Jump to content

Колата на моменти се дави и няма мощност..


самуела

Recommended Posts

Здравейте,

 

Обръщам се към вас, защото вече съм отчаяна :-/  

 

Карам А3, '99, 1.6 с газов инжекцион. Какво се случи.. преди 2 дена пътувах към Варна. След зареждане в ЕКО Търговище, запалих трудно, даже 2 пъти изгасва след завъртане на ключа, чак на третия път успях, по принцип винаги пали от първия път. Колата започна адски много да се дави, никаква тяга, при 3000+ оборота едва 10-15 км/ч. Освен това се чуваше и някакво пукане, като че ли от запушен клапан, стори ми се, че е някъде зад педалите. Минах на бензин - една идея по-добре, но пак много трудно, успявах да вдигна максимално до 40км/ч. Градуси - 90, никакви сигнални индикации по таблото. Антифриза ми е точно между min-а и max-а. В един момент усетих нещо точно като отпушване и всичко се нормализира - започна супер много да дърпа на бензин, минах си на газ - пак никакъв проблем, забелязах, че градусите бяха паднали до ~70. За съжаление, след 40-50км мощността отново започна да пада, както на газ, така и на бензин. Едва едва се добрах до Варна..

 

На сутринта я подкарах - вървеше без никакъв проблем. Разхождах се напред назад, отново никакви смущения.

 

Днес отидох до сервиза, разказах им, погледнаха я, нямаше течове на масло (беше ми се сторило, че нивото е паднало доста, но в последствие се нормализира). Не можаха да ми кажат нищо кой знае какво, казаха ми ако се появи проблема пак - да отида и че е силно вероятно да е от скапано гориво в Търговище (но защо пък и на бензин няма да може да върви, при положение, че заредих само газ?).

 

Както и да е, на 4-5 км след сервиза отново започна да се мъчи много, колко псувни отнесох не е истина.. направи ми впечатление, че предавките се сменят доста трудно. Спрях за 2-3 минути, тръгнах и колата вървеше отново перфектно, проблема със скоростите го нямаше.

 

Вече нищо не разбирам... на някой дали се е случвало подобно нещо и/или дали има идея от къде ми идва проблема?

 

p.s. преди месец, без да е обвързано със скорошно зареждане на гориво, пак имах същия проблем, който, отново, отпадна след като изгасих двигателя за 5-10 минути. Сменяла съм масло, филтри и ангренаж преди 1000км.

 

Благодаря много предварително!

 

Поздрави 

Редактирано от самуела
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бахти великата серия от филм дет си изкарала. Ми освен да се закачи колата на една диагностика като за начало (на компютър!!!), а не само да я гледат отвънка майсторите. Може да излезе нещо интересно което да прочетем тук във форума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я малко по-подробно за това с предавките, колежке? Как така са се сменяли трудно? С педал до долу натиснат на втора предавка, например, каква е скоростта и какви са оборотите? След смяна от първа на втора, има ли едно вариране в оборотите?

 

Как пали топла колата? В смисъл - работила и загасена, след което я палиш след 10 минути?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При проблема днес на първа вдигах макс 20 при над 3000 оборота, вариране не съм забелязала честно казано. Много трудно влизаха предавките, а уж при смяната на филтри и т.н. сменях и маслото на скоростната кутия. След кратката почивка (не повече от 5 мин) колата запали от първия път и си тръгна безпроблемно. Иначе по принцип доста често ми играят оборотите.. но не винаги. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една диагностика,на колата И една на газовият инжекцион,колата не е само за каране,да знаеш.Знам,че си се шашнала с това,но сигорно е нещо дребно,просто си иска подръжка,всичко.Колкото до това,че ти играят оборотите,ако на газ го прави,се оправя лесно,ако е на бензин там вече е малко със зор.Да си намериш хубави майстори,че като видят моминка с А3-ка и айде,и винаги настоявай след като си сменяла консумативи да ти покажат старите! Има всякакви....Колите са стари и нормално да здават по нещо с времето и ако не се усешат на време,започват проблемите и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте колеги,

 

Бързам да се похваля - проблема е отстранен, оказа се датчик на коляновия вал.

 

Направих диагностика и това беше единствената грешка, която излизаше. Докато чаках смяната се поразрових из форума, а и от сервиза ми потвърдиха, че всички тези симптоми - трудно запалване (и още по-трудно при загрял мотор), ниска мощност, изгасване на колата при свободна скорост, давене, придърпване, подскачане и т.н. се обясняват с тази джвъчка. След подмяната разликата беше повече от огромна, кръстосах надлъж и нашир София на бензин и на газ, от старите проблеми нямаше и следа. Много съм щастлива, че количката ми отново е в перфектна форма! :)  

 

Благодаря много на всички отзовали се.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждаш ли колко е бил елементарен проблема,вече да знаеш,една бърза диагностика може да ти спести доста главоболия ;}

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...