Jump to content

Смяна на обтегач на пистовия ремък на АВС мотор


Ivo_Dinkov

Recommended Posts

При смяна на термостата, майсторите ми забелязаха пукнатина в корпуса на обтегача на пистовия ремък.

Провериха нов колко пари е- 340 в Порше :dance: и около 100лв различните афтърмаркет варианти.

Естествено, пробвахме с по- евтиния вариант.

Оказа се, че номера на обтегача 078 903 133 се среща както без никаква буква, така и с A, AB или Q накрая.

Моя беше с Q (цък)

По- големия проблем се оказа, че на обтегачи със същия като моя номер законтрящата 'пъпка' отзад се намира на различно място.

Колегата more :hilezh: посред нощите на крака ми донесе за символични пари оригинален втора ръка, който нямаше буквено означение след номера, но пък съвпадаше почти напълно с моя, но там имаше друго проблемче и след малко заздравяване върнахме моя си обтегач.

Питанката ми е някой сменял ли я е тази пущина, понеже засега само оригинален се оказва, че ще пасне, а 300+ лв за това парче желязо с пружина ми идват в повече.

П.С. Колегата Димо :dance: изнамери качествена алтернатива за добри пари, но трябва да сравним дали е същото положението на законтрящата 'пъпка' :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях моя миналата година. Ако не се лъжа беше някъде около 120 лв при Кокича, но го нямаше наличен и ме насочи към един негов колега, който ми го прати още на следващия ден. Защо не се свържеш с Коко. И моя беше от по-стария модел с "Q"-означение накрая. Утре мога да ти кажа точния код ако държиш.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като марка не мога да кажа, но е едно към едно като стария с тази разлика, че лагера на ролката на новия може да се сменя, а на стария няма тази опция. Иначе двата ги разглеждах обстойно и бяха абсолютно еднакви, спомням си, че си записах номера на лагера преди да го монтирам. И не изглежда като този на снимката, която си постнал по-горе.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя е точно като този на снимката по- горе.

Ролката се сменя- маха се капачката върху лагера и се отвива болтчето отдолу :flehan:

Ето снимката на другия, който е без буквено означение и е малко по- различен и с вече сменена ролка:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само защото си ми градски си зарязах Собиескито и индийското кашу и се завлекох по пижама до гаража.

Ето какво пише:

444 020

2

078_903_133 Q

GERMANY F.R.

LAT

Отпредната страна под ролката има дупка за вътрешен шестогран за натягането на пружината и защифтване за да може да се постави ремъка.

Коригирах го че бях объркал девятката с 2-ка и го подредих по начина по който са написани нагърба.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Явно са различни.

Най- големия шок обаче е, че ги дават различни обтегачи за кабрио и купе спрямо седаните на Б4 и Ц4 в някои каталози :flipoff:

След '94 също са различни обтегачите и твоя явно е такъв :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях сгрешил една цифра в предния си пост. :flipoff: Поправих го. Трябва да са еднакви, понеже моето Ауди е произведено в края на 1994г. и е с по-стария модел на обтегачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе като гледам доста са го сменяли този обтегач, на моя само ролка сменях. Освен пукнато какво друго му става за да се наложи смяна? Иво, при теб къде е пукнат и от какво се е получило? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен има отвор за шестограм. Иво да не би да са го сменяли при теб с друг ?

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този на снимката не е моя, а другия, който свали от друга кола колегата Спас :lol:

Моя също има дупка за шестограм.

Пукнат е в единия край на улея, в който ляга пружината, в следствие на което беше се 'килнал' малко настрани, от което пък ремъка и другата ролка заминаха на боклука.

Заварихме го, но аз определено няма да карам така и ще го сменя, просто съм изненадан как може да има толкова различни и не ставащи части, отговарящи на тои номер :rolleyes:

ЕДИТ: Имаше 2 вида с шестограм- този по- долу е втория вид и той беше с различн положение на законтрящата пъпка отзад и не пасва при мен (тук се вижда къде е, а при мен е диагонално от външната страна):

037997.jpg

ЕДИТ2: А моя е такъв:

1-457fba3be8ad5.jpg

Редактирано от Ivo_Dinkov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става, същия е за кола до '94- та с климатик и ръчни скорости.

При по- новите 2.6/2.8- ци се оказа, че оптимизират системата, махат втората ролка и обтегача е от горните типове и го има на алтернативните производители за 100- тина лева :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Накрая купих оригинален :hilezh:

Колегата paintmaster уреди невероятна отстъпка :flehan:

Обаче филма не свърши до там- при смяната резбата на болта изпусна (след 8- 9 сваляния и качвания на обтегачи :gmorning: ).

Последва яко разглобяване, навиване на нова резба и вместо за 15 минути, процедурата отне 7 часа :flehan:

Поне вече съм с изрядни ремъци :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...