите мотори с 312мм дискове , ами и някой от по малките (примерно 1.8). Може би там е въпрос на първоначална поръчка в завода. Така или иначе , търси се ...... Ако някой има такива за продаване ... да не се ослушва , ами да дава цени :dance: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio kioravoto prase Публикувано 14 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 аз имам ама вървят с цяла кола Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jenkov Публикувано 14 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 14 Февруари 2008 (Редактирано) аз имам ама вървят с цяла кола Твоята А4-ка така ли си я направил , със скоби от Супърб ? Задните спирачки пипал ли си ги или са си 245мм невентилирани ? Сподели подобри ли ти се спирането (би трябвало де) ? Споделих с един познат и той започна да ми приказва как спирането нямало да се подобри , само щели по-малко да загряват. И как на по-големите коли слагали по-големи дискове именно заради по-голямото тегло и повечето натоварване. И това е така ... но би трябвало и към спирането да има отношение. Сега друг е въпроса дали е чак толкова голяма разликата в спирането между 288 и 312 мм. Кольо , кажи как спира с тези дискове ламята Редактирано 14 Февруари 2008 от Jenkov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio kioravoto prase Публикувано 15 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 (Редактирано) имам и Супърб ве тва е цялата ралта и спира нечовешки, само че подозирам ,че и помпата си казва тежката дума за тва спиране не е само дисковете!!!! аудьо не съм му пипал спирачките ! Редактирано 15 Февруари 2008 от kolio kioravoto prase Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thesaint11 Публикувано 15 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 А защо да не ти предложа нещо такова :http://www.d2racingsport.com/brake.htmЦената на 304мм диск с 6 буталните апарати с накладки към тях и абсолютно всичко необходимо за монтажа е 1600лвАко искаш сериозно подобряване на спирачната система това е начина Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 15 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 (Редактирано) Споделих с един познат и той започна да ми приказва как спирането нямало да се подобри , само щели по-малко да загряват.За съжаление твоят познат е доста прав... по принцип. Оказва се че така наречените big brake kits, всъщност въобще не скъсяват спирачния път, а дори напротив - удължават го. В първия момент след подобно изявление следва шок. Така беше и при мен, но...Това е така защото в изчисленията заложени в инженерната схема на спирачната система на дадена кола влизат далеч повече параметри от размера да дисковете (като се започне от динамичен център на тежеста на колата, характеристиките на гумите, дисковете, накладките, буталните апарати и всяко бутало по отделно, работни температури, налягането в спирачната система, вида на спирачната течност и т.н.). Ключовият израз там е "максимален пърформанс при запазен баланс". Big brake kits нарушават този баланс зверски и в крайна сметка, спирачния път е или същия или се удължава. Няма да влизам в подробности, защото аз самия все още не ги разбирам напълно. За сериозните любознателни хора - http://www.stoptech.com/tech_info/tech_white_papers.shtmlАко говорим в контекста на ъпгрейда към 312мм дискове - предимствата са следните: Баланса се нарушава сравнително малко, и това нарушение се компенсира в "+" с това че площта от диска върху която накладката оказва сили на триене при един оборт на колелото се увеличава (или по-правилно "удължава", тъй като площта на самата надкладка се запазва). Много по-значително намаление на спирачният път ще окаже поставянето на по-агресивни накладки и това им действие ще се умножи със степента на "удължаване" за което вече казах. Като цяло кита променя малко неща по отношоне на баланса и затова поне аз лично бих го предпочел пред някой big brake kit, да не говорим че излиза в пъти по евтино. Очаквам на теория скъсяване на спирачния път около 5%, но преди известно време имах случка където трябваше рязко да спра от 140 до 0 и се оказа, че всъщност 1м по-малко е от огромно значение. Поздрави! Редактирано 15 Февруари 2008 от vermeer Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jenkov Публикувано 15 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 (Редактирано) Колега vermeer :bia: Благодаря и на другите колеги , които се включиха в тази дискусия. Много ми помогнахте , наистина п.