Jump to content

Audi Coupe Quattro


godo

Recommended Posts

Легендарното Ауди Купе Куатро - кола променила виждането ни за 4х4 задвижването.

Почти всяка автомобилна компания има един единствен модел, който можем да посочим, като най-важен. За Порше е без съмнение 911. За Мерцедес е бляскавия 300SL Gullwing показало посоката на развитие. Ленд Роувър щеше още да произвежда части за офроуд, ако не беше Рейндж Роувър. Сааб имат своя 99 отличаващ ги от останалите и Волво техния 142, който определи техния ръбат дизайн познат ни сега. БМВ имат несравнимия 2002 - колата поставила основите на компанията. Фолксваген например първо с Бръмбара (Бийтъла, Костенурката и т.н.) и след това със Заека/Голфа. Това което прави всяка една от тези коли специална е загадачъността около хората направили въпросните модели. За Ауди основния дефиниращ ги модел е революционното Coupe Quattro.

В началото..

-> Една стара компания - Ауди е основана през 1909г. от Аугуст Хорх, създател на луксозни автомобили преди войната носели неговото име.

Компанията стана част от Ауто Юнион групата през 1932г. и беше национализирана през 1945г. Името им бе в летаргия до 1965г, когато Ауто

Юнион бе продаден от Мерцедес на Фолксваген. Новите Аудита бяха седани с предно предаване с конкурент Опел в средния клас на Немския пазар.

Били са удобни и технически напреднали, но без спортни претенции.

-> Нови Идеи

Ауто-Юнион са участвали в моторните спортове преди войната. Разбира се с чудесно направените Порше Гран При Автомобили.

След войната компанията Ауто-Юнион и DKW моделите добре познати по рали пистите в началото на 60-те години. Когато Ауди започнаха скромна рали програма с Ауди 80 с предно задвижване през 1978г. н икой не им обръщаше внимание. Междувременно Фердинанд Пиех племеник на Фери Порше се прехвърли от директор на развитие и изследвания за Порше като технически директор на Ауди. Донесъл със себе си интереса към задвижването на четирите колела. Неговите инженери започнали да адаптират 4х4 задвижването от военните автомобили Илтис на ФВ-Ауди на платформата

Ауди 80. С помоща на централен диференциал, който разделя върт. момент 50/50 на предните и задните колела.

Избрали новото Audi Coupe за тяло на тяхното Франкещайнско творение , раздули калниците, за да сложат по-големи 15 цолови джанти и гуми. Новата кола наречена Audi Coupe Quattro. или просто Quattro направила дебюта си

на авто изложението в Женева през март 1980г. Производството на основно ръчно сглобените коли започнало във фабриката на Ауди в Инглощат и учудващо първите клиенти в Европа имали автомобилте си преди края на годината.

-> Машини за моторните спортове

Междувременно зад сцените, немците успешно убедили ФИА да премахне забраната за 4х4 задвижването. И новата кола е приета от ФИА през Януари 1981г. и веднага Хану Микола донася победата в Швеция с Audi Quattro. След което отбора се изправил пред няколко проблема, докато Мишел Мутон спечелила ралито в Сан Ремо (Първата и единствена жена печелила в Световния Рали Шампионат) и Микола завършил сезона с победа в Британския Ломбард РАК рали. Quattro-то показало характер...1982г. е годината на Ауди със 7 победи в Световния Рали Шампионат.

Изведнъж се наложило да имаш 4х4 задвижване, ако искаш да побеждаваш в надпреварата.

-> Щатските модели Audi Coupe Quattro-то пристигнало в САЩ през 1982г като модел 1983-та. Била е тежка кола със своите 1288кг, но благодарение на 5 цилиндров турбо двигател с интеркулер достигащ 156к.с. при 5500 об/м и 245Нм въртящ момент при 3000 оборота достигащ 60мили (96,5км/ч) за 7.5секунди и максимална скорост от 128мили (206км/ч). Въпреки че тези числа не изглеждат много впечатляващо сега, през онези години (80-те) това са били числа за супер бързите автомобили. Когато се пришпори Audi Quattro-то характерния звук от 5-те цилиндъра те кара да се заслушаш. Необичаен тогава.., но ако сте чули този звук по време на някой от скоростните етапи от Рали Шампионата никога няма да го забравите.

