Jump to content

диагностика с осцилоскоп


topei4o

Recommended Posts

здравеите на вс.

четох доста за тази диагностика но искам и вие да дадете мнение дали е добро уредчето или е само набутване на пари?

mScope

Aвтодиагностика

Имащи връзка:

Цена: 450лв

mScope_290.jpg

Описание

mScope e система, състояща се от програма на български, която е инсталирана на персонален компютър и външно устройство с USB връзка към компютъра. По същество това е двуканален цифров запомнящ USB осцилоскоп.

Работата с mScope е лесна и бърза. Само трябва са се избере типа на датчика или коя запалителна система е необходимо да се тества и програмата автоматично ще направи необходимите за това измерване настройки и ще предостави пълна информация по какъв начин трябва да се свърже осцилоскопа.

Важно е да се отбележи, че mScope е така също високо ефективен автомобилен мотортестер. Той е специално създаден за тест и анализ на автомобилни запалителни системи. В програмата са предвидени специални режими за измерване на първичната и вторичната вериги на запалването при бензинови двигатели. Осцилограмите на запалването се изобразяват във вид на парад на цилиндрите. Този осцилоскоп може да се ползва както за тест на системи с механичен дистрибутор така и за DIS запалване.

Какво е типично за този модел?

• Добре проектирана, надеждна, ниско шумяща електронна схема;

• 100% пре-тригер от текущо избрания обхват;

• Записва поредица от последните 200 екрана на текущото измерване и записаните поредици могат по всяко време да се отварят на екрана за преглед;

• Дава се възможност на потребителя сам да добавя свои примерни осцилограми към базата с данни на програмата, посредством записване само на един екран към програмната база. Името на записа се задава от потребителя и може да бъде както на латиница така и на кирилица. Потребителските записи могат да се изтрият при желание;

• Вградените в програмата примерни осцилограми така също и собственоръчно направените примерни записи могат да се отварят в отделен екран и да се сравняват с работния екран от моментното измерване;

• Програмата включва обширна база данни за сравнение на получените сигнали и помощна система за работа с нея;

• Малкия размер на този осцилоскоп го прави много подходящ за мобилни приложения.

Classic_140.png

DIS_140.png

SensorECT_140.png

LabScope_140.png

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСИТИКИ

Сигнални входа

2

Вход за външна синхронизация

1 (за синхронизация по 1-и цилиндър)

Входни параметри

1 Mohm в паралел с 30 pF

Входни обхвати (пълна скала)

±0.5V; ±1V; ±2V; ±5V; ±10V; ±15V

Защита

±300V

Връзка с компютър

USB 2.0

Захранване

От USB порта

Вертикална чувствителност

10 бита

Честотна лента

DC до100 kHz

Макс .честота на цифроване

1 Mega Samples/ sec

Основни тригери

Автоматична, Единична, Без

Специални тригери

Нарастващ фронт, Падащ фронт, Hold-off

Размери

85mm x 45mm x 120mm

Типични приложения

Основното предназначение на mScope е универсален осцилоскоп по напрежение. Той е универсален инструмент и не е привързан към марка или модел автомобил. Проектиран е с отлични възможности за тест на всички видове датчици, които се използват при съвременните автомобили.

mScope е така също високо ефективен автомобилен мотортестер. Той е специално създаден за тест и анализ на автомобилни запалителни системи. Осцилограмите на запалването се изобразяват във вид на парад на цилиндрите. Този осцилоскоп може да се ползва за тест на системи с механичен дистрибутор, DIS запалване и директно запалване.

С помощта на допълнителните приставки и сонди mScope се използва и за:

• Визуализация и измерване на тока в електрическата верига;

• Измерването на управляващите сигнали към инжекторите чрез затихвател 10:1;

• Измерване на сигнала в първичната верига на запалването чрез затихвател 20:1;

• Измерване на сигнала във вторичната верига на запалването.

С него може да се записват резултатите от всички измервания за по-късен анализ или за създаване на база данни с характерни неизправности.

Изисквания към компютъра:

Операционни системи:

За да се работи с mScope трябва да се използва произволен стационарен PC или лаптоп със следните минимални параметри:

• Процесор - 1 GHz Pentium III, или еквивалент

• Памет - 128 MB (XP)

• Свободно пространство на твърдия диск – 700MB

ВАЖНО! USB 2.0? съвместим порт 32-битови системи Microsoft Windows

• Microsoft Windows 2000 with SP3

• Microsoft Windows XP Home Edition with SP2

• Microsoft Windows XP Professional with SP2

• Microsoft Windows Vista

• Microsoft Windows 7

На компютъра на който ще бъде инсталирана програмата задължително предварително трябва да бъдат инсталирани следните програми:

? .NET Framework 2.0 Redistributable или по-нова версия. Тя се намира на предоставеното CD. Ако се използва Windows Vista и Windows 7, NET Framework е вградена в операционната система и няма нужда да се инсталира отделно.

? Acrobat Reader version 5.0 или по-нова.

Забележка: За да работи mScope програмата, предварително трябва да са инсталирани коректно USB драйвърите на устройството.

В комплекта:

mScope – основно устройство;

Универсални сонди – 2 бр.;

• USB кабел;

• Инсталационно CD с програмата.

Гаранция:

• Продукцията ни се тества 100% преди да бъде предоставена на крайния потребител.

• Всяка купена от нас mScope система е с пълна гаранция от 1 година. Абсолютно всички дефекти по време на този период се отстраняват безплатно. Транспортните разходи по тяхното отстраняване са за сметка на клиента.

• Всяка купена от нас mScope система има пълна след гаранционна поддръжка. Стойността на ремонта и транспортните разходи след изтичане на гаранцията са за сметка на клиента.

• Работната програма никога не спира да работи след изтичане на определен срок. Тя може да бъде инсталирана и използвана на повече от един компютър.

• Версията на програмата не е окончателна. Всяка нова версия на програмата, която работи с този модел осцилоскоп може да се изтегля свободно от нашите потребители от раздел Архиви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Основното предназначение на mScope е универсален осцилоскоп по напрежение. Той е универсален инструмент и не е привързан към марка или модел автомобил."

мисля че това изречение е най-изчерпателния отговор. ще си имаш осцилоскоп, но с него няма да си направиш колата-повярвай ми. спести си парите.

по-добре си купи ВАГ-КОМ за 150-ина лв. с него поне ще можеш да си триеш грешките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

vag 812.4 имам но ми трябва и още някои уред който да може да ми предостави бърз отговор за другите коли.

някаква алтернатива която може да ми е отполза да предложите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100 килохерцов осцилоскоп за 450 лв не е чудо на техниката. За подобна пара може да си вземеш истински Тектроникс втора ръка на 50 Мегахерца. Стига да знаеш какво да го правиш де. :icon_question:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ок за Тектроникс но колегата по горе пишеше че с него няма да може да се оправят коли а на мен точно за коли ми трябва.

Точно за това пуснах темата за да недавам пари на вятара за излишни щуротии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Осцилоскоп може да се напъха във всяка букса. Но не дават МАЙСТОРИ към тия осцилоскопи. А пусто някой трябва да им разбира. Не е като да натиснеш 2 копчета и да вземеш 20 кинта за "чистене на грешки".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти трябва. Аз преди 15 год. си сложих програма за обработка на звук, и през входа за микрофон с делител и оптрон за развръзка вкарвах всички тези по-горни сигнали. Полза от това обаче няма голяма.

Ще дам и пример. Във Варна има един бивш преподавател от ВМЕИ Варна на име Кожухаров. Преди 8 години горе-долу реших да се запозная с него. Отивам със свръзката си, а той гледа едно Рено 19, което само вдига и сваля обороти, тества, закачил и осцилоскоп и изглежда сериозен. Каза, че 2 дена го мъчи и пита за мнение. Казах му, че ламбда сондата е дала фира. Изгледа ме и невярващо закачи не мултицет, а осцилоскопа си да гледа сигнал. Такъв естествено нямаше. Та мнението ми е, че на 1 година осцилоскоп трябва не повече от 1-2 пъти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добреде за ламбда мога и с мултицет а за другите датчици по колите пример температурен,стъпково моторче,и т.н. как да ги проверявам? понеже имам малко сервизче в Своге и досега поне с vag 812.4 се оправям с колите,но за по старите голфчета немога да видя живите данни и затава се разтърсих из нета за нещо което ще ми помогне в диагностицирането.Но като гледам маи осцилоскопа няма да е отполза .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не знаеш как се мери температурен датчик, по -добре се насочи към нещо друго. Осцилоскопа го забрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е. Старите коли се правят лесно и без тестер. На диагностика излизат максимум 10 параметъра. Същите може да се проверят и с уред. Има принципи, които знаеш ли ги, няма да сбъркашс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да. Има китайски тестери, универсални, четат почти всичко, дават и осцилоскопна характеристика на посочените сигнали. Струват обаче по 3 бона

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега без да се обиждаш ще ти задам няколко въпроса.дали ще отговаряш във форума или ще си отговориш сам на себе си е твоя работа.

можеш ли да работиш със осцилоскоп, можеш ли да разчиташ осцилограми на разни датчици да речем, можеш ли да разпознаеш правилен от неправилен сигнал на определен датчик и т.н. да не отегчавам колегите

самия факт че задаваш въпрос дали ти трябва осцилоскоп ме навежда на мисълта че ти не знаеш каква работа можеш да си свършиш с него. затова те съветвам да инвестираш парите си в друг инструмент който може да ти е от полза.

надявам се че не бъркаш осцилоскоп със кодочетец

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

знам много добре какво е и как работи а за осцилограмите на датчиците ги има в няколко програми 1 пример Autodata. в нея има диаграми и ги сравняваш а и говорих и с продавача на осцилоскопа и заедно с него има около 200 диарами на датчци заедно с него.

Аз лично несъм работил с такъв уред и затова питам за да разбера дали е добра покупка или пари навятъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази работа се искат много знания и опит. Сляпо гледане на характеристики, без познаването на методите на изследване не води до положителни резултати. Майстор означава от много възможности да избереш една - правилната, а не на безразборната смяна на датчици с цел налучване на проблема. Ами ако ти докарам примерно Файтон 5,0 с ниска ефективност на спирачките? И същото е с активно серво с компютърно управление ? Там няма помощ нито в Етка, нито Елза, нито Аутодата. Оставаш сам с мислите си. Примери много. Няма да ми стигне вечерта да ги измислим. Успех все пак, всеки започва отнякъде и ти също. И ние сме имали старт в живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност VAG COM-a ще свърши повече работа от осцилоскопа при диагностика. Още повече ,че програмата дава и необходимите осцилограми. Тази тема ми прилича повече на реклама и зарибяване за осцилоскопа отколкото на някакво питане.......! :bia:

....а пък и колегата по-горе е прав - на тези пари такъв слаб осцилоскоп 100 KHz е безумие .Тези дни гледах в ebay-я подобни китайски осцилоскопи - излизат около 40-50 лв. с такива характеристики. Ако го интересува някой мога да дам и линк. :)

Редактирано от ru6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако става въпрос за истински осцилоскоп - RIGOL 50 Mhz.

Много приятна машина. Намира се за 840лв с ДДС в София на склад.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...