Magnus Публикувано 16 Април 2005 Доклад Share Публикувано 16 Април 2005 Мили колеги,на път съм да си купя климатик - всички чаркове - наведнъж на старо. Да, обаче имам чувството, че той сам няма да скочи в коша и да се намести, мама му! Ето защо, да питам: къде и на какви горе-долу пари монтират ЧИТАВО климатици? Защото трябва да се разколачи цялата ми красавица, а после не затегнат ли нещо като хората - ще почне да трака и да ме вбесява. За монтаж, при който и самият климатик няма да работи като хората въобще не говорим - това не трябва да се допуска. Та, дайте, моля, идеи, местоположения, отзиви и приблизителни тарифи.Предварително благодаря на услужливите и бъдете здрави! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zorba Публикувано 16 Април 2005 Доклад Share Публикувано 16 Април 2005 от друго ТДИ ли го взимаш или от бензин?имай предвид че радиатора е друг. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
divanov Публикувано 16 Април 2005 Доклад Share Публикувано 16 Април 2005 Досега не съм чул някой да успее от първия път да си постави клима допълнително без никакви грижи и също така според мен трябваа се оръсиш поне 4-500 кинта...Макар, че в интерес на истината аз също търся, ама не знам откъде да намеря... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Magnus Публикувано 17 Април 2005 Автор Доклад Share Публикувано 17 Април 2005 от друго ТДИ ли го взимаш или от бензин?имай предвид че радиатора е друг.Така ли? В смисъл, мога ли да подменя единия с другия, или и това не? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metody Публикувано 17 Април 2005 Доклад Share Публикувано 17 Април 2005 И водния е друг Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zorba Публикувано 17 Април 2005 Доклад Share Публикувано 17 Април 2005 като гледам моята и такава без климатик има доста неща различни.1-во радиатор(воден) /друг размер е, а и по-скъп/ имам 2 броя вентилатори(това незнам дали има значение)2-ро ролки и ремъци3-то в салона разни клапи за да върти въздуха само вътреима и още неща ама не всичко ми е ясно.гледай ако можеш да вземеш всички чаркове един датчик да нямаш и увисваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itzo75 Публикувано 18 Април 2005 Доклад Share Публикувано 18 Април 2005 Магнус,ето няколко "дребни" разлики между В4 със и без климатик:- водният радиатор е доста по-голям при В4 с климатик;- има 2 перки вместо една (2 скорости) въртят се винаги и двете;- темп. датчик за вентилатора е 2-степенен (3 извода) вместо едностепенен (2 извода) - справка темата на Гризли;- допълнителна ролка на коляновия вал с клинов ремък за компресора на климатика;- компресор;- съд под налягане за фреон;- радиатор на климатика (охлажда се от фреона под налягане) и се обдухва от вентилатора на парното;- метална тръбопроводна система - тръби между компресора, съда за фреона и радиатора;- различни въздуховоди на системата на парното (тва не е мн. сигурно!)- клапа за рециркулация на въздуха само в купето - ел. управляема- различен вентилатор на парното - при В4 с климатик е хоризонтално разположен, при тези без АС - вертикално;- поленов и прахов филтър (може и без него);- ел. управлние на всичко по-горе (релета, контактори)Двете перки на радиатора се въртят непрекъснато при включен климатик (различно управление на радиатора). Ако колата е само с една перка и по-малък радиатор, има опастност да почне да прегрява при включен климатик.Надявам се да не съм те отказал тотално Мога да помогна със ел. схемата на управление на климатика.За още инфо - питай :-) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Magnus Публикувано 18 Април 2005 Автор Доклад Share Публикувано 18 Април 2005 Магнус' date='ето няколко "дребни" разлики между В4 със и без климатик:- водният радиатор е доста по-голям при В4 с климатик;- има 2 перки вместо една (2 скорости) въртят се винаги и двете;- темп. датчик за вентилатора е 2-степенен (3 извода) вместо едностепенен (2 извода) - справка темата на Гризли;- допълнителна ролка на коляновия вал с клинов ремък за компресора на климатика;- компресор;- съд под налягане за фреон;- радиатор на климатика (охлажда се от фреона под налягане) и се обдухва от вентилатора на парното;- метална тръбопроводна система - тръби между компресора, съда за фреона и радиатора;- различни въздуховоди на системата на парното (тва не е мн. сигурно!)- клапа за рециркулация на въздуха само в купето - ел. управляема- различен вентилатор на парното - при В4 с климатик е хоризонтално разположен, при тези без АС - вертикално;- поленов и прахов филтър (може и без него);- ел. управлние на всичко по-горе (релета, контактори)Двете перки на радиатора се въртят непрекъснато при включен климатик (различно управление на радиатора). Ако колата е само с една перка и по-малък радиатор, има опастност да почне да прегрява при включен климатик.Надявам се да не съм те отказал тотално Мога да помогна със ел. схемата на управление на климатика.За още инфо - питай :-)[/quote']Братко,всички гореизброени части има кой да ми ги продаде. Колата ми е с две перки фабрично. За схемата - мерси, най-вероятно ще се възползвам! Само за този воден радиатор... А, бе, упорито ме твърдят, че всъщност трябва да си запазя моя радиатор, а В4 с климатик просто има един кондензатор, разположен още по-напред (към решетката), който трябва да си купя заедно с другите джаджи и не трябва да си сменям радиатора. Така ли е всъщност? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
itzo75 Публикувано 18 Април 2005 Доклад Share Публикувано 18 Април 2005 Най-добре е да намериш някой с Б4 ДИЗЕЛ с климатик и да отворите капаците и да "откий десетте разлики" Моето описание е за Б4 с бензинов двигател.Въпросният "кондензатор" не се сещам да съм го виждал някъде по-напред към решетката (там ми седи бутилката с NOZ )Ще погледна в дебелите книги...Най-важно е да провериш/премериш отворите за закрепване на копресора към двигателя - междуосево разстояние, дали ще паснат на твоя компресор, дали има възможност за поставяне на допълнителна ремъчна шайба на коляновия вал, дали няма да се усуче ремъка.А въздуховодите в купето как ще преправиш (вкл. REC-a)?В горния списък съм пропуснал Датчик за външна темп. - блокира включването на климатика под 7°С ...Иначе идеята не е за пренебрегване, предвид че имаш почти всички части ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zorba Публикувано 18 Април 2005 Доклад Share Публикувано 18 Април 2005 наскоро ми се наложи да сменя водният радиатор, рових се на доста места етка, руски сайтове, на Nissens(оборудват Ауди с радиатори) и имаше радиатори с разлика в размерите от няколко мм., а в цената 100 лв. и добре че не взех по-евтиният. радиатора на климатика е залепен за водният(не съм го мерил ама разстоянието е около 5мм) и се захваща на едни особени стойки, абе много е сложно за обяснение, милиметрите са важни.наистина виж някой дизел с клима за да ти е ясно поне при двигателя как са нещата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BLUEBAT Публикувано 18 Април 2005 Доклад Share Публикувано 18 Април 2005 Това до решетката се казва дехидрататор и е нещо от сорта на филтьр(с някакьв силиконов пьлнеж който обира влагата от фреона) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
metody Публикувано 19 Април 2005 Доклад Share Публикувано 19 Април 2005 Това до решетката се казва дехидрататор и е нещо от сорта на филтьр(с някакьв силиконов пьлнеж който обира влагата от фреона)Точно това е, но той е най-малкия проблем. Аз имам от Деу чисто нов такъв и скоро като си права климата щте го ръгна него - само трябва да работи със същия фреон и да е подобен на размери , а и щтуцерите да са еднакви разбира се Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts