Jump to content

Въпроси за мотори 1.8 Турбо при А4 Б5


Hugsy

Recommended Posts

Здравейте. Интересува ме информация за моторите 1.8 турбо..

 

 

1. Защо ми излизат 5 кода на  двигатели 1.8 турбо - AEB, ARK, ANB, APU, AWT  наистина ли са толкова или аз се бъркам?

2. Кой от тях кога се произвежда ?

3. Какви са им разликите ?

4. Всичките ли са с демпферни маховици ?

5. С различни турбота ли са ?

6. Кой от тях е най-добър за всекидневна употреба ?

7. На всичките ли им понася ГИ ?

8. Кои от тях са с електронна газ и кои с жило ?

10. Кои от тях са с електронен дросел и кои с механичен ?

11. Кой от тях бихте препоръчали ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой от всичките ако неможеш да го подържаш. :bia:

1.Точно толкова са моторите на (В5) в европейския си стандарт като кодове които ти излизат,но ARK не мисля че има по скоро става въпрос за АJL провери пак.

 

2.Разликите не мога ти кажа с точност,но поне тези които знам,(AJL) единствен със 180к.с от моделната гама но близък по идентичност с АЕВ,мисля че дебитомера беше различен и софтуера.

APU нямам наблюдения над него и незнам.

ANB - AWT са от последните мотори ... там разликите май са по-малки портове,други турбини,повече екология,наличие на ESP,две ламбда сонди и т.н

 

3.Всичките са с демпферни маховици.

 

4.Има разлики при турботата

 

5.Най-добър е разтегливо понятие в случая и неможе да се даде точен отговор.

 

6.До колкото знам качественно монтиран ГИ няма проблем при никой от моторите.

 

7.AEB,AJL,са с жило на газта,а APU,ANB и AWT са с Е-газ.

 

8.AEB,AJL са механичен,а APU,ANB и AWT са с електронен дросел.

 

9.Препоръчвам тези от последните години с кодове ANB и AWT

 

Дано съм бил полезен.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Марто на няколко места в нета четох че APU е dbw, демек с е-газ. Също така до колкото разбрах последно монтираните мотори всичките са с по-малки портове на главата. 2001 1.8T са с k03s турбини, преди това е k03. Също от 2001 има променливо газоразпределение и водната помпа става вътрешна, вместо външна както е преди това.

 

AWM= 06A blocks with internal waterpumps, sai and vvt

 

Само не разбирам какво е "sai".

Редактирано от ole
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може Лъчо не споря.

Както казах бнад APU нямам наблюдение.

Иначе К03-29 спрямо К03-15 не мисля че се води К03S но незнам.

Най-голямото май е К03-79 но то се слага на 1.8Т при В6 и там са 190к.с заводско.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

APU  е след 1998г и е с електронна газ и ел дросел, но с една ламбда.Турбината му е К03-29.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Защо ми излизат 5 кода на  двигатели 1.8 турбо - AEB, ARK, ANB, APU, AWT  наистина ли са толкова или аз се бъркам?

Ако се поразтърсиш излизат и още няколко и все за надлъжно вграждане.

Само не разбирам какво е "sai".

SAI е тази помпа за вторичният въздух или там както я наричат, еко ла*но. Вгражда се в повечето двигатели след 99, които са с две ламбди. Идеята и е да помага на студен мотор, за да загреят по-бързо ламбдите и катализатора или нещо подобно. Вкарва свеж въздух в генерацията, за да доизгори горивото, май.На студено се чува като бучене от вентилатор като запалиш мотора, то си е вентилатор.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Ако реша да сменям мойто рециклирано "уж" турбо К03-29 с такова но с номер К03-73 трябва ли да сменям и нещо друго или са Болт-он?

И колко пари се намира втора употреба здрава К03-73-ка?

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А аз мога ли да ви попитам, ако решите да си купувате чисто ново турбо К03-29, откъде бихте си го купили? Защото наистина с тези рециклажи незнам - едни са доволни, други не ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако реша да сменям мойто рециклирано "уж" турбо К03-29 с такова но с номер К03-79 трябва ли да сменям и нещо друго или са Болт-он?

И колко пари се намира втора употреба здрава К03-79-ка?

 Турбото е К03-073. Болт он е. Аз съм от няколко седмици с такова. Замених К03-029-та.

Купих го втора употреба от e-bay.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно ... а запознат ли си големи ли са разликите с 029-ката?

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи сигурно APU ще е най-удачен като вариант измежду всички мотори при (В5)

Горе-долу така излиза. Разликата с АНБ е в липсата на: втора ламбда, вторична система за въздуха, допълнителния вакуум за управление на турбината.

Има и "лоши" страни - липсва  обд2 (тук не съм 100% сигурен), не се слага на по-нови купета.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш право.

Тия допълнителни щуротии дето тук при нас нямат почва ... само усложняват,а не помагат.

А като дефектират,а те ще дефектират щото са на 10г.+ не ми се говори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе-долу така излиза. Разликата с АНБ е в липсата на: втора ламбда, вторична система за въздуха, допълнителния вакуум за управление на турбината.

Има и "лоши" страни - липсва  обд2 (тук не съм 100% сигурен), не се слага на по-нови купета.

  Какъв е тоя допълнителен вакуум? N249 ли имаш в предвид?

Под по-нови купета имаш в предвид Б6, ама ставаше въпрос за Б5 по-горе...

Ясно ... а запознат ли си големи ли са разликите с 029-ката?

 Разликата е само в студената част. По-голяма е при 073. Топлия охлюв и перка и лагерното тяло са еднакви и заменяеми.

Вървенето е осезаемо повече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с APU двигател. Колата е с ел.дросел, 1999год., и една ламбда сонда. Само не съм сигурен турбото точно кой модел е от К03 е. APU мисля, че само производство 1999 година.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...