Jump to content

Предпазител 17 на А6 С4, дизел АЕЛ


mshbul

Recommended Posts

Здравейте отново,

Бях писал 1 тема за проблеми с подгряването на задното стъкло. Изглежда съм изпаднал в заблуждение кой е предпазителя за подгряването на заднотото стъкло. Оказа се, че е номер 12 и като го смених се оправи.

Известно време съм си мислел, че е номер 17 за нагр. на задното стъкло. Как и защо съм влязъл в това заблуждение не знам, но искам да питам той за какво е. Имам някакъв списък с бушони, но там пише:

17 20 Kraftstoffpumpe Топливный насос

Това мисля е горивана помпа. Аз мисля, че нямам такава. Тогава за какво е този предпазител?

Питам, защото сигурно ми е бил изгорял и затова съм си мислел, че е за задното стъкло.

А и се държи много странно. Като е на контакт колата - няма 12в, като запаля има 12в за 1-2 минути и после изчезва. А понямкога като запаля не се появява въобще 12в. Това поведение ми е много интересно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо си мислиш че нямаш горивна помпа?

Аз знам, че имам, но не е като на бензиновите и се върти от ремъка, а не е електромотор. Знам, че има и електроника на помпата, но тя едва ли е на отделен предпазител, а ако беше едва ли щеше да е 20А.

Затова си мисля, че е нещо друго този предпазител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги, никой ли не знае за какво е предпазител 17.

Нека поне някой, който има списък на капака на предпазителите и е с АЕЛ мотор, да каже какво пише - даже и на немски да е, ще намеря какво значи.

При мен на капака няма списък, не знам защо.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такаааам, погледнах в книжката (оригиналната която е с колата) и там пише точно:

17 - kraftstoffpumpe.....................20

Което означава точно горивна помпа. Сегаааа, погледнах и това гнездо на предпазителя при мене е празно (колата не е ходила на сервиз в бг) което ме навежда на мисълта, че имаики предвид че караме сериини МПС-та това ще да е някаква заготовка в случай че се монтира бензинов мотор на купето (таблото ще бъде монтирано на купе с бензинов двигател). По принцип дизела има две горивни помпи, едната е подкачваща а другата е гориво нагнетателна помпа (ГНП) идеята на първата е да осигурява гориво на втората с някакво минимално налягане (не знам точни цифри но може би от порядъка на 1-3 бара) а ГНП-то вече подава горивото директно в цилиндрите с налягане около 200 бара за АЕЛ или иначе казано обикновенна ротационна помпа, 1000-1800 за комън-рейла и над 2000 бара за помпа-дюза. При по новите дизели (комън-рейл и помпа-дюза) въпросната подкачваща помпа е електрическа и това се чува при подаване на контакт като едно бззззззззз траещо около 2-3 секунди (тоест докато вдигне налягането до което регулатора изключва точно както при бензиновия инжекцион). Аз обаче на моето МПС такова бръмчене не чувам нямам предпазител 17 и никъде не виждам отделна помпа за подкачване на горивото. Всичко това ме кара да си мисля че двете помпи са обединени (2 в 1 ;) ) защото просто е невъзможно да ми липсва едната помпа (колата няма да работи въобще изобщо).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря за бързата реакция.

А като гледа,че е празно, отдолу имаше ли метално гнездо за предпазителя. Питам, защото като не се ползва в дадения модел го няма и гнездото отдолу - аз имам един такъв без гнездо отдолу. Май за автоматични скорости беше. Но този 17 при мен има гнездо отдолу.

Също ми е интересно на списъка ти с предпазителите за някой друг, който не се ползва при теб дали ти пише какво е или пише, че не се ползва.

Иначе не знаех, че са разделили помпата на 2 части в по-новите коли. Благодаря за полезната информация. АЕЛ няма ел. помпа, защото след смяна на горивния филтър е проблем паленето. Ако беше с ел. помпа нямаше да е проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, току що се разкарах до колата защото ме заинтригува (луд умора няма). И аз имам металните контакти на предпазител 17. На предпазител 18 обаче ги нямам, това не знам защо е обаче подозирам че е заради факта че на 18-ката е малко по "поръчкова" екстра, например в книжката ми пише че 18 е за подгряване на волана и/или аудио волан (предполагам че имат предвид волан от които се управлява аудиото на колата, имах такъв на VW голф 4 2002 г. ). А иначе имам абсолютно всички прадпазители описани в книжката (тоест от 1 до 21). номер 20 (3 по надолу) е за регулиране на скоростта при автоматични скорости който аз също нямам. Сега по твоя проблем с подгрева на задното стъкло, това според моята книжка трябва да е предпазител номер 12, така че провери него, той е "отговорен" само за подгрева на задното стъкло и страничните огледала за обратно виждане. Другото място което би могло да бъде проблем (гледам че си с авант) би могло да бъде прекъснато кабелче на мястото където кабелите се огъват като се отваря петата врата или пък клемите да се се окислили (имам предвид клемите с които нагревателя се включва към кабелите би трябвало да е с кабелни обувки, погледни и тях ако не е нищо от другите неща)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз го нямам 20, но няма и контактите отдолу. При теб има ли ги контактите?

На 18 мисля, че имам, защото спомена ми е, че само1 ми липсва - номер 20 за авт. скорости. Сигурно го имам 18, защото по моя информация е за чистачката на задното стъкло освен за волана.

