Jump to content

Дебитомер


RTM

Recommended Posts

Здравейте колеги. Станах горд собственик на ауди отново. Но уви започнах с проблеми. На излизане от софия ми гръмна няколко пъти газовата и направих пластинахата на дебитомера на дъга. Съответно умника който е слагал газовата не е сложил клапа на кутията за въздушния филтър. Както и да е прибрах колата отворих я и изправих пластината снощи, но след изчитане на доста матеряли установих че и пластината е пропаднала.

Въпроса ми е има ли начин да проверя дебитомера дали все още е годен за да знам дали има смисал да търся хора да го настроят отново? Доста почетох във форума ама това него срещнах никаде.

Кутията също е спукана и имаше някакви дребни пластмасови остатъци който сигурно са от кутията. Има ли нещо друго което трябва да проверя в какво състояние преди да започна евентуално възтановяване на дебитомера?

Благодаря предварително!

Забравих да поясна колата е ауди 100 2.0 AAD

Редактирано от RTM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 54
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Мерси!

Нямам идея каде да я търся тая букса?

До колкото разбрах ако махна пластината мога да я карам на газ? Защото не пали и няма как да я мръдна в момента. Пластината упира в момента и късно снощи разбрах че се регулира преди да се затегне болта и нямаше кога да пробвам какво е положението. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо си регулирай клапата на дебитомера да е на място. Под нея има една пластинка, която като изкривяваш нагоре се вдига клапата. На самата клапа си има етикет със схемата и разстоянията. Имай в предвид, че клапата трябва да е идеално права. Няма как да я изправиш без да свалиш централния болт и да свалиш самата клапа. После на нещо равно, най-добре стъкло трябва да я изправиш. При поставянето и обратно тряба да внимаваш за регулровката и настрани. Централния отвор на клапата нарочно е по-голям за да може да се регулира. Малко трудно става, но после като я вдигаш на ръка не трябва да опира никъде по самия дебитомер. Ако опира, разхлабваш болта, изместваш я малко, притягаш и пробваш. След това регулираш разстоянието по етикетчето. В предния си край клапата лежи под наклон заводски (наклона надолу е в посока към предното стъкло).

Надявам се да нямаш други повреди на самия дебитомер. След като направиш реглажа и ако имаш проблеми с работата на бензин - пиши, ще трябва да се провери и потенциометъра на дебитомера. Тук може да попрочетеш какво може да се случи в най-лошия сценарий, но всичко е поправимо: http://audibg.com/forum/index.php?showtopi...%FA%F0%EC%E5%E6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да снощи четох темата за настройката на дебитомера довечера ще правя експерименти. А как ще се отраази на теста спуканата кутия на филтъра ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се отрази ако караш на газ - пак ще гръмне :birthday: . Предполагам не си с плочка, а АГУ-то ти е вързано директно в кутията на въздушния филтър. Ако е така не е лошо да си монтираш плочка на дроселовите клапи за АГУ-то и да направиш байпасния отвор на изпарителя за ниските обороти.

За реглажа на бензин ще се отрази само ако ти е сцепен/напукан/хлабав гофрирания маркуч м/у дебитомера и дроселовите клапи. Трябва много добре да провериш за пропуск на въздух преди да почнеш с реглажа. Все пак може да се наложи само да си регулираш клапата, както ти писах по-горе без да пипаш друго, затова не бързай с по-сложните настройки на дебитомера.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз се оглеждах за плочка, но не намерих. гофрирания маркуч е добре, но ще го проверя пак.

Погледни къде ти влиза маркуча от АГУ-то - ако е към кутията на въздушния филтър значи нямаш. На този двигател се слага директно на дроселовите клапи плочката, като се прави допълнителен извод на изпарителя (байпас) за ниските обороти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гаста за сега няма да я ползвам докато не подкарам бензина. Там вече ще хода при един доказан майстор. Като я гледам работата е претупана. Не намерих емулатор за ламдата, няма клапа на кутията за филтъра... и най вероятно няма и плочка. Надявам се да има и джаджа за изключване на бензиновата попма докато е на газ ама като гледам как е правена ме самнява. Незнам как са я карали до сега предишните собственици.

Мерси за насоките довечера я застъпвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такам... Мисля, че успях да наглася клапата от първия път. Колата пали от рас, добре се форсира, но под 1500 оборота директно гасне. За днеска толкова. Свалихме кутията за филтъра за да я залепим и утре вечер пак. След като върна кутията на мястото й следва да завъртя винта за регулаж на сместа до колкото разбирам и да видя какво ще се получи. След това да премеря напрежението на потенциометъра при ръчно повдигане на клапата?

Лошото е че снимките липсват от темата а този потенциометър ми е малко мъгла каде е защото не се сетих да го огледам докато беше светло.

Редактирано от RTM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери още един път положението на клапата. Трябва като застанеш пред дебитомера, по-високата част да е към теб, разстоянието между по-високата част на клапата и ръба на тръбата на Вентури (там от където започва да се разширява конуса нагоре) да е 1.1-1.9мм. Много е важно клапата да е идеално права. Ако е така и гасне директно ще се наложи да регулираш и сместа от шестограмния винт на дебитомера, но преди това ОТНОВО огледай да нямаш пропуск на въздух отнякъде и това да е причината за гасненето. По-принцип потенциометъра се мери на средно и долно краче при запален двигател, загрял на 90С и на ниски обороти - т.е сега като ти гасне няма как да премериш дали напрежението е 0.5-0.7В на ниски обороти. Ако искаш да се увериш дали изобщо работи потенциометъра, при загасен двигател но на КОНТАКТ, пак на средно и долно краче поставяш волтметър и повдигаш ръчно клапата нагоре. Трябва да отиде до около 5В без да има подскоци и загуба на напрежението по целия обхват.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ги направя тези неща довечера.

Едно допълнително питане... на дупката за винта за регулаж между главата на инжекцията и гофрирания маркуч нямам тапичка. Явно е избила при гърмежите. Трябва ли да намера нещо с което да я затворя или може да кара и така ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита нова придобивка ! :hilezh:

..и да вземеш да почерпиш :hilezh:

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... на дупката за винта за регулаж между главата на инжекцията и гофрирания маркуч нямам тапичка...

Повечето нямат тапичка, не е хвръкнала при гърмежа, просто някога е била махната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Работата се оказа доста неприятна. Под клапана на дебитомера има един тампон който се държи с по един болт в двата края. Болта който е от към калнина се е сгънал с около 10 градуса и всичко(пластината с тампончето) е пропаднало с около 5мм на долу. Явно експлозийте са били доста жестоки. Кофтито е, че пластинката за донастроийа е сложена на същия болт и не може да се регулира колкото трябва без да върна цялата система в първоначално положение. Утре сутрин ще потърся болт с гайка и се завирам пак под капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери още един път положението на клапата. Трябва като застанеш пред дебитомера, по-високата част да е към теб, разстоянието между по-високата част на клапата и ръба на тръбата на Вентури (там от където започва да се разширява конуса нагоре) да е 1.1-1.9мм. Много е важно клапата да е идеално права. Ако е така и гасне директно ще се наложи да регулираш и сместа от шестограмния винт на дебитомера, но преди това ОТНОВО огледай да нямаш пропуск на въздух отнякъде и това да е причината за гасненето. По-принцип потенциометъра се мери на средно и долно краче при запален двигател, загрял на 90С и на ниски обороти - т.е сега като ти гасне няма как да премериш дали напрежението е 0.5-0.7В на ниски обороти. Ако искаш да се увериш дали изобщо работи потенциометъра, при загасен двигател но на КОНТАКТ, пак на средно и долно краче поставяш волтметър и повдигаш ръчно клапата нагоре. Трябва да отиде до около 5В без да има подскоци и загуба на напрежението по целия обхват.

Значи това за положението на клапата го установихме. Под пропуска на въздух какво точно да се разбира (гофрираният маркуч е ОК, както и всичко друго>>> поне визуално) и евентуални "заподозрени" места ?!?

Имам съмнение за този винт държащ елемента със тампона под клапата, че там (в зоната около него) има засмукване на въздух, а и пластината (връщаща клапата) е изкривена и се получава луфт в крайно горно положение (след изправянето и луфта ще изчезне, но дали ще се появят ниските обороти) !

Дали всички гарнитури са ОК или има продухани места ? >>> с пулверизатор (пръскалка) със някакъв пенлив препарат ще трябва да се провери за продухвания и засмукване на въздух.

В предния си край клапата лежи под наклон заводски (наклона надолу е в посока към предното стъкло).

Това ли е нормалното положение на клапата (т.е. крайно долно без да я натискаш) ?

Успех на колегaта RTM !

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагласих колата. Пали без допълнително подаване на газ. Държи 800 и нещо оборота стабилно. Като пусна климата падат на около 500 и е малко колебливо. На колко оборота да я наглася да поддържа? И тазри разлика при пускане на климата е малко голяма според мен. Каде да търся проблем?

ПП: Забелязах и едно маркуче което излиза от гуфрирания маркуч (от страната на колекторите) в дясно което е доста изгоряло и се е скъсало явно при свалянето на маркуча. Май го видях каде трябва да влиза но не съм сигурен. В момента е затапено с едно болтче да не лапа въздух. Интересува ме за какво е и каде се вкарва.

Редактирано от RTM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Установено е и точното положение на клапата.

Редактирано от eic-idimitrov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапата оригинално не опира в тампона, а лежи на реглажната пластина/пружинка отдолу. Това, че при гърменето е отишъл надолу не е проблем, така или иначе не лежи на него. Въпросното маркуче предполагам е влизало в маркуча от отдушника на картерните газове. Щом си го затапил - няма проблеми, можеш да си караш така.

След като не ти регулира оборотите вероятно има проблем с потенциометъра на дебитомера. Като за начало премери на средно и долно краче колко волта са на ниски обороти. Трябва да показва 0.5-0.7В на ниски обороти и загрял 90С двигател. Ако не е толкова пиши каква стойност е в момента, вероятно ще трябва да се регулира. Има малка вероятност да се е сгънала някоя от четките като е поддал тампона отдолу - четките подминават началото на платката (много долу слиза клапата) и се обръщат наобратно при връщането на клапата нагоре. Рядко се случва, но при мен например случая беше такъв. Ако не е скъсана четката обаче се изправя и няма проблем. Надявам се при теб да не е в това причината.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си поиграя и с потенциометъра, но първо трябва да оправя уреда за температурата на водата, че не бачка. http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=88819

А тампончето и прожинката трябваше да ги дигна защото болта за донастройка не стигаше. Гайката оставаше на 2 обората от падането. А тая пластинка се огъва много зор.

Редактирано от RTM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С отвертка мушната под клапата се огъва без проблеми. Принципно си има реглажна шпилка, но за да се нагласи трябва да се свали дебитомера от кутията на въздушния филтър - не си струва поред мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно си има реглажна шпилка, но за да се нагласи трябва да се свали дебитомера от кутията на въздушния филтър - не си струва поред мен.

Е аз като тъп и упорит 3 пъти свалях капака на филтъра и си играх с дебитомера. Ама то трябва да сбъркаш за да се научиш :hilezh:

Както и да е, радвам се, че дебитомера функционира вече. Обаче пробвах да пусна климата на студен двигател и оборотите не помръднаха. Стрелката беше като залепена. Апък като загрее и мени оборотите с клима....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следващата стъпка е да се провери потенциометъра на дебитомера както ти писах по-горе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери още един път положението на клапата. Трябва като застанеш пред дебитомера, по-високата част да е към теб, разстоянието между по-високата част на клапата и ръба на тръбата на Вентури (там от където започва да се разширява конуса нагоре) да е 1.1-1.9мм. Много е важно клапата да е идеално права. Ако е така и гасне директно ще се наложи да регулираш и сместа от шестограмния винт на дебитомера, но преди това ОТНОВО огледай да нямаш пропуск на въздух отнякъде и това да е причината за гасненето. По-принцип потенциометъра се мери на средно и долно краче при запален двигател, загрял на 90С и на ниски обороти - т.е сега като ти гасне няма как да премериш дали напрежението е 0.5-0.7В на ниски обороти. Ако искаш да се увериш дали изобщо работи потенциометъра, при загасен двигател но на КОНТАКТ, пак на средно и долно краче поставяш волтметър и повдигаш ръчно клапата нагоре. Трябва да отиде до около 5В без да има подскоци и загуба на напрежението по целия обхват.

Ако има разлика в напрежението би ли имало загуба на мощност, голям разход (от богата смес) и забиване на колата след 2000- 2300 оборота ?

Как се отстранява неизправността след разглобяването на потенциометъра ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, от потенциометъра зависи прецизното дозиране на горивото - ЕКУ-то го регулира посредством ЕРН (ел. регулатор на налягане). Като за начало огледайте положението на клапата и замерете между средно и долно краче дали се променя напрежението при различни обороти. Може да се пробва и като дадеш двигателя на "контакт", включиш мултицета към средно и долно краче на потенциометъра и на ръка бавно вдигаш нагоре клапата на дебитомера (трябва да махнеш гофрирания маркуч). Напрежението трябва да се променя плавно без "подскоци" и в горно положение да е над 5-5.5В. Ако се променя значи няма криви/скъсани четки, а само ще трябва да се регулира. Ако обаче не се променя напрежението вероятно има повредена четка. Тук вариантите са няколко, но нека уточним първо какво е състоянието на потенциометъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...