Но по-важното Audi Quattro-то достави невиждано сцепление и стабилност в завоите благодарение на иновативното си 4х4 завдижване. 16 спицовите 15 цолови Ронал алуминиеви джанти с гуми 205/60VR15 помогнали също заедно с четирите анти-блокиращи дискови спирачки. Audi Coupe Quattro-то беше продавано само 3 години в САЩ. С общ брой 664 продадени автомобила. Което не е много за автомобил счупил всички шаблони и пратил конкуренцията обратно към чертожните дъски да измислят свои системи за 4х4 задвижване.

Докато Audi Quattro-то беше бързо и екзотично, не беше и евтино. Цената през 1984-та беше около $35 000, което е повече от цената на ново Порше 911. Но продажбите са били ограничени. Идеята на Ауди била да адаптира

Quattro-то за своите седани и комбита. С толкова много Quattro системи на толкова различни коли, феновете на първите Coupe Quattro започнали да наричат колите си "Ur-Quattros" (думата "ur" означаваща "оригинален").

Модел по Модел:

->1983 година Audi Quattro пристигна в САЩ в края на 1982-ра като 1983-та модел. Беше с боядисани брони и черен гумен спойлер отзад. Всички Quattro модели в САЩ бяха с 5 цилиндровия 2,144л двигател с турбо и интеркулер.

С железен блок и цилиндрична алуминиева глава. Коляновият вал, мотовилките и буталата са ковани. Всички американски Ur-Quattros имаха по два клапана на цилиндър и степен на сгъстяване 7.0:1 с максимален буст ( налягане ) от 1.9 бара.

Предното окачване е независимо както и задното. Има предни и задни лостове против преобръщане и 6х15 Ронал алуминиеви джанти. Предната решетка е вертикална с фарове с 4 крушки. Сребристи Quattro стикери са били залепени на страничните прозорци.

Американските модели идваха с хидравлика на волана, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, централно заключване, климатик и генерация от неръждавейка. Опциите включвали: Кожа, подгряващи седалки, круз контрол и 7 или 8х15 цолови джанти. Между 1982-83 са продадени

525 Coupe Quattro в САЩ.

->1984 година

През тази година се добавиха 8х15 цолови алуминиеви джанти Ронал с гуми 215/50VR/15. Това наложило леки промени в задните калници, за да се съберат гумите. Ръбовете на калниците се заоблят и изрязват, за по-добър клиренс. Таблото е обновено - да изглежда малко по-модерно. Продадени са 65 броя в САЩ.

->1985 година

Най-голямата промяна за 1985 година беше смяната на багажника с олекотен кевларен (преди стоманен). Това е основно за да олекоти задната част. Задният спойлер е боядисан в цвета на купето, докато предната решетка е обърната обратно.

Думата "Quattro" е написана на задния прозорец. 73 броя продадени в САЩ през 1985 година.

->Sport Quattro

Успеха на Ur-Quattro-то в Рали Шампионата накара Ауди да направи лимитирана версия (214) от много специалните Sport Quattro. Този модел е бил с около 9.5инча (24.13см) по-къс от стандартното Quattro. Сглобено изцяло от фибростъкло и кевларени компоненти.

Sport Quattro-то се сглобява между Февруари 1984-та до Януари 1986 и нито едно не е официално внесено в САЩ (ми мноо ясно като не заслужават:respekt:). Двигателя използван е 5 цилиндров 20 клапанов с турбо и интеркулер произвеждащ 306к.с. Цената била около $75 000.

->Европейски модели:

Въпреки, че Ur-Quattro-то напусна американския пазар през 1985. То се предлагаше в Европа до 1991 година. Подобрения бяха направен през времето включващи предлагането на 20 клапановите двигатели и лек фейслифт.

