Jump to content

ПАСТА ???


Recommended Posts

Някой може ли да ми даде информация от каде и каква паста да си купя за пастиране на колата - НЕ искам ШЛАЙФ паста ! А паста с която да се запази боята защото си е super но ми казаха, че при смяна на сезоните е добре да се пастира. БЛАГОДАРЯ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теория и практика на шлайфането...:)

Пастите са няколко вида.

- Шлайф, шлайф +политура, само политура.

Шлайф се делят на много типове в зависимост от колко едри са шлайфащите частици (като шкурките)

Шлайф + политура - всичко в едно но е ПЪЛНА МЪКА да работиш с тях.

Само политури - делят се основно на 2 типа - синтетични и естествени.

Естествената се казва паста с "Карнауба".

Как се прави номера:

Първо решаваш какво искаш да премахнеш, само най външната оксидация или и по дълбоки драскотини , като тези от автомивките.

(Това от автомивките е изключително сложно да се разкара)

Взимаш такава която е само шлайф. Оборудваш се с шлайф машинка, или бормашина с адаптер за дунапренени дискове и космести такива.

Мажеш пастата и шлайфаш до полуда. Ако го правиш на ръка , трябва аспирин и БенГей за обезболяване на ръката с която работиш на другия ден:)

След като всичко си изшлайфал се отказваш да дълбаеш повече щото не му се вижда края и на 10 годишна боя никога не можеш да е направиш точно като заводската. Както и да е все пак се забелязват подобрения по лака. (На места се забелязват много дълбоки драскотини които не можеш да разкараш и на всико отгоре са се запълнили с бяла шлайф паста)

Следваща стъпка да избършеш всичко с МИКРОФИБЪРНА КЪРПА. Иначе остава прах. (Може и да я измиеш пак)

Следва готината част - нанасян на политурата.

Нанася се на много малки участъци в минимално количество. (2кв дециметра) Полираш веднага, не чакаш да изсъхне. Иначе ако изсъхне и си сложил малко повече те очаква здраво търкане.

Препоръчвам тънки памучни тъкани за полирането. Или дунапренена шайба от най меките.

И така около 2-4 часа в зависимост от автомобила. Можеш да повториш с още един слой. Но всичко това е само за синтетични политури. Те докарват огледален блясък. Но не истински блясък.

Истинския се постига с Карнаубовата вакса:))

Почва да блести по слабо но с дълбочина, като че е мокра:)))

Карнаубовата се нанася и се ЧАКА да изсъхне. После се премахва изключително лесно с микрофибърна кърпичка. ... Толкова е лесно че можеш да нанесеш 3-4 пласта само за удоволствие. Проблема е че издържа само 3 месеца. И за целта първо слагаш поне едни слой синтетична.

След това ефекта е такъв че почваш да се чудиш това твойта кола ли беше.

Трябва да се внимава с цветни пасти.. те не са добра идея за металици.

А като марки: (Това не е реклама) За шлайфане - МОТИП, Синтетична политура - Мотип .. или Костенурката (не костенурка кючек :)

Карнауба - За предпочитане Сонакс - кутийката прилича на много плоска консерва, има си и гъбичка. Има и по готини ама са професионални туби от по 1/2 литър и са скъпи.

Като разходи - шлайф - 9-12лв, синтетика - 9-12 лв, карнаубова - 14-20лв мисля, + 3 дунапренени диска разни други кърпички. Около 100лв. Но ти остават материали поне за още 5години да си шлайфаш и полираш.

За много допилнителна информация.

- Гугъл и търсите Car detailing wax и.т.н.

Ако нещо не е ясно приемам всякакви питания:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мноогооо съм скъп, пък и работата ще стане като в "Особености на националния лов". Т.е вместо да пастираме ще вземем да се напием и да го отложим за друг ден.:)

Иначе си е много работа ако трябва да се шлайфа. След като го направих сам разбрах защо ми искат толкова пари за пастиране.

Не ми се пастира, обаче мога да оказвам морална подкрепа. В смисъл да стоя отстрани и да давам "налкон" от сорта.

Стой !!! не така..... Малко по така..... А така.

Но при всички положения след като я пастираш - кефа е голям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...мога да оказвам морална подкрепа. В смисъл да стоя отстрани и да давам "налкон" от сорта.  

Стой !!! не така..... Малко по така..... А така.

Основен проблем - и аз ще се присъединя към теб.. т.е. търси се някой, на който да му ги говорим тез неща ;-)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещате ли се, че Red Audi има човек за тия работи и доста хора от форума минаха през него. Кол хър
За какви пари ставаше дума?
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако нещо не е ясно приемам всякакви питания:wink:

Ами питане: има ли някаква по-специална хава за металиците, щото ми казаха, че ако не удариш с паста, спецаилно за металици, може да оцапаш положението много лошо.

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти AUDIST за изчерпателният отговор и напътствия !

Значи ......

Ами за мен нищо друго не остава само да си разпечатам " Теория и практика на шлайфането ..." , да запретна ракави и започвам :bia::wink::wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За металиците и аз четох много специални неща.. но мойта си е металик и това кеото съм описал е точно така.

По принцип на пастите пише дали са за металик или не. Това което забелязах е че дори и с паста за металик (шлайф пастата) не може да избегнеш запълването на пукнатините по боята с бяло. Т.е самия шлайф прах си е бял и се тика по порите.

От 30 сантиметра изглежда отвратително на тъмно зелен металик.

Но като се отдалечиш на 5 метра просто сияе:)

Може и да съществуват некакви начини да се изчистят последствията от шлайфането. Или да шлайфаш докато тези пукнатини изчезнат. (Те са предимно по предния капак). Ефекта естествено зависи от това какво е състоянието на боята.

А може и прозрачни шлайф пасти да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...