Jump to content

Смяна на тампона на макферсона без сваляне на целия амортисьор?


vilik

Recommended Posts

Чувал съм, че при някой автомобили е възможно, да не се сваля целия амортисьор при смяна на тампона, а само в горната си част, някой пробвал ли е подобно нещо при Б3, че съм решил да сменям тампоните, също така срещнах в различни теми, че по-добрия вариант е да се сложат тампони от Б4, стават ли директно без нужда от преправяне или други манипулации?

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че при някой автомобили е възможно, да не се сваля целия амортисьор при смяна на тампона, а само в горната си част, някой пробвал ли е подобно нещо при Б3, че съм решил да сменям тампоните, също така срещнах в различни теми, че по-добрия вариант е да се сложат тампони от Б4, стават ли директно без нужда от преправяне или други манипулации?

Благодаря!

Тампоните на Б4 и Б3 са едни и същи

Става и без да се сваля амортисора но е по трудно,затова си го свали(не е кой зне какво)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сменял тампоните на Б4 без да свалям целия амортисьор. Отвива се само горната гайка, вдига се на крик и може да се извади самият тампон, но не и опорния лагер. За да се извади заедно с лагера е необходимо пружината да се стегне със скоби, да се развие и втората гайка, крепяща лагера /със специален ключ/. Поради ограниченото място обаче и трудното боравене под калника, ти препоръчвам да свалиш целия амортисьор и да си смениш както трябва тампона. Не е много повече работа.

За Б3 предполагам не е много по-различно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните на Б4 и Б3 са едни и същи

Точно така и ти препоръчвам само този на BOGE, защото е усилен. При интерес ми пусни лично и ще ти ги пратя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че при някой автомобили е възможно, да не се сваля целия амортисьор при смяна на тампона, а само в горната си част, някой пробвал ли е подобно нещо при Б3, че съм решил да сменям тампоните, също така срещнах в различни теми, че по-добрия вариант е да се сложат тампони от Б4, стават ли директно без нужда от преправяне или други манипулации?

Благодаря!

Смених ги точно за 10 минути на страна,клиучето го взех от магазин за инструменти струваше два лева.

стягаш пружината със скоба,развиваш гайката с лула 22,после с клиучето също с лулата 22 развиваш и втората гайка тя се развива доста лесно от горе няма нужда да баркаш под калника и си ти.

мога довечера да ти пусна снимка какво клиуче да си тарсиш за да не сваляш амортисиора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е ключето dsc06736tc7.th.jpg dsc06735em7.th.jpg за гайката, където стяга тампона - баща ми го е правил. Като се виждат отдолу двете зъбчета, направено е от разпробит шестограм за да може да се държи контра стеблото на амортисьора с този шестограм 7-ца dsc06737rm6.th.jpgthpix.gif.

Интересно беше, че старите ми пълнители бяха с размер 7 горе на стъблото, а новите Боге бяха с с по-малък размер - 6-ца.

Тука снимка на двата инструмента dsc06734bt2.th.jpg

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за подробните снимки, а това ключе има ли си специфично име и като какво да го търся в магазините за инструменти?

Води се клиуч амортисиори,ауди,фолксваген,ако не намериш свиркай еконт са ми наблизко. B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...