Jump to content

Поставяне на климатик на B4


Recommended Posts

Мили колеги,

на път съм да си купя климатик - всички чаркове - наведнъж на старо. Да, обаче имам чувството, че той сам няма да скочи в коша и да се намести, мама му! :)

Ето защо, да питам: къде и на какви горе-долу пари монтират ЧИТАВО климатици? Защото трябва да се разколачи цялата ми красавица, а после не затегнат ли нещо като хората - ще почне да трака и да ме вбесява. За монтаж, при който и самият климатик няма да работи като хората въобще не говорим - това не трябва да се допуска.

Та, дайте, моля, идеи, местоположения, отзиви и приблизителни тарифи.

Предварително благодаря на услужливите и бъдете здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега не съм чул някой да успее от първия път да си постави клима допълнително без никакви грижи и също така според мен трябваа се оръсиш поне 4-500 кинта...

Макар, че в интерес на истината аз също търся, ама не знам откъде да намеря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от друго ТДИ ли го взимаш или от бензин?

имай предвид че радиатора е друг.

Така ли? В смисъл, мога ли да подменя единия с другия, или и това не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

като гледам моята и такава без климатик има доста неща различни.

1-во радиатор(воден) /друг размер е, а и по-скъп/ имам 2 броя вентилатори(това незнам дали има значение)

2-ро ролки и ремъци

3-то в салона разни клапи за да върти въздуха само вътре

има и още неща ама не всичко ми е ясно.

гледай ако можеш да вземеш всички чаркове един датчик да нямаш и увисваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магнус,

ето няколко "дребни" разлики между В4 със и без климатик:

- водният радиатор е доста по-голям при В4 с климатик;

- има 2 перки вместо една (2 скорости) въртят се винаги и двете;

- темп. датчик за вентилатора е 2-степенен (3 извода) вместо едностепенен (2 извода) - справка темата на Гризли;

- допълнителна ролка на коляновия вал с клинов ремък за компресора на климатика;

- компресор;

- съд под налягане за фреон;

- радиатор на климатика (охлажда се от фреона под налягане) и се обдухва от вентилатора на парното;

- метална тръбопроводна система - тръби между компресора, съда за фреона и радиатора;

- различни въздуховоди на системата на парното (тва не е мн. сигурно!)

- клапа за рециркулация на въздуха само в купето - ел. управляема

- различен вентилатор на парното - при В4 с климатик е хоризонтално разположен, при тези без АС - вертикално;

- поленов и прахов филтър (може и без него);

- ел. управлние на всичко по-горе (релета, контактори)

Двете перки на радиатора се въртят непрекъснато при включен климатик (различно управление на радиатора). Ако колата е само с една перка и по-малък радиатор, има опастност да почне да прегрява при включен климатик.

Надявам се да не съм те отказал тотално :lol:

Мога да помогна със ел. схемата на управление на климатика.

За още инфо - питай :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магнус' date='

ето няколко "дребни" разлики между В4 със и без климатик:

- водният радиатор е доста по-голям при В4 с климатик;

- има 2 перки вместо една (2 скорости) въртят се винаги и двете;

- темп. датчик за вентилатора е 2-степенен (3 извода) вместо едностепенен (2 извода) - справка темата на Гризли;

- допълнителна ролка на коляновия вал с клинов ремък за компресора на климатика;

- компресор;

- съд под налягане за фреон;

- радиатор на климатика (охлажда се от фреона под налягане) и се обдухва от вентилатора на парното;

- метална тръбопроводна система - тръби между компресора, съда за фреона и радиатора;

- различни въздуховоди на системата на парното (тва не е мн. сигурно!)

- клапа за рециркулация на въздуха само в купето - ел. управляема

- различен вентилатор на парното - при В4 с климатик е хоризонтално разположен, при тези без АС - вертикално;

- поленов и прахов филтър (може и без него);

- ел. управлние на всичко по-горе (релета, контактори)

Двете перки на радиатора се въртят непрекъснато при включен климатик (различно управление на радиатора). Ако колата е само с една перка и по-малък радиатор, има опастност да почне да прегрява при включен климатик.

Надявам се да не съм те отказал тотално :lol:

Мога да помогна със ел. схемата на управление на климатика.

За още инфо - питай :-)[/quote']

Братко,

всички гореизброени части има кой да ми ги продаде. Колата ми е с две перки фабрично. За схемата - мерси, най-вероятно ще се възползвам! Само за този воден радиатор... А, бе, упорито ме твърдят, че всъщност трябва да си запазя моя радиатор, а В4 с климатик просто има един кондензатор, разположен още по-напред (към решетката), който трябва да си купя заедно с другите джаджи и не трябва да си сменям радиатора. Така ли е всъщност? :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да намериш някой с Б4 ДИЗЕЛ с климатик и да отворите капаците и да "откий десетте разлики" :lol:

Моето описание е за Б4 с бензинов двигател.

Въпросният "кондензатор" не се сещам да съм го виждал някъде по-напред към решетката (там ми седи бутилката с NOZ :lol::lol::lol: )

Ще погледна в дебелите книги...

Най-важно е да провериш/премериш отворите за закрепване на копресора към двигателя - междуосево разстояние, дали ще паснат на твоя компресор, дали има възможност за поставяне на допълнителна ремъчна шайба на коляновия вал, дали няма да се усуче ремъка.

А въздуховодите в купето как ще преправиш (вкл. REC-a)?

В горния списък съм пропуснал Датчик за външна темп. - блокира включването на климатика под 7°С ...

Иначе идеята не е за пренебрегване, предвид че имаш почти всички части ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

наскоро ми се наложи да сменя водният радиатор, рових се на доста места етка, руски сайтове, на Nissens(оборудват Ауди с радиатори) и имаше радиатори с разлика в размерите от няколко мм., а в цената 100 лв. и добре че не взех по-евтиният. радиатора на климатика е залепен за водният(не съм го мерил ама разстоянието е около 5мм) и се захваща на едни особени стойки, абе много е сложно за обяснение, милиметрите са важни.

наистина виж някой дизел с клима за да ти е ясно поне при двигателя как са нещата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това до решетката се казва дехидрататор и е нещо от сорта на филтьр(с някакьв силиконов пьлнеж който обира влагата от фреона)

Точно това е, но той е най-малкия проблем. Аз имам от Деу чисто нов такъв и скоро като си права климата щте го ръгна него - само трябва да работи със същия фреон и да е подобен на размери , а и щтуцерите да са еднакви разбира се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...