audi200avant Публикувано 3 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2009 (Редактирано) ЧАСТ I ГОРИВО -ВЪЗДУШНА СМЕС /или какво прави ламба сондата/ Съотношението въздух/гориво или AFR-air/fuel ratio е масата на въздуха спрямо горивото по време на горенето.Когато горивото се смеси със цялото количество свободен кислород , при автомобилите това става в горивната камера , микстурата е химически балансирана и това се нарича –стахиометрична смес.AFR е важен елемен при екологията и настройките на съвременните двигатели.Ламбдата (λ) е алтарнативен начин за представянето на AFR.Повечето устройства използвани в практиката или така наречените ламбада-сонда измерват количеството на остатъчният кислород /при бедните смеси/ или на неизгорялото количество въглерод /за богата смес/ в изгорелите газове. В съвременните двигатели с ЕКУ , сместа която се смята за идеална при леко натоварване на двигателя е 14.7 към1 –съотношението е масата на въздуха спрямо масата нагоривото или така нареченото стахиометрично число.Всяка смес над тази стойност се смята за бедна ,а под нея за богата Бедната смес нагрява газовете отделени при горенето до критично висока температура , което може да предизвика стопяване на буталата , при богата смес температурата е близка до тази на стахиометричното число.Сместа с най-добра ефикастност в съвременните двигатели има минамална разлика със стахиометричната смес На теория в стахиометричната смес има точното количество въздух необходимо за пълното изгаряне на наличното гориво.На практика това е непостижимо, поради факта ,че времето на вътрешното горене е много кратко за всеки горивен цикъл.Повечето от горивните цикли протичат за времето от 4-5 милисекунди в двигателя с около 6000об/м.Това е времето определено в интервала от запалването на искрата ,възпламеняването на сместа до малко след 80градуса от завъртането на коляновият вал. В съвременните автомобили катализаторите са конструирани да работят най-добре тогава когато газовете които преминават през тях са вследстви на перфектен процес на горене в горивната камера За съжаление при максимално натоварване стахиометричната смес гори с много висока температура която би увредила компонентите на двигателя ако е подложен на максамално възможното количество смес тъй като при достигане на максималната температура може да се получи запалване на сместа малко след достигане на максималното налягане в горивната камера , особенно при максимално натоварване/явление известно като –чукане или детонации/Това може да причини сериозни увреждания на двигателя тъй като неконтролируемото запалване на сместа може да причини много високо налягане в цилиндъра.Като последствие стахиометричната смес се използва само при леко натоварване на двигателя.За ускорение и максимални натоварвания се подава богата смес която както описахме по горе произвежда газове с по ниска температура и предодвратява детонациите и прегряването на цилиндровата главаП.П. По долу стахиометричните числа на основните горива:Gasoline: 14.7-бензинNatural gas: 17.2-природен газPropane: 15.5-пропанEthanol: 9-етанолMethanol: 6.4-метанолHydrogen: 34-тва го не знам , ама совалките летат с такова Diesel: 14,6-дизел Редактирано 3 Юни 2009 от audi200avant Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 3 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 3 Юни 2009 Баси маме къв си ми умничък и кви интересни четива ни даваш да четеме за лека нощ. Начи при full throttle and max rev бичи на богато се не самозапали и поломи, правилно ли съм вденал? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200avant Публикувано 3 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юни 2009 (Редактирано) Тъй мами ,тъй .Батките дето праат къстъм джиджи биджи тунек , тва са им основните данни , кво става у мелето или колко са усрали постата П.П. Глеам купат си разни ИНОВЕЙт фешън шукаритети Редактирано 3 Юни 2009 от audi200avant Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200avant Публикувано 3 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юни 2009 (Редактирано) Утре е част втора , съотнешението в атмосверните ДВГ и в агрегатите с принудитерно пълнене и евентуално защо задължително при чеп тунек се подхожда много внимателно с тези смеси Редактирано 3 Юни 2009 от audi200avant Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200avant Публикувано 3 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 3 Юни 2009 (Редактирано) Баю , няма тайна , има правила и то прости....П.П. Ето линка , мамата ми се е.а докато преведа нещо сносноhttp://en.wikipedia.org/wiki/Air-fuel_ratio Редактирано 3 Юни 2009 от audi200avant Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200avant Публикувано 4 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юни 2009 ЧАСТIIатмосферни и турбо моторипоради липса на време в момента поствам линк ,а с превода се захващам при първа възможност:http://autospeed.com/cms/title_Tuning-AirF...95/article.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200avant Публикувано 4 Юни 2009 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юни 2009 Освен да благодаря за съдействието..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
4VS2 Публикувано 4 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2009 Няма проблем. Когато имам време мога да удрям по едно рамо с някое преводче чудесен превод btw, подписа ти не ли фрагмент от песен на Mерилиън? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KYPO Публикувано 4 Юни 2009 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2009 btw, подписа ти не ли фрагмент от песен на Mерилиън?Трейнспотинг. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване