Jump to content

Как се проверява Н75


SBobi

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Не успях да открия такава тема, ако се повтарям насочете ме към такава тема и заключете тази тема.

Интересува ме как точно се проверява дали работи клапан Н75 с Vag Com, защото турбината ми пренадува (изключва) от време на време и искам да игнорирам част от възможните причини преди да реша да я сваля за чистене. До колкото съм чел има начин да се провери дали работи този клапан коректно с Vag Com, но не знам точно какво да гледам и на кой канал. Не искам да свалям турбината ако проблема е в клапана, нямам друг такъв за да пробвам с друг клапан.

Колата е Ауди А3 1,9 TDI AHF.

Ако има тема за сваляне на турбина на същият мотор също ще ми бъде много полезна да я разгледам, защото съм решил този път да се доверя на себе си. Гледах подобна в VW форума, но за AFN мотор, но там има разлики, а и турбината е по достъпна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:respekt:<_<:gruebel::flehan::bia:

Здравейте колеги.

Не успях да открия такава тема, ако се повтарям насочете ме към такава тема и заключете тази тема.

Интересува ме как точно се проверява дали работи клапан Н75 с Vag Com, защото турбината ми пренадува (изключва) от време на време и искам да игнорирам част от възможните причини преди да реша да я сваля за чистене. До колкото съм чел има начин да се провери дали работи този клапан коректно с Vag Com, но не знам точно какво да гледам и на кой канал. Не искам да свалям турбината ако проблема е в клапана, нямам друг такъв за да пробвам с друг клапан.

Колата е Ауди А3 1,9 TDI AHF.

Ако има тема за сваляне на турбина на същият мотор също ще ми бъде много полезна да я разгледам, защото съм решил този път да се доверя на себе си. Гледах подобна в VW форума, но за AFN мотор, но там има разлики, а и турбината е по достъпна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм че се проверява като му пуснеш ток от акумулатора.Ако работи трябва да се чуе щракване или цъкане.Другия вариант е да пробваш твоя на друга кола или от друга кола който работи на твоята и да усетиш дали има разлика.

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега дай година по шасито, ако се чудиш - какво пише на осмият знак отзад наред в номера на рамата? :bia:

Неможах да разбера номер на рамата ли да дам ? Или номер на клапана :stupid: ?

Чувал съм че се проверява като му пуснеш ток от акумулатора.Ако работи трябва да се чуе щракване или цъкане.Другия вариант е да пробваш твоя на друга кола или от друга кола който работи на твоята и да усетиш дали има разлика.

Това е идея. :bia: ! В момента спря да пренадува, но след като извън градско малко я пораздвижих, което автоматично ме навежда на мисълта че проблема идва от лостчето или геометрията на турбината. По всяка вероятност Н75 работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това от къде си го измисли! :steinigung:

Дай осмият знак на шасито ти отзад напред! :bia:

Еми ето така вече си ясен. В предишния пост не беше ясно какво искаш ;) !!! 8ми знак е Y. Би ли казал сега какво отношение има това по темата че ми стана любопитно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето колега как се проверява клапана за ограничаване на налягането Н75 с Ваг-Ком. Свали си файловете ще са там до седмица и ако има нещо питай.

1.Тест чисто електрически дали работи, като стигнеш до 5 позиция при този тест клапана ще почне да цъка и ако го пипнеш ще усетиш как се движи в него, ако не го чуваш значи имаш проблем в него. Тест

2.Чрез този тест се управлява турбината на празен ход, съответно и ограничаване на налягането чрез този клапан Н75. Тест

3.Проверка на налягането и кога се ограничава по време на пътен тест на 3 предавка и натиснат педал на газта до долу при 3000 мин-1Тест

А годината е важна, защото по старите версии на компютъра и останалата електроника не поддържат този втори тест. :lol:

:P:lol::P

 

Качвам отново файловете за нуждаещите, номерирал съм ги съответно по точките.

1Final control diagnosis.pdf 2Basic setting boost pressure .pdf 3Boost pressure control.pdf

Редактирано от drob4o
Добавяне на изтрити файлове
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето колега как се проверява клапана за ограничаване на налягането Н75 с Ваг-Ком. Свали си файловете ще са там до седмица и ако има нещо питай.

1.Тест чисто електрически дали работи, като стигнеш до 5 позиция при този тест клапана ще почне да цъка и ако го пипнеш ще усетиш как се движи в него, ако не го чуваш значи имаш проблем в него. Тест

2.Чрез този тест се управлява турбината на празен ход, съответно и ограничаване на налягането чрез този клапан Н75. Тест

3.Проверка на налягането и кога се ограничава по време на пътен тест на 3 предавка и натиснат педал на газта до долу при 3000 мин-1Тест

А годината е важна, защото по старите версии на компютъра и останалата електроника не поддържат този втори тест. :)

Много ти благодаря колега за тази информация и файловета. Сега ги дърпам и при първа възможност ще разгледам и направ необходимото. Ако имам въпроси ще питам ;)

:);) ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

1.Тест чисто електрически дали работи, като стигнеш до 5 позиция при този тест клапана ще почне да цъка и ако го пипнеш ще усетиш как се движи в него, ако не го чуваш значи имаш проблем в него. Цък;

2.Чрез този тест се управлява турбината на празен ход, съответно и ограничаване на налягането чрез този клапан Н75.Цък;

3.Проверка на налягането и кога се ограничава по време на пътен тест на 3 предавка и натиснат педал на газта до долу при 3000 мин-1. Цък.

А годината е важна, защото по старите версии на компютъра и останалата електроника не поддържат този втори тест.

:respekt::zustimm: :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А знаеш ли как се прави тест на геометрията на AFN, съответно и на хода на акутатора?

Годината на моята кола е 98, буква-W, ако има някакво значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официално няма тест или колко е ходът ма лостчето. Може би формите които се занимават с ремонт на турбокомпресори и са представители може би имат някакви параметри за ходът или нещо друго като луфтове, биене и т.н. Иначе ходът може да се провери чисто визуално, като се сравни с този от здрав турбо-компресор, освен това движението трябва да е свободно без запирания или забавяния. Това може да се провери като откачиш вакуума отгоре на мембраната и постоянно го закачаш и откачаш като същевременно гледаш хода на лостчето. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този Н75 е голямо приключение,през което и аз минах миналата година.Тръгвам на някъде и какво да видя-греда колата не иска да да вдигне повече от 105км/ч :bia: .Честно казано не съм състезател(пък и защо да съм)ама ей така издразни ме това нЕвървене.И не че се правя на непукист,но неизправностите по колата ги понасям доста спокойно в сравнение с някои мои познати.То си е машинка и е нормално от време на време да се сбъгяса нещо.По темата-прибрах се в къщи вечерта и директно се забих във форумните преживявания на колегите с дизели.Чета си аз и по метода на елиминирането

1.Турбо-нямаше как да е от него `щото като я купих преди 2 години я закачиха на ВАГ-КОМ-а-беше о.к.,а аз не съм душманин на карането.

2.Дебитомер-не- защото разхода си ми беше нормален(за това нещо пак съдя от прочетеното от форумите)

3.Маркучи на вакумите-смених ги

4.Всмукателни колектори и ЕГР клапан-свалих и изчистих(след почистването колата осезаемо вървеше малко по-леко в ниските обороти в градски условия на каране,сякаш си "поемаше"по-лесно въздух)

5.Ето го и героя на темата Н75-в някакъв руски форум мисля че беше,някакъв ентусиаст го беше свалил и разглобил.Викам си щом тоя може,`що и аз да не пробвам(в най-лошия случай щях да си купя нов).И го разглобих,почистих го(мисля че само го забърсах от финния пепел който се беше полепил по него отвътре)после го събрах обратно и малко не ми се получи закопчаването на металната част която държи двете части на клапана,но беше задоволително.Сложих го обратно на колата и хайде на проба-резултата беше 6+.Вече горе долу година така си го карам.

Някъде бях чел че този клапан се скапвал понеже взима въздух директно от въздушния филтър и лесно се зацапва с финни частици,а от там-проблемите и ходенето по майстори започва.

Съвет от мен-НЕ разглабяйте въпросния клапан както аз направих освен ако не сте толкова любопитни колкото мен. :bia::bia::lol:

Редактирано от plamen.b
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

N75, имате output test na vag-coM ЕДИН ит тестовете е именни на този клапан,на празен ход лоста на актуатора започва да се движи нагоре надолу непрекъснато докато не натиснете next. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

ENGINE,после гледаш долния ред бутони,output test,|start,next, next...,като загасне мотора ,next, гледаш лоста на актуатора ,започва да се движи нагоре надолу, N75 цъка,ако само цъка а не се движи лоста ,геометрия,ако не цъка ,клапан и геометрия,защото не се е движила и съответно саждите за се натрупали,почти сигурно,ако е само клапан викаш ура и се разминаваш сравнително леко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Колега а имаш ли представа колко пари струва този клапан и дали ако не го сменя сега, мога да прецакам нещо друго , защото моита каручка е закачих на vag com и ми даде грешка точно там :Д

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...