Jump to content

Повдивгачи


jijinio_1974

Recommended Posts

А как разбра, че повдигачите са ти за смяна? Питам, защото още като взех колата и някой ми беше казал, че повдигачите ми "прицъкват", но след 3 години и ~60k километра не съм имал никакви проблеми и "прицъкването" не ми се е увеличило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите повдигачи не съм ги сменял, защото проблем няма. Повдигачи съм чувал как тракат веднага след палене и след няколко секунди тракането спира или намалява като сила на шума.

Както и преди, противоречиви мнения във форума съм чел дали е спешна смяната им или не. Едни казват, че са карали/карат години наред и е нямало проблем, други казват, че това води до ускорено износване и възможност за проблеми с мотора. Колега от VW форума сменя глава на Golf 4 преди доста години, заради повдигач, но там повдигача е тракал силно преди да се случи това.

И тук не мога да отговоря нищо конкретно. По мое мнение и от малкия опит, който имам, бих подкрепил версията, че смяната не е спешна и ако има износване то е минимално. Отново, това го казвам на база на опит с чужди коли, които съм чувал да тракат от повдигачи. На нито една повдигачите не са сменени от години.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се смени звука и ми казаха, че е от тях. Между другото за А3 1.9 1999година , само един размер ли е тампона за задния мост или два вида?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ок, успокоих се ,че ми казаха били два вида , а аз си взех вече. И не излизали по рамата.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност има тампони с два размера - 69мм и 72мм. И двата пасват на всеки заден мост на А3 и производните. Няма какво да се сгреши.

Има и два вида - стандартни и усилени. Вторите са безбожно скъпи.

Предполагам си чел безумиците, написани във VW форума от незнаещи и техните квартални майстори. За да се изяснят нещата обяснявам.

В началото са се произвеждали хидро тампони с металнен корпус и размер 69мм, които уж изолират по-добре вибрациите заради течност в тампона или в производството на гумата за тампона (не съм запознат с технологията), която спомага за това. Тампоните обаче се оказват ненадеждни и са подменени с други с пластмасов корпус, чийто диаметър вече е 72мм, 71.5мм и както там още ги описват.

Трите милиметра разлика не са проблем и 72-милиметровия тампон си влиза съвсем нормално в отвора за 69мм такъв. Все пак говорим за гума и пластмаса, които са материали, подлежащи на деформация, без да губят качествата си. Това стесняване след набиването в моста не влияе и на отвора за болта, който минава през тях. Искат се само правилните инструменти и търпение.

Също така трябва да се обърне внимание на маркировката на тампона. Тя трябва да сочи към определена част от моста, която също е маркирана.

Информацията за тампоните съм я чел преди няколко години в англоезичен форум.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

20 hours ago, s7r3l0k said:

Всъщност има тампони с два размера - 69мм и 72мм. И двата пасват на всеки заден мост на А3 и производните. Няма какво да се сгреши.

Има и два вида - стандартни и усилени. Вторите са безбожно скъпи.

Предполагам си чел безумиците, написани във VW форума от незнаещи и техните квартални майстори. За да се изяснят нещата обяснявам.

В началото са се произвеждали хидро тампони с металнен корпус и размер 69мм, които уж изолират по-добре вибрациите заради течност в тампона или в производството на гумата за тампона (не съм запознат с технологията), която спомага за това. Тампоните обаче се оказват ненадеждни и са подменени с други с пластмасов корпус, чийто диаметър вече е 72мм, 71.5мм и както там още ги описват.

Трите милиметра разлика не са проблем и 72-милиметровия тампон си влиза съвсем нормално в отвора за 69мм такъв. Все пак говорим за гума и пластмаса, които са материали, подлежащи на деформация, без да губят качествата си. Това стесняване след набиването в моста не влияе и на отвора за болта, който минава през тях. Искат се само правилните инструменти и търпение.

Също така трябва да се обърне внимание на маркировката на тампона. Тя трябва да сочи към определена част от моста, която също е маркирана.

Информацията за тампоните съм я чел преди няколко години в англоезичен форум.

Има много какво да се сгреши.Най-често тампоните се набиват в неправилно положение,което не е твърде фатално,но им скъсява живота.Най-важното е да се стегнат при кола стъпила на земята,а когато колата е на подемника ги стягат в много неестествено положение,това рязко им съкръщава живота.Другото важно нещо е да не се развиват болтовете,които държат ухото на тампона към купето,но там рядко се пипа.Пластмасовия корпус е заради корозията,старите голфчета(оттам са наследство тампоните) са с гумено-метални тампони,които изкарват по 30 години,но избиването им после е грозна гледка.Иначе "хидравличните" тампони са пълен провал,показателно е че нито един производител на афтърмаркет части не се е нагърбил да ги произвежда.При набиването не вреди да им се направи фаска в началото за по лесно подвеждане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тампоните имат конус в началото за правилно подвеждане към моста.Миналата година сменях на А3-та задните тампони с нови,които са с метален корпус.Естаствено старите се наложи да ги срежа,защото нямат изваждане.Също много важно е да се почисти леглото им в моста до блясък със шкурка захваната на дрелка.В противен случай новият тампон влиза малко след средата и там си остава.Не ме питайте от къде знам.И да има значение как се монтира новият тампон и кога се стяга до край.Колегата над мен го е обяснил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах в предвид, че няма какво да се бърка при размерите.

Предполагам в момента, в който се стегнат на подемника и колата се спусне тампоните има вероятност да се скъсат, а не само да му се съкрати живота?

Така и така отворихме темата за смяна на въпросните тампони, чел съм различни мнения, едните от които са, че се слага смазка преди да се набие тампона. Според мен не е вярно това. Вие как сте подходили при смяната?

 

ПП Всъщност има налични метални тампони с размер 69/72мм, а също така се намират (много трудно) и "хидро" тампоните с метален корпус. Логиката на втората покупка обаче е нулева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слага се лубрикант,за да се намали триенето когато тампона се набива.Няколко капки веро или масло кой каквото душа му сака.

Относно въпросните хидротампони когато не можах да набия новият тампон до край и се наложи да му разпробивам с дрелката гумената част,за да мога да срежа с ножовка металният корпус на тампона и да го извадя от него изтече някаква мазна течност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слага се каквото и да е масло,за да се монтира по лесно тампона и да не задере в леглото,особено ако става въпрос за набиване метал в метал.При някои помага пренощуване във фризер,но трябва да се действа бързо,при пластмасовите не помага хич.При спускането от подемник нищо не му става на тампона,може и година да изкара така,все пак не са правени от вестник.При всяка промяна на височината,било то спортни пружини,или нови пружини и амортесьори е хубаво да се разхлабят болтовете на тампоните и пак да се стегнат,за да не стои тампона постоянно под напрежение.Понякога смяната е приключение даже с помощта на оскижен.На снимките са великите хидравлични тампони.На последната снимка заместителя на лемфьордер.
038533732-big.jpg038533743-big.jpg038533742-big.jpg
038533744-big.jpg
038533749-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже тампоните бяха здраво ръждясали номера със разрязването не мина,вътрешната част се изби безпроблемно,те бяха съсипани направо,но външната даде сериозен отпор,счупих 2 чука.Избивам ги като внимателно със секач набия периферията им навътре да се смачкат,че да има по какво да се удря,другия начин е с парче желязо заварено вътре в чашката на тампона,от заварката тампона се свива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...