п Колега thesaint11 благодаря и на теб че се отзова с оферта , но подобна цена за подобен ъпгрейд не ми е по възможностите Редактирано 15 Февруари 2008 от Jenkov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jenkov Публикувано 15 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 (Редактирано) Колега vremeer видях че си пуснал отделна тема за поръчка на въпросният кит. Добра идея и цената не е кой знае колко висока.Като гледам обаче единственото нещо което е дефицитно в случая са тези Brake Carriers. Или ако съм разбрал правилно цялата дискусия. Целта тук е да се заменят стандартните със такива от Ауди ТТ , като другата част на апарата си остава СТОК. Дали пък тук някаде не се продават такива "държачи" и дали цената им няма да е нормална ( нямам в предвид ПОРШЕ БГ ). Колкото до самите дискове Zimmerman , не са нещо което не би могло да се намери и то на сносна цена. В ebay.de намерих ето това дискове + накладки .Та основната ми мисъл беше дали да не се опитаме да намерим ТТ Brake Carriers на подходяща цена , а пък всеки сам да си реши какви дискове и накладки иска да си сложи , ако можем изобщо да намерим нещо такова.ПОЗДРАВИ ! Редактирано 15 Февруари 2008 от Jenkov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 15 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 (Редактирано) Колега vremeer видях че си пуснал отделна тема за поръчка на въпросният кит. Добра идея и цената не е кой знае колко висока.Като гледам обаче единственото нещо което е дефицитно в случая са тези Brake Carriers. Или ако съм разбрал правилно цялата дискусия. Целта тук е да се заменят стандартните със такива от Ауди ТТ , като другата част на апарата си остава СТОК. Дали пък тук някаде не се продават такива "държачи" и дали цената им няма да е нормална ( нямам в предвид ПОРШЕ БГ ). Колкото до самите дискове Zimmerman , не са нещо което не би могло да се намери и то на сносна цена. В ebay.de намерих ето това дискове + накладки .Та основната ми мисъл беше дали да не се опитаме да намерим ТТ Brake Carriers на подходяща цена , а пък всеки сам да си реши какви дискове и накладки иска да си сложи , ако можем изобщо да намерим нещо такова.ПОЗДРАВИ ! За предни дискове Zimmerman може би KOKO_100_C4 ще предложи добри цени.Някой с ЕТКА може ли да провери къде се слагат още 8N0 615 125 (освен ТТ). Ако намерим цена за 2 бр. под 500 лв. имаме успех .Недей забравя, че с дисковете и скобите не се приключва: 4D0 698 647, 4x 251 615 219; 4x N 907 085 02 (аз поне бих ги сменил - завиват се доста здраво и при тези условия според мен са за еднократна употреба); ако намерим малко G 052 150 A2 за да се придържаме към заводските спецификации (със спирачките шега не бива) може да се спестят едни 40-50лв още.Мое мнение е, че дори и да успеем да си съберем кита в БГ пак ще близко до тези пари, само доста време и усилия ще загубим. Надявам се да греша. Да видим какво ще излезе. Другата оферта така или иначе си тече. Интересно ми е дали въобщеима и други съфорумци които биха се възползвали от единия или другия вариант. Редактирано 15 Февруари 2008 от vermeer Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HellFire Публикувано 15 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 Освен в ТТ се използват и в Сеат Леон 4 2000-2001г. и в Толедо 1999-2001г. За Шкода не даде резултати... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 15 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 15 Февруари 2008 Освен в ТТ се използват и в Сеат Леон 4 2000-2001г. и в Толедо 1999-2001г. За Шкода не даде резултати...Това са добри новини. В понеделник ще ги преслушам да видя какво ще ми кажат. За сеатите - с какви двигатели/трансмисии ги върза ЕТКА-та, че не знам с какви хора ще трябва да говоря... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HellFire Публикувано 17 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2008 Ето ги и колите:В моргата на Борис 3-ти имаше едно ТТ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vermeer Публикувано 18 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Февруари 2008 (Редактирано) Благодаря за помоща на колегата HellFire!От Аутотехника първо казаха, че не могат да я доставят и затова да съм се обърнел към Порше или Юнитрейд . Питам: "Поне да ме ориентирате за цената...", отговор "Ммм да, всъщност можем да я доставим - окло 300 лв./ бр". При тези обстоятелства остава варианта с моргите: да се търсят въпросното Толедо и Леон.Аз лично нямам нито времето, нито нервите за подобна авантюра - някой ако успее, да разкаже все пак. Пък си обичам и новичкото... ако може, така че за хората като мен офертата за покупка от САЩ остава валидна...http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=35317Поздрави! Редактирано 18 Февруари 2008 от vermeer Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jenkov Публикувано 19 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 19 Февруари 2008 (Редактирано) Още малко информация: Порових малко из ЕТКА-та и установих , че май целите апарати са различни при различните модели или поне номерата им са различни. Иначе на илюстрациите някои от тях изглеждат еднакви , но фактите са следните:Ауди А4 Б5 (големите мотори): АЕВ , АВС , ААН и т.н.от 95 до 97-ма година - дискове вентилирани - 288 х 25 мм - Номера на апаратите 8Е0 615 123 А - ляв , 8Е0 615 124 А - десен , номер държачи 4А0 615 125 А на 98-ма и 99-та картинката е малко по различна: Номера на апаратите 8Е0 615 123 А - ляв , 8Е0 615 124 А - десен , номер държачи 3В0 615 125 - Тук номера се различава леко , но това няма значение , тъй като другата част на апарата все още си е същата. Това го давам само като инфо , нас ни интересува друго ..... да видим там какво става ...Ауди А6 Ц5 (при Ц4 дисковете са единтични 288мм): При тези има 3 вида: 288 , 312 , 321 (288 са ясни , а на 321 няма да се спирам - нямат нищо общо).от 98-ма до 2001-ва година - дискове вентилирани 312 х 25 мм - Номера на апаратите 4В0 615 123 - ляв , 4В0 615 124 - десен , държачи 4В0 615 125 А - тук отвен че номерата са различни , самата илюстрация в ЕТКА-та е различна и цилиндрите изглеждат по големи като че ли. Освен това марката на спирачките е дадена ITT , а не АТЕ като при А4. Тези факти са ми достатъчни за да реша че апаратите са различни. След 2002-ра година нещата са същите като цяло , освен че марката става TEVES. ==> от А6 няма да стане На А8-цата също нямат нищо общо .... и стигаме до същината на въпроса ..... а именно ТТАуди ТТ:от 99-та до 2002-ра - дискове вентилирани 312 х 25мм - Номера на апаратите 8N0 615 123 - ляв , 8N0 615 124 - десен , държачи 8N0 615 125 - Номерата на апаратите са различни от тези на А4. Тук марката също като при А6 е ITT , не е АТЕ. Иначе схемата която е дадена е същата като за А4 (при А4 е обърната на ляво , тук е надясно - това е разликата). На тази схема много не и вярвам обаче , тъй като тези държачи които колегата vremeer показа бяха от ТТ , а на въпросната схема не си приличат много.След 2002-ра също има с такива дискове , но там марката става TEVES (пак като при А6) и номерата стават съвсем различни.Надявам се да съм бил изчерпателен .... сега остава въпроса: К'во праим ? Как ще си сложим по големи дискове ? ПОЗДРАВИ !п.п Като гледам материала на колегата HellFire при СЕАТ-ите номерата също са 8N0 615 123 ....... Остава само да разберем дали 8Е0 615 123 и 8N0 615 123 са едно и също нещо Редактирано 19 Февруари 2008 от Jenkov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stilko Публикувано 25 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 25 Февруари 2008 Освен в ТТ се използват и в Сеат Леон 4 2000-2001г. и в Толедо 1999-2001г. За Шкода не даде резултати...+ Golf 1998-2001 и Bora 1999-2001 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
HellFire Публикувано 26 Февруари 2008 Доклад Share Публикувано 26 Февруари 2008 Явно ще трябва всичко комплект от морга: апарати с държачи. И пак трябва да се пробва дали стават на шенкела и главината.Имаше една обява за S2 на части. Звъннах на човека да питам за спирачките, защото се заблудих, че са като на RS2. Той ми каза, че най-резултатния и безболезнен ъпгрейд е конверсия към апарати и дискове от Мерцедес ML. Ставали с минимални доработки и то на 16'... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jenkov Публикувано 27 Февруари 2008 Автор Доклад Share Публикувано 27 Февруари 2008 Предполагам че има хора които доста добре разбират Немски. Остава да преведем ето ТОВА и сме готови по темата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio kioravoto prase Публикувано 31 Март 2009 Доклад Share Публикувано 31 Март 2009 (Редактирано) с една година закъснение ...в крайна сметка някой достигна ли до неква смяна или аз утре да ви дам готовия отговор на въпроса - стават ли от А6 на А4 312мм с апаратите ? Редактирано 31 Март 2009 от kolio kioravoto prase Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts