mz1 Публикувано 30 Април 2008 Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 Здравейте колеги! на канал 01 ми изписва следните грешки: 08.5 -мотора е в циклично състояние. софтуера се опитва да елиминира блокирането. 11.5-пише същото.15.1-цифровата стойност е вътрешно програмирана за "отпуснат"режим.интересува ме за какво става дума защото "блокирането" ми звучи зловещо.климатроника си духа студено.но зимата не духаше много топло.колата е с4 аад. Понеже съм от Мездра.ако може да ми кажете къде най близо да отида да ми изчистят грешките. благодаря предварително! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Misho Публикувано 30 Април 2008 Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 (Редактирано) Вероятно става въпрос за блокирало моторче на някоя от въздушните решетки около радиаторчето на климатика, ако е това няма да се оправи с изчистване на грешки а със смяна на моторчето. Моторчетата са няколко и са в комплект с приводен механизъм. Дано не е това защото смяна с ново моторче излиза къмто 300 лв. Мездра е твърде далеч от морето, иначе има точен сервиз където да те пратя. Успех! Редактирано 30 Април 2008 от Misho Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Април 2008 Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 Грешка 15.1 - потенциометъра на клапа въздушен дебит постоянно отворен. Провери си куплунзите отпред на приводния механизъм да не е откачен или окислен. Може да ги почистиш профилактично всичките с контактен спрей.Колкото до 11.5 - Централна клапа постоянно блокирала - вероятно е застанала в някакво положение и не се движи. Не е лошо да я погледнеш дали действително се движи или не. Това става като накараш някой да превключва от Lo на Hi на климатроника, а ти да гледаш дали се движат рамената на клапата. За целта сваляш пластмасовата кора м/у челното стъкло и коша на двигателя и заставаш отдясно (не от страната на шофьора). Ще видиш на тялото на парното има едни бели щангички, които трябва да се движат при превключване от Lo на Hi и обратно. По-принцип самия приводен механизъм е монтиран отляво, но е закрит с капачка и няма как да видиш оттам дали работи. От тази клапа може да ти е лошо парното или да не работи добре климатика (зависи в какво положение е блокирала). Нейното предназначение е да регулира температурата в купето като смесва топъл/студен въздух. Има цяла тема с картинки как точно се ремонтира централната клапа и не е лошо преди да питаш да разгледаш във форума - има много писано по въпроса. В крайна сметка след като оправиш клапите трябва с VAG-COM да изтриеш грешките и да гледаш дали няма да се появят отново. Когато откачаш куплунзите отпред за почистване не трябва да свети климатроника - т.е. не трябва да въртиш контактния ключ защото на 1-во положение се подава захранване на блока му и при откачане на куплунзите ще ти запише сума грешки допълнително Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mz1 Публикувано 30 Април 2008 Автор Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 колата я имам от януари 2007.но едва вчера проверих какви грешки има на с1.така че не знам от кога е проблема Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Април 2008 Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 Изтрий ги първо и виж дали ще се появят пак - може да е от предишен ремонт и да не са ги изтрили след това Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mz1 Публикувано 30 Април 2008 Автор Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 Благодаря, все пак ще почистя куплунзите,защото зимата парното не ми духаше достатъчно топло. Колега VBI не ми каза нищо за грешка 08,5 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 30 Април 2008 Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 Подобно на 11.5 е и 8.5 - ако е блокирала механично клапата моторчето се опитва да преодолее съпротивлението. Ако след почистването на куплунзите пак се появят същите грешки ще е необходимо да свалиш приводния механизъм на клапите и да провериш самите клапи първо на ръка като ги въртиш дали се движат. Ако се движат леко и само в краищата леко задържат значи проблема е в самия приводен механизъм - разглобяване почистване на колектора на моторчето, смазване с фина смазка (технически вазелин) на зъбните колела. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mz1 Публикувано 30 Април 2008 Автор Доклад Share Публикувано 30 Април 2008 Много ти благодаря колега VBI !!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mz1 Публикувано 2 Май 2008 Автор Доклад Share Публикувано 2 Май 2008 колеги,вчера накарах баща ми да увеличава и намалява от lo на hi на климатроника и видях,че отпред в ляво белите лостчета се движат плавно напред и назад.затова не отварях моторчето да го почистя.дали все пак трябваше да го почистя?също проверих дали след натискане на съответните бутони въздушната сруя в купето ходи към стъклото,средата и краката видях че всичко си е ок. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Май 2008 Доклад Share Публикувано 2 Май 2008 (Редактирано) Тогава вероятно само трябва да отидеш да ти изтрият грешките някъде и после от време на време да следиш на 01с дали ще се появят пак. Ако пак се появят - ще трябва да ги почистиш, не е много трудно има доста снимки във форума как се прави точно. Редактирано 2 Май 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mz1 Публикувано 2 Май 2008 Автор Доклад Share Публикувано 2 Май 2008 благодаря ти много VBI! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 2 Май 2008 Доклад Share Публикувано 2 Май 2008 Здравейте,пуснах си климатика и не ми духа студено както трянва,а скоро го пълних,пипаям тръбата -ледена,не може да си държиш ръката ,а вътре духа хладно,но не както трябва,проверих и ми дава грешка 8.7,клапа за регулиране на температурата,непостоянно блокирала.Какво означава това и какъв е лака за проблема. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 2 Май 2008 Доклад Share Публикувано 2 Май 2008 (Редактирано) Щом си сигурен, че има фреон, предполагам въпросната клапа е заяла в някакво положение (към по-топло ) и не пропуска достатъчно количество студен въздух. Тази клапа по този начин регулира температурата в купето - като смесва топъл и студен въздух. Опитай да превключиш няколко пъти Lo и Hi (като изчакваш по малко) за да отиде в крайните си положения. Има надежда и така да стане щом е "непостоянно блокирала" (грешка 8.7). Ако не се оправи - сваляне, чистене, смазване, с една дума профилактика. Успех с ремонта. Редактирано 2 Май 2008 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 2 Май 2008 Доклад Share Публикувано 2 Май 2008 Отворих,попочистих,оправи се духа студен въздух както трябва,но грешката си остана,и от разкачане на кабелите ли или от нещо друго ми излезе и грешка 7.3 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 3 Май 2008 Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 Радвам се, че работи, а ако си разкачал куплунзите когато колата е била на контакт е възможно да излезнат допълнителни грешки. Отиди да ти ги изчистят с VAG-COM и наблюдавай дали няма пак да се покажат. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 3 Май 2008 Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 Работи,но днес пак същата работа.Чух се с един майстор по телефона ,и той ми каза,че това се получава и при запушен филтър...вие как мислите.В понеделник мисля да разглобя почти всичко,и на открито да видя кое как се движи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sre4ko Публикувано 3 Май 2008 Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 Здравейте колеги,Автомобила е Audi 100 ААD 2.0E 1991г. Направих на моя климатроник следната самодиагностика и ми показа следните кодове за неизправност:02.3 Вътрешен температурен датчик (плафон на тавана) – непостоянно отворен03.3 Вътрешентемпературен датчик (датчик в таблото) – непостоянно отворен04.3 Температурен датчик във въздухозаборника за свеж въздух – непостоянно отворен05.3 Температурен датчик за външен обкръжаващ въздух – отпред – непостоянно отворен06.3 Температурен датчик на охлаждащата течност на двигателя – непостоянно отворен07.1 Температурен. датчик в духалката за свеж въздух – постоянно отворен, *07.1 – виж бележките към таблицата*13.6 Грешка на потенциометъра на клапата на /размразителя/13.7 Клапата на /размразителя/ - непостоянно блокирала15.3 Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен18.3 Непостояно напрежение на духалката за свеж въздух /not OK/Ще ви бъда много благодарен ако някой от вас ми обясни нещо повече за тези неизправност и как мога да ги отстраня.Едното нещо което прочетох е, че трябва да ги пробвам да ги изчистя с VAG-COM. За друга манипулация незнам.Поздрави,Янаки Христов (sre4ko) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 3 Май 2008 Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 Бая грешки имаш . На първо време е хубаво с контактен спрей да почистиш всички куплунзи на климатроника включително и тези, които се намират под пластмасовата кора отпред м/у челното стъкло и коша на двигателя. Това трябва да го направиш докато двигателя НЕ Е на контакт защото ще се появят още сума ти грешки. Всичко което е "непостоянно отворен" е свързано (надявам се) с лош контакт. Грешка 06.3 датчика е "син" и се намира на пластмасов тройник закачен на маркучи м/у главата на двигателя (отзад) и радиаторчето на парното. Ще го видиш над хидравличната рейка е точно. Грешка 13.7 е по-кофти - означава, че в скоро време може да блокира приводния механизъм за обдухването на челното стъкло и краката. Това за да се оправи ще падне голямо разглобяване така, че по-добрия вариант е или да го откачиш и да отвориш ръчно клапата, когато блокира съвсем или да отидеш някъде да го оправят. Самото почистване не е сложно, но е на кофти място. Грешка 07.1 означава, че или въобще не контактува датчика или е повреден. Затова мой съвет е на първо време да почистиш куплунзите със спрей и да отидеш да ти изтрият грешките с VAG-COM. После покарай малко и виж дали ще се появят пак.Поздрави,Вальо Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 3 Май 2008 Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 А как се сменя въпросния филтър,и при смяната му,може ли да се наблюдават клапите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 3 Май 2008 Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 Въпросния филтър при 100/А6 (за тези които го имат естествено ) е монтиран на пластмасовото тяло в което се намира радиаторчето на климатроника - като застанеш пред колата вляво. Има капак който се отвива и се вади самия филтър. Някъде имаше тема със снимки как точно се сменя. Клапите обаче не се виждат като се махне филтъра. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 3 Май 2008 Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 Доколкото съм разбрал ,има два филтъра,поленовия и салонния. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mz1 Публикувано 3 Май 2008 Автор Доклад Share Публикувано 3 Май 2008 Здравейте колеги,Автомобила е Audi 100 ААD 2.0E 1991г. Направих на моя климатроник следната самодиагностика и ми показа следните кодове за неизправност:02.3 Вътрешен температурен датчик (плафон на тавана) – непостоянно отворен03.3 Вътрешентемпературен датчик (датчик в таблото) – непостоянно отворен04.3 Температурен датчик във въздухозаборника за свеж въздух – непостоянно отворен05.3 Температурен датчик за външен обкръжаващ въздух – отпред – непостоянно отворен06.3 Температурен датчик на охлаждащата течност на двигателя – непостоянно отворен07.1 Температурен. датчик в духалката за свеж въздух – постоянно отворен, *07.1 – виж бележките към таблицата*13.6 Грешка на потенциометъра на клапата на /размразителя/13.7 Клапата на /размразителя/ - непостоянно блокирала15.3 Потенциометъра на клапата за въздушния дебит – непостоянно отворен18.3 Непостояно напрежение на духалката за свеж въздух /not OK/Ще ви бъда много благодарен ако някой от вас ми обясни нещо повече за тези неизправност и как мога да ги отстраня.Едното нещо което прочетох е, че трябва да ги пробвам да ги изчистя с VAG-COM. За друга манипулация незнам.Поздрави,Янаки Христов (sre4ko)това всичко на канал1 ли ти го изписа? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
VBI Публикувано 4 Май 2008 Доклад Share Публикувано 4 Май 2008 Доколкото съм разбрал ,има два филтъра,поленовия и салонния.Доколкото знам това е един и същи филтър, но не съм сигурен . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sre4ko Публикувано 4 Май 2008 Доклад Share Публикувано 4 Май 2008 това всичко на канал1 ли ти го изписа?Здравей колега,Да на канал 01 ми изрежда тези кодове за неизправност.Весели празници,sre4ko Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikieva Публикувано 4 Май 2008 Доклад Share Публикувано 4 Май 2008 Искам да попитам колко градуса горе доло трябва да духа на вкл компресор на LO.Днес отворих филтъра/един е/ и беше в безобразно състояние ,смених го и отворих и тази клапа която е между радиатора на климатика и вентилатора,беше поклеясала и в крайно положение заяждаше,и това го оправих с почистване и смазване.След всички процедури положението е много по-добре,СМЕНЯЙТЕ СИ ФИЛТЪРА,сега духа доста по силно и студено.Накрая направих измерване с термометър на струята и беше около10градуса,толкова ли трябва да бъде или по малко? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване