ithilieth Публикувано 28 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 28 Юли 2010 (Редактирано) Отварям тази тема, за да споделя с вас проекта за надстройка на предна спирачна система на Audi urS4 2.2T с AAN мотор.Повечето от вас знаят, че на Audi 200, V8 и на първите модели S4(до 93-а) монтират НЛО дискове. Извадка и превод от "What Lies Beneath: Audi UFO Brakes":Концепцията на тази система може да изглежда прекалено сложна, но Германците са имали основателна причина да ги проектират.По онова време, инженерите на Audi са искали да подобрят спирачните системи на своите седани, които са били изключително бързи, но от друга страна са искали да запазят размера на джантите 15". Задните спирачки на тези автомобили са били с конвенционални дискови спирачки, докато на предните е била монтирани нова и уникална ATE система. Монтирането на спирачния апарат от вътрешната страна на диска е позволявало самият диск да бъде по-голям. Докато актуалната повърхност на диска не се е променила значително, триещата повърхност на накладките се е увеличавала с диаметъра. Не само, че това е позволявало механично по-лесно спирачките да намалят въртящото колело, но е позволявало и топлината да се разсейва от диска по-бързо. Е, поне това е била идеята.Проблемите с НЛО дисковете са били прекалено много. Износват се по-лесно, специално в спри-тръгни трафика, където роторите не са успявали да се охладят достатъчно. Също така са били прекалено сложни и не са се харесвали на собствениците заради високите цени. В САЩ от AUDI са препоръчвали на своите клиенти да предприемат aftermarket подмяна на дисковете с конвенционални дву-бутални апарати и традиционни дискове години след това.Тази дейност впрочем изцяло променя предния монтаж заради различните места и начин на закрепване на спирачните апарати.* Край на извадката.Е може и да са прави хората, но братята руснаци отдавна са измислили начин да направят тази подмяна в гаражни или близки до гаражните условия. И тъй като нямам никакво намерение да плащам 2000+ лв, за да използвам тази "противоречива" спирачна система, вдъхновен от постиженията на руските маниаци на urS4/S6 и материалите публикувани в интернет, стартирах този проект.Имам специална молба към всички посетители на тази тема. Моля не спамете и не пишете различни от темата неща. Идеята ми е да поддържам тази тема с актуална информация за това на какъв етап съм. Приемете го нещо като "отчет". Почти съм сигурен, че ще ми излизат въпроси и нужда от помощ за някои детайли, така че всички готови да помогнат са добре дошли. Планирам на всеки етап да публикувам и снимки.И така...Необходими части за операцията: Двубутални спирачни апарати. Подходящи са тези от Audi S4/S6, A8/S8. Възможно е да се използват и апарати от 100/А6 C4, но там не съм проучвал и едва ли ще могат да се сложат ефективни дискове. В моя проект разполагам с двубутални апарати от Audi S8 97-а година. Подходящи са тези до 2000-а година. Накладки - 4А0698151В. Подходящи са и 4D0698151E. Спирачни дискове - 441615301AA. 5x112, 314x30. Възможно е да се използват 323х30 или 345х30. Все пак ако някой тръгне да прави надстройка, да провери дали тези размери са съвместими със спирачните апарати. Има начин да се монтират и 4-бутални brembo апарати. Спирачни маркучи - 4A0611707. Подходящи са всички маркучи, които са за 4A шаси. Лагери за главини - 4A0498625. Закупуването на нови лагери е въпрос на личен избор. Ако при смяната на главината успеете да запазите старите спестявате си някой друг лев. Ремонтни комплекти. Тук е голямата драма, тъй като в комплектите които се предлагат на българския пазар няма водачи и гумичките на водачите. Аз имам късмет - моите гумички са здрави. Поне засега... Спрей за почистване на ръждясали повърхности и разхлабване на болтове.Прилагам малко снимков материал на частите, които съм закупил и описал по-горе:И самите спирачни апарати:Геометрично, НЛО стойката и S6 стойката не се различават много. На снимката се виждат разликите.Днес мерих апаратите, разстоянието между закрепващите уши на тях са точно 145мм. Излишното (трето) ухо от НЛО стойката се изрязва. До тази дейност, подчертавам, не съм стигнал все още, тъй като трябва да се свали от колата. В момента съм на етап почистване на спирачните апарати. Липсва ми инструмент еврейска звезда, за да отделя апарата от супортите.Следва продължение...П.П. Също така си търся главини. Пуснал съм тема за търсене ТУК Редактирано 28 Юли 2010 от ithilieth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ithilieth Публикувано 29 Юли 2010 Автор Доклад Share Публикувано 29 Юли 2010 (Редактирано) Купих си еврейска звезда. Разглабянето и почистването на спирачните апарати продължава:За целта взех три размера телени четки, най-малките са като четки за зъби. Целта е да почистя максимално добре ръждивите части и труднодостъпните места.Пада яко търкане и резултата е меко казано незадоволителен. Някой ако има идея как да почистя най-ефективно апаратите ще съм благодарен.Също така искам да извадя буталата и да ги смажа. Има ли някакъв трик или инструмент с който да мога да ги сваля?