Jump to content

Как се прави диагностика на степените на вентилаторите за охлаждане?


SpeedyMan

Recommended Posts

Тъй като както стана въпрос в другата тема се позанимавах с температурния режим на мотора, докато се занимавах с разни термо-датчици направих един прост тест - махнах жака, който влиза в датчика на вентилаторите и докато беше на контакт колата окъсих средната и едната крайна клема на жака. Вентилаторите включиха. Реших че това е първа степен, тъй като сработи релето за първа степен.

По пътя на логиката реших че като дам на късо другите клеми, ще се включи втората степен. Респективно окъсих средната и другата крайна и НИЩО.... пробвах да окъся ДВЕТЕ крайни - НИЩО.......

Та как мога да пусна другата степен? Някой знае ли? Май ми е прецакана....

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да май ти е прецакана, аз като правих проби точно така ги замасявах и сработваха двете скорости. Втора скорост е много бърза и шумна :multi: ,

досега обаче в движение не ми се е включвала. Колата не качвала повече от 100гр. по табло B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха.. интересно, не намирам точна ел.схема на тази система. За сега мисля да почна с проверка на резисторите до мотора....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да ровиш по ел.инсталацията на колата не е лошо да провериш с подаване на директни 12V на буксата на вентилатора дали изобщо му работи втората степен.Може също така при евентуален ремонт в миналото да са ти поставили едностепенен вентилатор.Моята Б4 с АБК мотор заводски е с едностепенен вентилатор и датчика на радиатора е с 2 клеми. :multi:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да ровиш по ел.инсталацията на колата не е лошо да провериш с подаване на директни 12V на буксата на вентилатора дали изобщо му работи втората степен.Може също така при евентуален ремонт в миналото да са ти поставили едностепенен вентилатор.Моята Б4 с АБК мотор заводски е с едностепенен вентилатор и датчика на радиатора е с 2 клеми. :multi:

Почвам да се обърквам B)

Втората степен трябва да се определя вероятно от резистор + отделно реле.... Клемите ми са 3.....

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=4763&hl

Освен тази тема имаше още една с подробна схема /каквато ти трябва / , но не успявам да я намеря

Колега, имаш ли реле Номер 2?

audib4om6.th.jpg

Според схема на Б3 от колегата grizzly ТУК в една друга ТЕМА това реле е за втора степен... Аз нямам реле там....

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не

(ако имаш климатик тогава) реле 11 е за бавната скорост на вентилатора

а реле 3 е за бавна скорост при изключен двигател, но неговия датчик е на корпуса на двигателя ти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не

(ако имаш климатик тогава) реле 11 е за бавната скорост на вентилатора

а реле 3 е за бавна скорост при изключен двигател, но неговия датчик е на корпуса на двигателя ти

Така е, но аз питам кое реле е за бързата скорост колега....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Довечера ще ти драсна дали имам реле там.

Благодаря!

Между другото твоята има ли климатик/климатроник?

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аха

на различни неща казваме "първа-втора степен" :hilezh:

щом датчика на радиатора ти е двустепенен по синьо-червената получва + при контакт през 15 бушон (25А)

високата скорост сработва когато датчика връща сигнал през зелено-червената до реле 2

(или датчика за високо налягане на климатика аналогичнопо - от синьо-червената получва + при контакт през 15 бушон и връща сигнал през зелено-червената до реле 2)

преди ел.мотора има един бушон там за на перката 5 (30А) и до ел.мотора вискоката стига до черно-червен или бяло-червен

ниската скорост сработва когато датчика връща сигнал през зелено-черната до реле 11

(или от реле 3 при изключен двигател, но този датчик е на двигателя)

(или ако имаш климатик от реле 6 - винаги когато се включи климатика)

ниската стига до ел.двигателя по синьо-червена и минава през бушон 20 (30А)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами B4 ABK нямаме реле 2.... Видях още едно АБК, а и колегата GiN също каза че няма реле 2 :hilezh:

Как става тогава включването на втора степен? :D

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е което знам аз

при мен липсва реле 8 например - има мост там

(незнам коя е "втора степен" за теб)

Редактирано от oooo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-после намерих нещо смислено:

08_luefter_zusatzinstrumente.jpg

От тук се вижда, че втората степен се пуска от реле 18. Обаче къде е реле 18? Под капака с предпазителите релетата са до 11 :hilezh:

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Май е на конзолата под волана...

937700.png

Та според ЕТКА на позиция 18 наистина трябва да е релето за ПЪЛНАТА скорост на вентилатора. Даже я водят STUFE/STAGE 3. Номер 357906381B..

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да знае къде се намира бушон 42 (S42) ?

Щото в централната кутия бушоните са до 32... :blackey:

Дано да е под волана... мисля че работи този бушон, защото и за първа степен токът минава от там... така че е ОК, ама все пак интересно къде е

Редактирано от SpeedyMan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релето го открих, под волана, най-горе в дясно. Не се вижда, намерих го с пипане :hilezh:

Крачетата му бяха окислени и ги почистих с шкурка и контактен спрей. След това всичко се оправи :hilezh:

Благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...