Другото Coupe Quattro

През 1990 година Ауди представи атмосферно Coupe Quattro продавано до 1992 година. И въпреки, че използваше известното вече 4х4 задвижване на Ауди и е приятен за управляване автомобил..не беше подобен на Ur-Quattro-то и не беше проявен голям интерес към модела.

При закупуването на автомобил, продукцията на който се изразява в десетки хиляди е по-лесно да се намери продаващ се екземпляр и цените са приемливи. Audi Coupe Quattro-то е съвсем различно нещо. Голям производител неизвестен по това време с производството на този тип супер спортни автомобили с цени по-високи от цената на Порше 911. Поведе пътя към всеобщото приемане на 4х4 задвижваните спортни автомобили и бе посочен като революция в света на Моторните Спортове. Audi Coupe Quattro-тата все още се намират на приемливи цени. Но няма да е задълго, когато

ентусиастите открият какви невероятни машини са. А и с толкова малко произведени съвсем скоро цените ще започнат да се покачват и Audi Coupe Quattro-то, колата започнала революция в автомобилния свят заеме своето заслужено място наред с истинските колекционерски автомобили.

10х на Tomcat за предоставените материали. :respekt:

ПС> По-късно ще добавя и снимки..ако някой има да допълни нещо да пише :respekt:

Редактирано от godo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво!!! :respekt:

Ето ти още двигателите монтирани на UrQuattro

1.6 (75)/ 1.8 (90)/ 1.9 (115)/ 2.0 (115)/ 2.1 (130)/

2.2 (115)/ 2.1 Turbo (200)

на UrQuattro има монтирани не много двигатели, в на4алото са само 2144cc 5 цилиндрови турбо мотори, взети от тогавашното Audi 200/5000Turbo, към които е добавен интеркулер и изцяло електронно запалване с компютърно управление на ъгъла на предварението, благодарение на тези нещица мощността стига 200 конски сили за европа (срещу 170 при мотора на 200-тицата). Щатските варианти винаги са били леко осакатени, там версиите са с ламбда контрол и по-скромен надув и се въртят около 160 коня в зависимост от модификациите.

по-късно на UrQuattro е слаган и 2226cc 5 цилиндров мотор, с по-висока степен на сгъстяване и по-съвременен ignition management. Които пак са 200 конски сили за европа и 165 за щатите. Към края на производството на UrQuattro е монтиран и 20 клапанов мототр с 220 конски сили и електронен инжекцион. (10 клапановите управляват с компютър единствено ъгъла на запалването, инжекциона си е механи4ниа K-Jetronic).

1985 година Ауди решават да направят нещо и за не дотам богатите си фенове.. решават да пуснат и атмосферна версия на Coupe Quattro... но само за ЕВРОПА (затова не е спомената в горната статиика). на тези Coupe Quattro e монтиран единствено 2.2 5 цилиндров мотор със 136 конски сили.

за щатите остава успокоението 4е си имат 4000 Quattro, което си е наща 80/90 по онези години.

4ак 86-87 годиниа на обикновенните Coupe FWD решават от ауди да свалят още малко цената и да сложат 4 цилиндровоо 1.8 познато от Golf GTI, но според мен това си е изстапление направо. Истинското Coupe си е 5 цилиндрово и по възможност с Quattro. Също така има малка серия от тези typ 81/85 Coupe които през 87 излизат с по-съвременниа 2.3 петтак.. прословутото NG.

долу-горе е това относно мототрите на първите Coupe Quattro :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10x за допълненията. Инфото го преведох от статията, която постна Tomcat, а тя е писана от американци, а тях пък слабо ги интересува какво става извън страната им.

Както и да е. Намерих малко снимки. Търсих, но хубава снимка на интериора неможах да открия.., ако някой има да поства, ако незнае как и го мързи да ми прати ЛС.

post-462-1128235572_thumb.jpg

post-462-1128235611_thumb.jpg

post-462-1128235647_thumb.jpg

post-462-1128235682_thumb.jpg

post-462-1128235716_thumb.jpg

post-462-1128235754_thumb.jpg

post-462-1128235792_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...