Иначе нямах търпение да сложа накладки и да видя как ще изглежда апарата на диска: Редактирано 29 Юли 2010 от ithilieth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 29 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 29 Юли 2010 Един песъкоструй дали няма да е по- ефективен? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Brigada Публикувано 31 Юли 2010 Доклад Share Публикувано 31 Юли 2010 За буталата става с компресор. Трябва да духнеш в дупката, където влиза спирачния маркуч, и те си изкачат. Само внимавай, че излизат с голяма сила. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ithilieth Публикувано 31 Юли 2010 Автор Доклад Share Публикувано 31 Юли 2010 (Редактирано) Един песъкоструй дали няма да е по- ефективен?За буталата става с компресор. Трябва да духнеш в дупката, където влиза спирачния маркуч, и те си изкачат. Само внимавай, че излизат с голяма сила.Благодаря колеги за полезната информация. За пясъкоструя пича на пътя към Банкя ме отсвири и каза, че в понеделник щял да може да ми ги почисти.Борбата продължава...При пълното разглабяне на апарата, спирачните стоманени тръбички безвъзвратно се повредиха при опита ми да ги сваля. Бяха запекли почти като заварка.Подменям ги с медни тръбички, които ги направи един майстор в Княжево(благодарности на Иво, че ме насочи към него).Намерих задни главини от S4, които бяха избити без да се повредят лагерите. Да се надяваме, че ще успея да избия главините от НЛО стойката без да разруша лагерите.Ето ги и тях:Пасват идеално на спирачните дискове, без никакъв луфт:*Снимката е под ъгъл.Следващата стъпка е да си направя или намеря преходни втулки от (фи) 14 към 12мм. Това е необходимо, тъй като болтовете на НЛО апаратите са M12, а болтовете на А8/S8 са М14. Ако не се постави тази втулка апарата ще се движи свободно около болта, което няма да обяснявам до какви последици ще доведе. Редактирано 31 Юли 2010 от ithilieth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ithilieth Публикувано 2 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 2 Август 2010 Колеги някой може ли да препоръча стругар за направата на тези втулки? Търсех в интернет но уви... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ithilieth Публикувано 17 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 17 Август 2010 (Редактирано) Проекта е напълно завършен вече. Направих около 1400 километра с новите спирачки и смея да твърдя, че колата спира превъзходно.Ще опиша и останалите дейности, които направих в Смолян.Размера на втулките е съответно: вътрешен диаметър - 12мм външен диаметър - 14мм ширина - 20mmПаснаха идеално на спирачните апарати.Следва сваляне на макферсона, избиване на главината и лагера и поставяне на новите лагери и главини. При мен нямаше възможност да се спасят старите лагери.Сервиза, в който направих тази операция имаха преса. С нейна помощ се набиват новите лагери и главините.На снимката се виждат и трите уши за закрепване на стария спирачен апарат. Преди да поставим лагерите и главините, излишното трето ухо се изрязва с флекс. След тази операция спирачният апарат от S8 пасва идеално.Ето как стои на колата S4 стойката с новите главини и изрязаното трето ухо:Имаше известна трудност при свалянето на старите спирачни маркучи, но майстора си знаеше работата и ги свали без да повреди тръбите.Също така използвахме тръбичките от старите апарати, тъй като медните, които направих бяха прекалено дълги и нямаше как да се подведат правилно.Накрая се поставя диска, спирачния апарат с накладките, закрепват се спирачните маркучи и в обратен ред се сглабя окачването:При поставянето на спирачния апарат има една особеност. Тъй като апаратите от S8 се поставят отдясната страна спрямо диска (поглед отстрани), левият отива в дясната страна на колата, а десният - в ляво.След ъпгдейда на двете страни, спирачките се обезвъздушават и спирачната течност се подменя или долива. Аз не съм сменял спирачната течност тъй като моята е нова.Цялата операция отне около 3-и часа, за което майстора ми взе 50лв Редактирано 17 Август 2010 от ithilieth Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 17 Август 2010 Доклад Share Публикувано 17 Август 2010 браво ,колега за положения труд и средства.Ти с какъв размер джанти си в момента,че от това което знам,сега при твоята интервенция джанти под 16" не могат да се поставят.Аз скоро съм намисли да правя горе долу същата работа,просто нямам мотор за да слагам по добра спирачна система.Това което съм решил е да сменя сегашните ми дискове/плътни/ с вентилирани от 2.8 Ц4,имам апаратите и дисковете.Така ще си запазя размера на джантите еднакъв,защото зимните са ми на 15" както и летните,на други джанти и ще ми излезе най евтино като средства.Разполагам и с един комплект апарати/предни 6 бутални и задни 4 бутални/ БРЕМБО от порше кайен,както и дисковете с накладките,но там вложенията като пари са доста повече,най-малкото трабва да мина на 17" колела,а и мотора няма такава сила за да се нуждае от толкова ефективна спирачна система.Засега си ги пазя ,защото се надявам да мина поне на мотор 2.8,ако не 2.2 турбо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ithilieth Публикувано 17 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 17 Август 2010 Аз съм със 16'' джанти, ET42. На снимката се вижда, че има достатъчно разстояние между диска и джантата и между апарата и джантата. Във форумите, които ползвах като източници, твърдят, че на този апарат ще стане 15'' джанта. Така или иначе имам стоманени джанти 15-и(със зимни гуми), които при първа възможност ще пробвам дали ще паснат и ще споделя резултата.Иначе за 6 бутално брембо не мога да кажа как стоят нещата, но за 4-и буталното хората казват, че стават на 15":Ето ТУК има информация по въпроса. Според мен размера на джантите основно зависи от размера на диска, който искаш да поставиш. Ако е 314, тогава би трябвало и 15 да стане. Но както казах ще го проверя допълнително.Относно твърдението дали си заслужава да се прави ъпгрейд на спирачната система дори и при по-слаб мотор може да се спори много. Някои ще кажат, че инженерите са го сметнали и че няма нужда от подобно упражнение, но аз винаги съм твърдял, че една кола трябва да има две неща - спирачки и гуми. Всичко останало подлежи на компромис, но със спирачките не трябва да има такъв. Дори ако колата е 90 коня пак може да развие 150-160км/ч. При тази скорост нещата се случват относително бързо и една добра спирачна система може да спести много неприятности.Аз се захванах с този проект, тъй като не ми се дават 2к лв за подмяна на НЛО дискове и накладки, които освен това прегряват зверски и не са толкова ефективни. Новите спирачки успях да ги запаля единствено докато бяха нови и след известно издевателство над тях. Дори имам съмнение, че пушека е бил следствие на разлятата по време на монтажа спирачна течност.Освен това по пътя към морето на няколко пъти ми осигуриха доста ефективно и сигурно спиране/намаляване при определени ситуации. Преди това карах и през пресечен терен(основно спускане) и дори при интензивно спиране спирачките нито веднъж не ме подведоха.Затова мога да кажа, че определено си заслужава да се подменят спирачките с по-ефективни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ithilieth Публикувано 26 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 26 Август 2010 След проба със стоманени и алуминиеви 15" джанти, с Габриел установихме, че не пасват на тази спирачна система.За съжаление опират в апаратите Комплект стоманени джанти и два комплекта зимни гуми отиват по дяволите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dimibike Публикувано 26 Август 2010 Доклад Share Публикувано 26 Август 2010 След проба със стоманени и алуминиеви 15" джанти, с Габриел установихме, че не пасват на тази спирачна система.За съжаление опират в апаратите Комплект стоманени джанти и два комплекта зимни гуми отиват по дяволите.7Jx15xET40 ли са стоманените? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 26 Август 2010 Доклад Share Публикувано 26 Август 2010 и аз така предполагах,че няма да станат серийните 15" стоманени джанти,но с друго ЕТ не се знае.Аз в момента карам с ЕТ35 и колата изглежда по разчекната. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolio kioravoto prase Публикувано 26 Август 2010 Доклад Share Публикувано 26 Август 2010 тези апарати не стават със 15ки ако ще квито ще да са ... даже апаратите за 312мм дискове също не стават с 15ки стоманени джнти!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ithilieth Публикувано 28 Август 2010 Автор Доклад Share Публикувано 28 Август 2010 На снимката която си дал ако се загледаш внимателно в размера на гумата ще видиш ,че е 16-ка.Да колега, снимката е със 16 джанта, правена е от мен. Просто се надявах, че ще мога да използвам 15-ките стоманени(имам 8 зимни гуми) с тези апарати и с тази цел направих пробата.7Jx15xET40 ли са стоманените? тези апарати не стават със 15ки ако ще квито ще да са ... даже апаратите за 312мм дискове също не стават с 15ки стоманени джнти!!Да вече и аз се убедих това твърдение, но както се казва от опит глава не боли и аз така предполагах,че няма да станат серийните 15" стоманени джанти,но с друго ЕТ не се знае.Аз в момента карам с ЕТ35 и колата изглежда по разчекната.В случая ET-то не играе никаква роля, тъй като самата 15" джанта опира в апарата. 16-ите ми са с ЕТ42 и няма никакви проблеми. И аз исках ЕТ35 ама нямаше. Но като се замисли човек разликата м/у 42 и 35 е 7мм, което на практика е почти незабележимо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 29 Август 2010 Доклад Share Публикувано 29 Август 2010 значи самия диаметър на джантата е малък за да влезе,защото съм срещал проблем и с ЕТ ,случвало се е на джанта с по голямо ЕТ да опре в апарата.Загуби 8 зимни гуми,но имаш много по добри спирачки ,продавай 8-те гуми с джантите и си взимаш 4 джанти 16 с гуми и си готов,или заложи на едни 17" за летни ,а на сегашните ти сложи едни зимни-варианти много.п.с. в какво състояние са ти гумите,може и да съм кандидат за един комплект Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts