Jump to content

Намалява антифриза 1 литър на около 100 км


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Аз съм нов в този форум. Наскоро си купих едно ауди. Двигател BFB 1.8Т 163 коня, ръчна скоростна кутия. Направих му обслужването, смених всички ремъци, ролки, водна помпа, масло, антифриз. И започнах да го карам и забелязах, че антифриза намалява, парното ми се губеше. В началото си помислих, че не е обезвуздущена и внимателно обезвъздущих двигателя и парното. И след едно пробно каране около 150 километра казанцхето пак беше празно, парното значително намаля. Немога да кажа дали е имала тези проблеми преди обслужването защото го направих на следващия ден след като я купих

Никакви течове не откривам на пръв поглед. Докато стои колата без да работи двигателя не намалява антифриза.

Прочетох доста по форумите и разбрах че може да е прегоряла гарнитурата на галвата. И започнах да преглеждам нещата едно по едно. Пурво маслото ми не се увеличва и няма никакава промяна в цвета му. Никакви петна не виждам в антифриза. Пали без проблем, работи на 4 цилиндъра нормално(поне за мен). За надуване на маркучите немога да кажа, но когато двигалея е не е запален и е студен на горния маркуч който влиза в радиатора мога да го смачкам докато се опрат двата му края. След като загрее на работна температура при отново стискане на маркуча се усеща че е по твърд(немога да го притисна че да се опрат двете му страни) но не е като камък, пристите ми потуват около 1-1.5 сантиметра. Като разход на гориво също е добре, колкото по книжка. При работа на двигателя има пара от ауспуха, дори и след като загрее, пак има, не е много, но има. Като и подам газ излиза повече.

Сущо така ми излезе една грешка на мотора (жълтото двигателче) и след като иа проверих в VAG-COMa излезе това:

16517 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Response too Slow

P0133 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

16804 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded

Доколкото разбрах това са някакви разминавания на изходящите газове от норманлите. Дали тези грешки се дължат на намаляването на антифриза?

Също така разбрах за существуването на някакъв тест за наличие на изгорели газове в антифриза. Къде може да се намрави такъв тест около Младост 1 София? Дали по някакъв начин мога сам да разбера дали гарнитурата е заминала?

Също така колко би струвала смяната на гарнитурата и евентиално шлайфане на глава?

Колеги дайте предложение какво може да се намрави за установяване на точния проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи за антифриза провери първо тройника(петорник по-скоро или петохуйник :icon_arrow: ) който се намира отзад на главата. Течове от там са честа болка на по-старите мотори, но мисля и при теб е същата история. На по-старите 1.8Т се намира между главата на мотора и купето и на него е температурния датчик. Ето това:

ef605119bc484c1d8e1829ca96cac1f2.jpg

Друг проблем може да е спукано радиаторче на парното. В този случай пода под стелките ще е мокър винаги.

За да провериш дали не ти е пробита гарнитурата може да свалиш свещите и да надникнеш през дупките им да погледнеш буталата. Ако някое от тях е много по-чисто от другите и няма нагар значи там влиза вода. Парата от ауспуха едва ли може да е показател за нещо особено при тези температури.

По отношение на грешките. Първата показва, че едната ламбда сонда не ти работи (при теб са 2) както трябва. Втората показва проблем в катализатора. Може да е последствие от първата грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор колега. Аз днес направих един обстоен преглед на цялата охладителна система(или поне до колкоот може да се види без канал) и открих един пробит маркуч от който е текло(бил е прерязан от скобата която го стяга). Също така и няколко незатегнати скоби около него(незнам дали от тах също е текло, защото са много заблизо до въпросния пробит маркуч. Ще го подменя и ше видя какво ще стане.

Би ли ми изпратил още снимки на този тройник, защото днес гледах но не видях тройник със син датчик на него. Синия датчик който намерих е на купето закрепен и влизат и излизат кабели от него. Или негледам на правилното място, затова ако имаш възможност покажи още снимки за да се ориентирам по лесно къде да гледам. Че ако тече и от там да го сменя и него преди да сам налял антифриза наново.

Благодаря ти предварително:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Пак проблемите с намаляването на антифриза. След смяната на пробитото маркуче отново ми намалява антифриза, казанчето е пълно докато е е гореща, но парното започва да се губи. След като изтине антифриза се отича някуде в мотора. Също така проверих за течове в тройника, който ме посъветва да погледна колегата Тodir, но не откривам повече никакви течове. Обезвъздушена е идеално. В началото като иа запаля и покарам парното е супер силно но с карането (около 30 км) започва да намалява и като стоя на светофара почти изезва. Като подам газ се засилва. Но предполагам цхе като се покава още ще изчезне напълно. За съжаление нямам нужните инструменти за сваля свещите и да ги послегна за нагар. Както казах преди не надува маркучите(поне така ми се струва) но излиза бял дим от ауспха. Вече се притеснявам дали наистина не е заминала гарнитурата на глвата. Колко би струвал ремонта и, като цена на гарнитурата, шлайф на глава и всично неща които трябва да се направят допълнително? Как може да се провери дали наистина е заминала гарнитурата? Дали може да има теч някуде другаде (на слецифично място)? Да добавя, че когато колата стои и не се кара нивоот на антифриза не намалява.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти сигурен ли си, че дима от ауспуха излиза и на добре загряла кола ?

Щом първо те удря в парното, може да ти тече радиаторчето на парното, това което е зад таблото...

Като работи колата и е пълна до горе с антифриз, виждат ли се балончета да минават през казанчето за антифриза? Ако пуска в мотора ще надува газове в охладителната система и те се виждат като балончета в разширителния съд, които се увеличават като даваш газ...

Ако има балончета и все пак искаш да си сигурен преди да отвориш мотора, има едни катализатори за газове в антифриза. Представлява една стъклена пипета, сипва се в нея реактива и на загряла кола засмукваш антифриз от казначето - ако стане лилаво мисля, значи имаш газове в антифриза.

Все си мисля, че радиаторчето е много по-вероятна причина ...

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм проверявал дали има мехурчета. От кой маркуч трябва да излизат мехурчетата, от горния или долния? Защото като я напълня до максимум горното маркуче не е под течността и няма как да се видят дали излизат мехурчета от него. И веднага след запалването ли се появяват мехурчетата или след определено време? А мисля че не ми тече радиаторчето на парното защото проверявах дали е мокро някъде вътре по стелките и нищо не открих.

Ами дима от ауспуха го има и пртедполагам цхе е загряла достатучно, стрелката показва 90 градуса и съм минал около 30 км.

От къде мога да си намеря такава пипета и да тествам антифриза с нея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като си е достигнала работната температура, на огасена кола, като отвиеш капачката на разширителния съд трябва да чуеш изсъскване ( системата е под налягане). Ако го няма това изсъскване най-вероятно е нарушена херметичността, т.е. имаш от някъде теч (маркуч, тройник, радиатор).

ПП: Веско къде продават такива реактиви и пипетки?

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не съм проверявал дали има мехурчета. От кой маркуч трябва да излизат мехурчетата, от горния или долния? Защото като я напълня до максимум горното маркуче не е под течността и няма как да се видят дали излизат мехурчета от него. И веднага след запалването ли се появяват мехурчетата или след определено време? А мисля че не ми тече радиаторчето на парното защото проверявах дали е мокро някъде вътре по стелките и нищо не открих.

Ами дима от ауспуха го има и пртедполагам цхе е загряла достатучно, стрелката показва 90 градуса и съм минал около 30 км.

От къде мога да си намеря такава пипета и да тествам антифриза с нея?

По-добре е да тестваш на добре загряла кола, макар че при тоя разход на антифриз (литър / 100 км.) ако е в мотора би трябвало да се видят веднага. Това за съскането на охладителната ситема, което те е посъветвал martinich не е точно така - ако системата дори на съска при отвиване, то би трябвало водната помпа да изхвърля водата за 1 километър след тръгването..

Радиаторчето може да тече така, че да не се стича в купето.. а да се оттича отпред под корите. Махни и корите под чистачките и гледай и там ...

@martinich - не съм пазарувал такова нещо над 4 години и фирмата, от която ги взимах вече не съществува. Попитай Кокича, той сигурно ще ти намери

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами когато е загряла колата на изгасен двигател има налягане. Но немога да отворя капачката защото изхвърля антифриза. Един път пробвах да иа отворя като е загряла на 90 градуса и охлабих капачката, чу се изсъскване и после спря и след около 1 секунда започна да изхвърля антифриза. Едвам успях да затворя капачката.

А един път я оставих да работи с отворена капачка. В началото беше добре но като започна за загрява и сигурно се доближи стрелката до 90 градуса( не съм сигурен колко точно, защото се бях разсеял нещо и започна да изхвърля антифриза през отворената капачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи на загряла кола след като отвориш капачката (най-добре с парцал и съвсем леко, докато пуснеш налягането), след първоначалното "изсъскване", не би трябвало да вдига налягане - т.е. да ти изхвърля антифриза.

Ако това ти наблюдения е вярно, значи трябва да се отваря мотора ... в най-лекия вариант само гарнитура + нови болтове, евентуално гумички на клапаните (така или иначе си отхлупил главата)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Веско днес гледах точно краи корите под чистачките където влизат маркучите в купет. Всичко е идеално сухо и чисто. Защото нали и правих прегледа да търся от къде тече и така хванах пробития маркуч. Искренно се надявах да е от него, но след смяната му обезвуздуших, и минах около 30-40 км днес и ми се струва че парното пак започва да намалява. Защото на един светофар почти изчезна.

Ами дам немога да отворя капачката някъде до около 1 час след като съм изгасил мотора, защото изхвърля антифриза. (има нещо като канал в разщирителния съд който отвежда антифриза под казанчто за да не ти изгори ръката. Но след изсъскването следва около секунда затишие и започва да изхвърля антифриза. И казанчето е доста пълно а когато е била студена нивото е било между максимума и минимума. Дали това наляне се дължи на газове които са в мотора и след като отворя капачката и те тръгват да излизат и по този начин изхвърлят антифриза?

Скъп ли ще бъде ремонта, ориентировъчно кава ще бъде цената на частите (качестенни) и труда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен съм ,че не трябва да изхвърля антифриза с отвита капачка... а налягането в повече, което причинява изхвърлянето няма от къде да дойде, освен от двигателя.

Колко ще струва ремонта зависи какви са проблемите - ако е само гарнитура и решиш да ползваш старите болтове за главата (много НЕ препоръчително), главата няма нужда от шлайф и разни други фактори може да минеш тънко...

Но има и тежки сценарии - спукана глава (заварка или смяна с друга) + останалите неща от вариант 1; .... или пък спукан блок

С две думи ако сме те "диагностицирали" правилно по твоите наблюдения, ти се очертава един ремонт, който не е за пред блока и изисква време, познания и инструменти

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...