Jump to content

Кит за ъпгрейд на предни спирачки към 312мм дискове, както и част за други модификации.


vermeer

Recommended Posts

Пускам отделна тема за този ъпгрейд тъй като целта тук ще е конкретна поръчка. Надявам се модераторите да не преместят темата в "копувам/продавам", тъй като темата касае изрично А4 и по-кноккретно В5.

В друга тема вече писах за този кит: http://www.purems.com/products/product.php/II=810

Вече им писах и на хората от puremotorsport – допълнителна отстъпка от цената не могат да предложат тъй като съвсем наскоро били намалили цената и в момента тя била възможно най-ниска – 250$. Действително, до скоро по мои спомени цената беше 280$.

Китът включва:

- 2 - 312x25mm Brake rotors

- 2 - Brake carriers (TT Carriers)

- New sliders and bushings

Този ъпгрейд изисква наличието на минимум 16" джанти!

Цената на транспорта за ЕДИН кит до България е 160$.

Общата калкулация на цената до взиманео от куриера:

Stage 1 Brake Kit – 250$ (това при избор на plain Zimmerman rotors, иначе се оскъпява)

Транспорт – 160$

ДДС – 62$

Мито (нямам точна представа за ставката и затова приемам грубо 10%): 31$

Или общо: 503$ = 672 лв. (по курса на БНБ за деня). Цената не е точна, но ще е много близка до реалната.

При групова покупка можем да разчитаме само на намаляване разходите за транспорт, разчитам на факта че при закопуването на два кита, т.е. теглото като скочи два пъти, цента за транспорт ще се повиши с 80-90% например, а не със 100%. Както и да е, това са само догатки и крайната цена за транспорта ще се види накрая.

За хората, които биха обмислили това предложение на сериозно, бих посъветвал да погледнат още:

1. Stainless steel braided brake lines

2. Brake pads (след като съм се ровил доста, аз най-вероятно ще си поръчам комплект(и) - PBR ultimate ceramic pads).

Лично за себе си ще правя поръчката до 1-2 месеца, така че за този период ако има желаещи да се включат да постват в тази тема и накрая ще направим обща поръчка.

Ще погам с всякаква информация или знания които са ми по силите.

Ако някой хареса други неща от каталога на puremotorsport, ще питам допълнително за условията.

Накрая искам да кажа, че нямам никаква изгода (освен намалението на разходите по транспорта за стоките които си избера за мен самия) от тази процедура, не целя печалба или нещо подобно, така че не мога да давам някакви гаранции за стоките или транспорта им, или пък да бъда държан отговорен за допълнителни разходи или за неща, които не зависят от мен!

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 months later...

Ползвам темата за да предложа на някой ако си хареса нещо от сайта на http://www.purems.com/.

Кам средата на следващата седмица ще поръчвам, така че до тогава офертата е отворена.

П.П. Цените са се промеили лекичко за някои неща по отношение на горния пост.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, виждам че са за А4 ама тези дискове и шенкели дали стават за А3 - гледам че са включили и ТТ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, виждам че са за А4 ама тези дискове и шенкели дали стават за А3 - гледам че са включили и ТТ

Честно казано незнам! Пишат че е приложимо за А4, А6 и пасат Б5, но пък от друга страна А3 не е много популярна (даже хич) кола в щатите. Та може и да става, но поне аз не мога да ти дам гаранции за това.

Преди време щях да купувам едни съпорти (скобите) от спирачни апарати за ТТ (същите от кита), но някой ги бил купил заедно с апаратите да ги слагали на А3. От тук заключвам че има вероятност скобите да стават и за А3, но не знам дали няма да ти трябват и други апарати. В зависимост от комбинацията ще трябва да избереш и правилният диск 312х25мм - А8(А6), ТТ или друг защото различните дискове с характеристика "312х25мм" могат да се различават мисля по офсета си.

Бих те посъветвал да поровиш по чужди форуми какво са правили хората за А3.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега, виждам че са за А4 ама тези дискове и шенкели дали стават за А3 - гледам че са включили и ТТ

Къде видя шенкели?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,

да ти кажа, според мен, това са пари на вятъра.

тук някой със струг и фреза, ще ти ги направи за жълти стотинки.

Най-ценото на този ъпгрейд е ако сложиш истински спирачни апарати, многобутални.

Другото е "мижи да те лажем".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,да ти кажа, според мен, това са пари на вятъра.тук някой със струг и фреза, ще ти ги направи за жълти стотинки.Най-ценото на този ъпгрейд е ако сложиш истински спирачни апарати, многобутални.Другото е "мижи да те лажем".
Ха, трябва да те разочаровам, че точно BBK са "мижи да те лажем". Точно с тези "истински" спирачни апарати или китове влизаш в такъв неочакван филм с толково много неизвестни и финал без хепи енд. Да, изглеждат добре, налял си една торба пари и спирачният ти път е толкова, колкото ако си беше останал сток, а може и по-зле. Примери за това има колкото искаш. Причината за това е, че нарушаваш изключително много баланса на спирачната система и това че имаш повече буталца на апаратите с по голяма повърхност на накладките и т.н. не могат да неутрализират този ефект. Е тука малко за четене - http://www.stoptech.com/tech_info/wp_brake...rformance.shtml . Истината е че никъде на пазара НЯМА балансирани BBK.

За ъпгрейда от темата - модулира се само една променлива (при положение, че накладките отпред и отзад са от еднакъв материал) - размера на диска, т.е. повърхонстта върху която накладките оказват влияние за едно завъртане на колелото се увеличава. И така изменението на баланса, а и ефекта от това е доста по-ясно и контролирано. Същия тозаи ъпгрейд хвърля баланса съвсем малко напред, като по този начин сумарният ефект от по-големият диск надвишава негативния от нанесения дисбаланс. Още повече че съм подготвил и подобен ъпгрейд и за задните и така до голяма степен се надявам да се върне и баланса.

Въпреки всичко най-голям ще е ефекта от едни по-добри накладки.

Колега,... тук някой със струг и фреза, ще ти ги направи за жълти стотинки.
Ти би ли рискувал за такъв вариант? Ам... и как фрезиста ще вземе харахтеристикитета на съпорта (скобата)? Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, трябва да те разочаровам....Ти би ли рискувал за такъв вариант? Ам... и как фрезиста ще вземе харахтеристикитета на супорта (скобата)?

Колега, аз написах горното, с презумцията за целесъобразност на разходите, а не за да те обвинявам в нещо, но явно ти не ги разбираш нещата така.

Само един въпрос, ако създаваш 1-ца усилие в/у 1-ца площ и продължиш да създаваш същото усилие, но вече разпределено в/у 2-3-4 пъти същата площ, какво се получава?

Намаляване на усилието в/у единицата площ, което довежда само до по-добро разпределение на топлината, но това само, ако в 1-вият случай, нещата не сметнати да работят заедно.

Пак да повторим, тук говорим за сток неща, те са смятани със статистическа справка, за средното натоварване на спирачната система и съответният запас.

А ценното на многобуталните системи, че са с по-лоляма площ на накладката и по-добро разпределени на усилието в/у площта на накладката, тъй като централното бутало "бута" в центъра и само Господ знае, дали подложката на накладката е идеално твърда, за да не се получи огъване.

А не можах да разбера, какво общо има баланса на цялата спирачна система, в/у работата на отделното колело, взето независимо?

А за стругарите, ти как мислиш е произведен този кит?

...а, забравих да кажа, че ако не промениш площта на накладката и 3000мм диск да сложиш, той пак ще работи като 280, защото накладката е направена за него.

Редактирано от RossN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз написах горното, с презумцията за целесъобразност на разходите, а не за да те обвинявам в нещо, но явно ти не ги разбираш нещата така.

Не съм го приемал като обвинение, ндявам се и ти да не си приел негативно думите ми. :hilezh:

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а, забравих да кажа, че ако не промениш площта на накладката, и 3000мм диск да сложиш, той пак ще работи като 280, защото накладката е направена за него.

Не е точно така, защото при увеличаване на диаметъра се увеличава и дължината на рамото, с което се прилага усилието.

Изводът е, че с дискове 312мм колата ще спира по-добре, отколкото с дискове 288мм, независимо, че апаратите, нагладките и цялата останала част от спирачната система не са променени.

пример: Ауди Б4 с ЕДНА И СЪЩА спирачна система излиза от завода с 256мм и 280мм дискове. С 280мм разбира се спира значително по-добре.

П.П. Пропуснах да спомена, че в Юнитрейд "големите" супорти са по 200лв/бр.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... :hilezh:
:flehan:
Не е точно така, защото при увеличаване на диаметъра се увеличава и дължината на рамото, с което се прилага усилието.Изводът е, че с дискове 312мм колата ще спира по-добре, отколкото с дискове 288мм, независимо, че апаратите, нагладките и цялата останала част от спирачната система не са променени.пример: Ауди Б4 с ЕДНА И СЪЩА спирачна система излиза от завода с 256мм и 280мм дискове. С 280мм разбира се спира значително по-добре.
За лоста си прав. Но усилието в/у диска, си остава същото, за това казах, че само ъпгрейд на диска е нецелесъобразно. За постигането на максимален ефект, трябва цялостна промяна.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само един въпрос, ако създаваш 1-ца усилие в/у 1-ца площ и продължиш да създаваш същото усилие, но вече разпределено в/у 2-3-4 пъти същата площ, какво се получава?

Намаляване на усилието в/у единицата площ, което довежда само до по-добро разпределение на топлината, но това само, ако в 1-вият случай, нещата не сметнати да работят заедно.

...

Усилието няма да намалее кратно, защото зад буталото налягането няма да се промени. Целта на многобуталните апарати е не толкова по ниското генериране на топлина а равномерното разпределение на усилието върху възможно най-голяма част от накладката.

Разбира се, че с предни многобутални ще захапват по добре. Обаче помисли за следното - налягането в системата е еднакво за предни и задни апарати. В момента в който предните многобутални са достигнали момента в който почти блокират колелото задните са още далече от момента в който действат ефективно (макар и дяловото участие на задните спирачки да е доста по-ниско). И какво се получава спираш почти изключително с предните, докато задните са неефективни. По този начин системата работи общо взет с две контактни петна на гумите, а не с четири! Затова трябва да се взима в предвид цялата система, а не отделно колело. В крайна сметка спирачният път е за цялата кола.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да повторим, тук говорим за сток неща, те са смятани със статистическа справка, за средното натоварване на спирачната система и съответният запас.

....

А за стругарите, ти как мислиш е произведен този кит?

...а, забравих да кажа, че ако не промениш площта на накладката и 3000мм диск да сложиш, той пак ще работи като 280, защото накладката е направена за него.

Статистическа справка... нито една система (пък била и многобутална) не може да се изчисли да бъде идеална за всички условия. Затова се избира среден вариан, който да покрива на задоволителен вариант всички условия. Производителите избират горе долу 10% дисбаланс напред. Подробно е обяснено в статията на Стоптек, която съм ти посочил.

Повече от ясно е как е направен този кит. Само, че точно той е изпитан и няма забележки от ползвателите му. Тук в БГ трябва бая организация за да се направи подобно нещо, да се куппи оригинален елемент, да се охарактеризира, да се програмира фрезата да се намерят адекватни материали и да има желащи за много брйки, защото за 1 кит цялата история е нерентабилна.

За последния коментар не си прав въобще... отговора ми е в по-горен пост. Усилието остава същото (т.е. силата F), само че не те инетерсува силата, а работата, т.е. силата упражнена върху сегмент от спирачният диск, която не е статична величина, т.е. някава статична площ, а има характеристика на площта на накладката умножена по дължината на диска и броя завъртания до пълно спиране. При по големия диск, полщта на накладката остава същата, но тъй като дължината (на окръжнистта от диска където въздества накладката) се увеличава се намаляват броя завъртнания (на колелото) до пълно спиране, т.е. намалява се спирачния път!

Дано съм го написал достатъчно ясно.

Относно целесъобразността - т.е. отношението цена/ефект, всички знаем какви цифри са многобуталните апарати и както казах по горе ефект почти няма защото ако излезем от фокуса върху едното колело и се върнем към цялата система и баланса това се илюстрира ясно, и това води до изключителната нецелесъобразност на многобутакните апарати. За да са целесъобразни трябва да си купиш ъпгрейд и за четирите колелелта, като този ъпгрейд да е правилно изчислен. Сумата за такъв ъпгрейд ще е меко казано разтърсваща, което отново го прави нецелесъобразен. Ъпгрейда който разглеждахме ще доведе до някакво малко подобрение (но поне със сигурност ще го има), сравнително ефтин е, т.е. можем да си го позволим и това го прави целесъобразен.

Без лоши мисли, нали :hilezh:

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

П.П. Пропуснах да спомена, че в Юнитрейд "големите" супорти са по 200лв/бр.

Това включва ли гайд пиновете и гумичките?

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чух цената, не съм питал какво включва комплекта :flipoff:.

Не съм специалист по спирчни системи или тунинг, но ми прави впечатление, че спорите за някакви 10% дисбаланс, а май от във ВАГ нямата чак толкова добри специалисти, защото слагат задни дискове 245мм и на А80, '88 и на А8 '98 :hilezh:.

пак един пример: на старото А80 куатро смених дисковете от 256мм на 276мм(двубутални от С2) и в поведението на колата и АБС не се получи никакъв отрицателен ефект.

ето и един линк от мен за евтина (сравнително) конверсия за 16": http://www.hispecbrake.co.uk/Conversions/V...%20310%20B4.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен, явно си се навил и щом компромиса те задоволява, няма какво да коментирам и философствам повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен, явно си се навил и щом компромиса те задоволява, няма какво да коментирам и философствам повече.

Не мисля, че правя компромис със нещо.Винаги съм готов да търпя критики. Просто трябва да бъда убеден с факти и логика. Мисля, че има какво още да науча, затова моля те ако има още какво да кажеш направи го.

П.П. Да добавя само, че от саита има освен спирачки и още доста неща които могат да са полезни.

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих купил само супорти, ако продават ( и ако са под цената в Юнитрейд). Не виждам смисъл да се плаща въздушен трнаспорт за два диска по 10кг, когато в България има същите дискове на по-ниска цена.

малко полезна информация:

Вчера си взех от митницата новите дюзи от USA. Изпращачът беше посочил реалната им стойност и се наложи да платя:

4,5% мито за резервни части и

20% ДДС.

Стойността, която не се обмитява е до 45 евра - ако изпращача декларира по-ниска стойност не се дължи нищо.

Митото и ДДС-то са върху нетната стойност, т.е. доставката не се обмитява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих купил само супорти, ако продават ( и ако са под цената в Юнитрейд). Не виждам смисъл да се плаща въздушен трнаспорт за два диска по 10кг, когато в България има същите дискове на по-ниска цена.

малко полезна информация:

Вчера си взех от митницата новите дюзи от USA. Изпращачът беше посочил реалната им стойност и се наложи да платя:

4,5% мито за резервни части и

20% ДДС.

Стойността, която не се обмитява е до 45 евра - ако изпращача декларира по-ниска стойност не се дължи нищо.

Митото и ДДС-то са върху нетната стойност, т.е. доставката не се обмитява.

Моята идея е също да се вземат само съпортите - http://www.purems.com/products/product.php/II=1006 200$ и за двата. Наистина няма смисъл за дисковете - доставката се оскъпява повече от себестойността им. Ще ги търся тук, само че нещо имам проблем да намеря задните дискове за задния ъпгрейд.

Относно митата моята информация е, че не се обмитяват стоки на стойност 50 евро ИЛИ 50 долара, като цената на доставката се включва... Както и да е, дано ти да си прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тънката ми мисъл беше, че ако е толкова лесно, само с промяна на диаметъра, отдаван всички да са с дискове по 500мм, хем и по-яки джанти.

С други думи, като изключим рамото, друго нищо не се променя в спирачната система.

За мен, такава промяна би имала някакъв смисъл, само ако дисковете са за смяна.

Но да метнеш 7-800лв, само заради идеята да си с по-големи дискове, не ми се вижда обоснована.

Друга причина, за цялото това приключение, би била, ако си рацер или въртиш извънградско нон-стоп.

В София и по-големите градове, средната скорост е 15-30км/ч. Въпросът е заслужава ли си?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тънката ми мисъл беше, че ако е толкова лесно, само с промяна на диаметъра, отдаван всички да са с дискове по 500мм, хем и по-яки джанти.

С други думи, като изключим рамото, друго нищо не се променя в спирачната система.

За мен, такава промяна би имала някакъв смисъл, само ако дисковете са за смяна.

Но да метнеш 7-800лв, само заради идеята да си с по-големи дискове, не ми се вижда обоснована.

Друга причина, за цялото това приключение, би била, ако си рацер или въртиш извънградско нон-стоп.

В София и по-големите градове, средната скорост е 15-30км/ч. Въпросът е заслужава ли си?

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скъпички идват. Ето малко по-евтини: http://www.parts4vws.com/catalog/product_d...mber=8N0615125A

Този линк ми е попадал поне наколко пъти, но има няколко причини, поради които pure motorsport са по-напред в списъка ми за пазаруване.

Писах и до двта сайта за малко подробности и цена за шипинга.

Като отговорят ще пиша тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Тънката ми мисъл беше, че ако е толкова лесно, само с промяна на диаметъра, отдаван всички да са с дискове по 500мм, хем и по-яки джанти.

2. С други думи, като изключим рамото, друго нищо не се променя в спирачната система.

3.За мен, такава промяна би имала някакъв смисъл, само ако дисковете са за смяна.

Но да метнеш 7-800лв, само заради идеята да си с по-големи дискове, не ми се вижда обоснована.

4. Друга причина, за цялото това приключение, би била, ако си рацер или въртиш извънградско нон-стоп.

В София и по-големите градове, средната скорост е 15-30км/ч. Въпросът е заслужава ли си?

1. Ами може би всички биха го направили, но ограничаващите фактори са два. Първо за да правиш подобен ъпгрейд масово ти е нужно да имаш адекватна съвместимост с ъпгрейднатите детайли, а не всичко да се изработва къстъм. Лично мнение ми е, че собствениците на А4/А6 са щастливци за наличието на такава съвместимост. Ако си прекарал достатъчно време по чуждите форуми би следвало да ти е направило впечатление, колко популярен е този ъпгрейд. Второ бих сложил и по големи дискове, но трябва да ги облеча в 17" или дори още по-големи джанти. Не знам какво по-яко виждаш в по-големите джанти, но за мен всичко над 16" е безумие за нашите пътища и ако някой слага по-големи е предимно заради визията. В този контексат А8/ТТ ъпгрейда май е най голямото което може да влезе в 16".

2. Да, и слава богу че нищо друго не се променя. Както вече писах, колкото повече параметри от спирачната система се променят едновременно, толкова по-голяма е вероятността да са неочаквани резултатите. Ето ти линк (а има много такива) за мнения за А8/ТТ - http://www.audizine.com/forum/showthread.p...p;highlight=BBK , а тук има мнения на хора, които имат опит и знаят какво говорят.

И за да подкрепя първоначалното си мнение ето друг линк - http://www.sportcompactcarweb.com/tech/071...tech/index.html . Истината е, че много малко хора си правят труда да сравняват спирачен път преди и след инсталирането на BBK и затова много се зарадвах като видях статията на тези момчета, защото са го направили и са подходили статистически правилно (поне аз така мисля).

3. Смисълът за мен се зароди преди няколко месеца когато ми се наложи рязко спиране от 150-160 до 0 и спрях на 40см от бронята на един приятел. Такива случаи би трябвало сериозно да те замислят, че 5% намаление на спирачния път са всъщност доста.

Като сметнеш: съпортите ще дойдат на максимум 300лв., предните дискове си копуваш за около 160-180 лв., вече избора на накладки е индивидуален и пак оставаме доста под от 7-800лв. "Зарди идеята...", не бих направил ъпгрейд заради идеята, както писах по-горе очаквам ефект.

4. Тук си прав. Всеки има правото да избере за себе си дали му трябва нещо такова. Моята логика е, че дори и само веднъж може да ти се наложи да спираш по-здраво и да избегнеш инцидента (какъвто и да е бил той) благодарение на този ъпгрейд и това би осмислило всичко. Да, за мен си заслужава!

Редактирано от vermeer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...