Ето парадокса - автоматикът си е нормално нещо, половината са такива, както и половината са дизели сигурно, а само на 17 имаме контактите. Другото, което не се ползва е без контактите. Затова си мисля, че е за нещо друго или наистина има някаква помпа или подгряване на нафтата примерно, последното ми хрумна. Затова толкова разпитвам.

Иначе със задното стъкло се оправих - смених всички кабели в задния капак. Много зор беше, но стана като ново.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм сигурен че нямам металните контакти на предпазители 18 и 20, но пък аз съм със седан и нямам чистачка отзад. Не съм сигурен дали има разлика в книжките за експлоатаця на седан и авант обаче в моята не пише 18-ката да участва в каквото и да било друго освен тия работи за волана които написах в предния пост. А относно предпазител 20 си мисля че под "регулиране на скоростта при автоматични скорости" че са имали предвид нещо свързано с круиз-контрола (което пак се явява екстричка и то каква ;) ) и може би ако бях автоматик щах да го имам.

Редактирано от Grayfox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-общо искам да каже, че се налага извода, че което не се ползва няма и металните контакти. А въпросният 17 има. Затова си мисля, че се ползва.

При теб празно ли е там, на 17?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам металните контакти но предпазител на 17 нямам, а както споменах колта не е влизала в сервиз в България (и никога няма да влезе). Аз сам си я докарах от Германия като при това я купих от частно лице първи собственик (отне ми 4 месеца търсене по интернет обаче) със сервизна книжка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си я докарах от Германия преди 2 месеца. 1 път съм ходил в сервиз, но бях там и не са пипали в тази кутия. Интересното е, че при мен имаше там предпазител, само дето не знам дали беше здрав или изгорял, защото по едно време бях решил, че този е за задното стъкло и може да съм го сменил.

Щом при теб няма и върви, може и да не се ползва. Но се чудя защо като дам на контакт за малко се появяват 12в и иазчезват, дано се сетя утре сутринта на студено да видя дали се задържат 12в за по-дълго.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес сутринта като беше студена колата на 17 задържа 12в за 3-4 минути. Дали пък не са подгревните свещи там?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това вече определено ме хвърли в размисъл! Никак не си го обяснявам.

Редактирано от Grayfox
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах го моито и имам само три бушона и няма каде да се сложат други ,и 5 релета 366 отгоре и 214,217, 267и 239 отдолу до 366 има каде да се сложи едно реле ама е празно ,нормално ли e?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е ясно къде си гледал.

Иначе релетата са според екстрите. Има и някои, които на всички ги има.

При така зададен въпрос се съмнявам някой да може да ти отговори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен ама нещо ме кара да си мисля, че е гледал кутията с релетата под капака на колата, дето е пада точно пред водача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен ама нещо ме кара да си мисля, че е гледал кутията с релетата под капака на колата, дето е пада точно пред водача.

Прав си.Намерих ги отляво като отворя вратата 21 ,20 е празно.Не ми работи нагреватела на дясното огледало (регулировката отватре работи),и нагреватела на задното стакло не работи, може ли да е от бушон?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как разбра, че не работи нагревателя на дясното огледало?

Май за огледалата и задното стъкло беше 12. Виж дали е здрав. Като го смениш, ако изгори пак, значи ти окъсяват кабелите на входа в задния капак. Всъщност не си писал каква е колата, дали е авант.

Систематизирай си проблемите и пиши ясно и разбрано, ако искаш някой да разбере какво питаш и да може да ти помогне със съвет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как разбра, че не работи нагревателя на дясното огледало?

Май за огледалата и задното стъкло беше 12. Виж дали е здрав. Като го смениш, ако изгори пак, значи ти окъсяват кабелите на входа в задния капак. Всъщност не си писал каква е колата, дали е авант.

Систематизирай си проблемите и пиши ясно и разбрано, ако искаш някой да разбере какво питаш и да може да ти помогне със съвет.

Благодаря за вниманието .По вапроса като вали и пусна нагреватела се суши само лявото огледало, дясното и задното стакло не,колата е авант .12 е здрав ако кабела отзад е прекьснат, на дясното огледало какво може да е.

Редактирано от valers
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за вниманието .По вапроса като вали и пусна нагреватела се суши само лявото огледало, дясното и задното стакло не,колата е авант .12 е здрав ако кабела отзад е прекьснат, на дясното огледало какво може да е.

Ако стъклото е оригинално и си има нагревател, значи е по кабела до там. Аз примерно още не съм разбрал дали имам загряване на огледалата и дали работи. Скоро установих, че бутона за нагряване на задното стъкло изключва сам, предполагам и твоя е така и не ми е ясно как ти изсушава от водата за 10 минути. Това да не е котлон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако стъклото е оригинално и си има нагревател, значи е по кабела до там. Аз примерно още не съм разбрал дали имам загряване на огледалата и дали работи. Скоро установих, че бутона за нагряване на задното стъкло изключва сам, предполагам и твоя е така и не ми е ясно как ти изсушава от водата за 10 минути. Това да не е котлон.

Задното стакло сигурно е от кабела ама дясното огледало незнам ,незнам и как се отваря.За минути не сам писал нищо ама мисла че 10 са много доста по барзо суши лявото огледало.Виж на снимката 3АF и 3BS, това е за моито за твоито виж в ETKA ако нямаш даи номера си сти извада с какво ти е порачана колата,мога и на руски да го изкарам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ще ти представлява ли трудност да провериш мойта кола. Номера на рамата е WAUZZZ4AZVN044886 може да е на английски, немски или руски не ми е проблем, както ти е по удобно на теб, е-майла ми е grayfox@abv.bg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...