Jump to content

алтернатор


bobeca

Recommended Posts

здр колеги искам да питам някои зблусквал ли се е стози проблем зна4и в4ера паля колата тругвам пускам фаровете при което ми светка лампата за акумолатора и след о6те 1 минута компутер4ето горе някув вид 4ек показва някво акумолатор4е и там та стават два по4ва да пи6ти зумера светлините на таблото намаляха колата запо4на да даржи 1500 об. и стрелката на бензина намаля до минимум и в 4ека седи тва акумолатор4е и само мига.

някви претполойения имате ли за този проблем не6то алтернатор ли и ако е тои как се пробва дли зарежда.

колата е ауди 80 87г. 1.8 jn motor

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом свети лампата с акумулаторчето, явно има проблем. Имаш ли мултицет? С него замери на запален двигател колко волта има на акумулатора, виж дали случайно не се е откачило малкото синьо проводниче от алтернатора, хванато с малка гайка. Ако е закачено и горе на акумулатора при запален мотор дава около 12 волта, почни с подмяната на четките и регулатора на напрежението. Те са в едно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за ремонт-а е аз така бях и направо като го разглобих видях че четките са ми отишли смених ги 3 лева двата лагера оригинални немски SKF 10 лв общо двата сглобих си го и сега е екстра Успех и Поздрави

П.П. Останалите неща си ги замерих с уред и бяха здрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зна4и като отка4а клемите на акому при запалена кола веднага гасне

Без да ги откачаш на запалена кола мери на клемите на акумулатора-но може и да ти е прекъсната възбудителната намотка-развии регулатора с четките от двете болтчета на които се закрепя отзад на алтернатора и измери вътре на пръстените на колектора с мултицет на обхват 200 ома трябва да е около 3 ома съпротивлението на намотката,виж си също и състоянието на колекторните пръстени да не са се претрили или прекъснали.Иначе колегата ти е казал да си купиш нова плочка с четките и реле-регулатор.Успех.

Редактирано от комбито
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По всяква логика акумулатора трябва да втасва за два дена ако не и за по-малко ако не зарежда алтернатора. Не съм много на ясно но мисля, че имаше и някакво реленце което включваше зареждането на акумулатора може и то да прави мизерий. Само предполагам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето се намира на самия алтернатор, черно е на цвят (поне при мен) и се държи на 2 болта. На него са и четките на алтернатора. Свали го (работа за 1 минута) и виж как са четките. Ако са добре, го върни на място и запали колата. Мери с +совата палка на мултицета на дебелия черен кабел на алтернатора, а с - палката на маса (на самия корпус, на чист метал). Ако показва нищо или по-малко от 13.8 V смени релето. Ако ли не - търси другаде причината, така както казват и колегите малко по-горе. Успех!

015843005.jpg

Редактирано от Marcus Aurelius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето се намира на самия алтернатор, черно е на цвят (поне при мен) и се държи на 2 болта. На него са и четките на алтернатора. Свали го (работа за 1 минута) и виж как са четките. Ако са добре, го върни на място и запали колата. Мери с +совата палка на мултицета на дебелия черен кабел на алтернатора, а с - палката на маса (на самия корпус, на чист метал). Ако показва нищо или по-малко от 13.8 V смени релето. Ако ли не - търси другаде причината, така както казват и колегите малко по-горе. Успех!

015843005.jpg

Не спиш ли бре аз мислим да легам да санувам числата :flipoff:

За туй реле става на вЪпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах наскоро такъв проблем - освен всичко се оказа че имам и утечка около половин ампер. В крайна сметка се оказа диоден блок на алтернатора - единият от големите диоди беше пробил .

Дано да не е това че блокът е скъпичък а диодите са капсуловани и не могат лесно да се ремонтират един по един. Съвет - ако се окаже че там е проблема - задължително си купи Bosch блок - малко по скъп е но е по-вечен .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Братле и аз го правих това скоро точно е тва реле се наеба и спря да зарежда и направо замрях на пътя. Ако си от сф ходи някаде да ти го оправят не е много кинти и ти правят профилактика на целия алтернатор за 50-60лв забравяш за проблема

Редактирано от Anabolla
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...