Jump to content

Резервна гума патерица от 5х100 към 5х112 направи си сам


Recommended Posts

Всички знаем колко са редки патериците за 5х112. По моргите са по 150лв , по форумите рядко изкачат под 100лв. При мен вместо гума са поръчани ремонтен комплект със спрей тип пяна на които аз нямам особено доверие, карам с runflat ,но винаги е хубаво да имаш резервна гума.

Та по същество след много умуване стигнах до извода, че е по-лесно да си купя резервна джанта 5х100 от голф 3/пасат B3

Взех я от колегата ivchoforever, следваха два вариянта,

1-ви: фланец 5х112 прехидни отвори за стягане на фланеца към главината, и на кръст 5х100 с резба за стягане на паерицата към фланеца

2-ри: Рязане на сърцето на джаната по заварките, рязане на сърце от нормална джанта 5х112 и заваряване към борда на патерицата.

По-лесен вариянт ми се видя втория, изрязах сърцевината по заварките, един силен удар с чук и работата е свършена. Трябва да се внимава да не се изтъни много борда при изрязването на сърцето.

Следва рязане на сърце от другата джанта, баланс и заварка, като при заваряването може да си изберете ет-то както Ви допада повече и според възможностите за заварка.

Снимки ще качвам лека полека да следите какво се случва. От Вас чакам съвет за заварката, телоподаващо, електрожен, аргон ? Имам достъп и до трите. Следва боя и направа на внимателски лепенки и сме като фабрични. :beer

това е джантата 5х100 от голф 3 тип патерица

026794213.jpg

отрязана външна част от патерицата и демонтирана гума и вентил

026794125.jpg

донор широка джанта от голф 5 с централен отвор 57,1мм и между болтово 5х112

026794214.jpg

отрязана сърцевина 5х112

026794126.jpg

свалена от струга

026794215.jpg

напасване на двата диаметъра за да се сглобят със стегнатост.

026794127.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Вас чакам съвет за заварката, телоподаващо, електрожен, аргон ? Имам достъп и до трите.

Всеки кадърен заварчик ще ти я оправи за отрицателно време, само внимавайте с електродите, в случая става и с червените "Руен"-и, ако има нещо по-добро, него.Да я прикапе първо(те знаят квалифицираните спецове какво и как), качете я на струга да проверите за биене и ако няма проблем да я мята.Не се заваря по цялата окръжност, на 5 равни сектора с 15-20%-нтни(съотнесено към навареното) паузи между шевовете.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Публикувано (Редактирано)

Доста интересно, очаквам продължението :zustimm:

продължението е готова , заварена, боядисана и балансирана джанта с гума , която вече от месец седи в багажника ми :)

Редактирано от DoH_KuXoT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 8 months later...

Здравей Дон Кихоте!

Доста хитро побългаряване ти е хрумнало! Евала за което. Въпросът ми е - аз имам патерица донор, но не съм убеден дали ще се справя с другата част от задачата, та ти би ли се заел с изработването на още една подобна патерица и на каква цена.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами аз ползвах няколко човека, един стругар, един заварчик с аргон, един гумаджия и накрая само си я боядисах, е и идеята беше моя, но не бих се захванал, защото завися от много хора. Технологията е описана, само си намери хора, които да ти съдействат, хора с машини и т.н. УСПЕХ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...