Jump to content

Papunov

Members
  • Posts

    65
  • Joined

  • Last visited

About Papunov

  • Birthday 10/01/1987

Друго

  • Kaра
    Audi Q5 2.0TDI 2010

Персонална информация

  • Gender
    Мъж
  • Location
    Sofia

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Papunov's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Здравейте колеги, Колата е AUDI Q5 2.0TDI 2010 г, stronic това лято ми се наложи да сменя алтернатор и 1 седмица по късно светна EGT сензора и него смених. От тогава или някъде след сменята на 2те забелязах едно много странно поведение на колата.. Като запаля колата .. след 10-15 секунди вдига оборотите на 970 и стои така около 5 минути.. вдигне оборотите тръгна да карам и примерно на някое спиране след 5-6 минути гледам че ги е свалило на ~800 оборота. Това го прави винаги.. дори и да съм карал колата 2 часа, само да я загася и запаля и пак вдигна оборотите за няколко мунути. не съм сигурен дали ако колата стои на 1 място ще свали оборотите.. забелязал съм че е възможно да преместя колата само с няколко метра и като спра пак оборотите са паднали. Това много прилича на регенерация ама не прави никакви регенерации през това време.. Няма записали никакви грешки и днес пуснах принудителна регенерация през vcds-а, която мина успешно и нищо не се промени. Проверил съм показанията на сензора за външна температура, маслото на двигателя, охладителната течност и всичките изглеждат акоратни. Преди години съм забелязал че понякога като спра може да вдигне обороите поради някакви причини (примерно много маневри).. но като тръгна се оправяха Ако някой е срещал подобен проблем и може да ми даде съвети бих се радвал да реша този проблем.
  2. Здравей, за т.1 не мога да ти кажа нищо. при мен волана никога не е супер лек за въртене. Даже един майстор ми каза че му се струва че е доста твърд, ама вече си карам така 5 години. за т.2 най-вероятно проблема е във вторият термостат. той се намира в една от тръбите зад двигателя. Имах същият проблем и смених термостата. Беше около 50 лв, ако искаш оригинален се сменят изцяло тръбите и си е цифра. Мисля че преди беше 450 лв ама сега сигърно е и по-скъпо. за т.3 може би трябва да провериш датчика за горивото за т.4 мисля че е възможно още неща да са правили. като спиране на вихровите клапи и ЕГР-а. Получи ли някаква информация какво е правено по колата или това тепърва ще разбираш? На колко КМ е колата?
  3. Здравей, Коя година горе долу гледаш? Но като цяло 2.0TDI са хубави двигатели и не много скъпи за подръжка, защото са с ангренаж, а не с вериги. Според мен трябва да се внимава много със скоростната кутия, защото stronic-а не се слави с особено здрав, за сметка на което си е скъп за ремонти. А и трябва да се ремонтира от хора които знаят как се ремонтира. Аз ремонтирах скоростна кутия преди 3 години. Излезе 5 хиляди със смяната на съединителят. Хубаво е да се направи диагностика с вагком преди да се вземе колата. Sent from my M2101K9G using Tapatalk
  4. Замислянето от задна към директна може да е от софтуера. При новите версии умишлено е сложено забавяне. Но не е кой знае колко голямо и се свиква с него. Моята си има това забавяне но това е за предпазване на синхронизаторите и съединителят. Sent from my M2101K9G using Tapatalk
  5. Така казват и в Ауди. Но задължително е мен да се смени вътрешният и външен филтър. Този скъпият дето е отгоре може да се спести. Трябва да се махне картера освен за филтъра и за да се изчистят магнитите от стружките насъбрани от съединителите. Sent from my M2101K9G using Tapatalk
  6. Здравей, щом имаш 3, единият е вътре. Като се развие и махне картера. Другият се намира в една пластмасова кутийка до филтъра и третият мисля че беше отгоре. Този отгоре е доста скъп. Препоръчително е този дето в пластмасовата кутийка да го вземеш оригинален, защото върви с пластмасата, неоригинален е само пълнителят.. проблема там е че ако се счупи в движение пластмасата, ще ти изтече маслото за отрицателно време. Желателно е маслото да се смени в сервиз, които се занимава с ремонт и обслужване на такива кутии, че нещата се специфични. Ремонтите са скъпи. ПС: сега видях че е 2020 година, там може да са поразлични работите с филтрите.
  7. Здравейте колеги, мисля че хванах от къде е проблема. В опръстена на едната от 2те тръби дето връща антифриз в казанчето. Усещах много силен мирис на антифриз при загряла кола и като се се раздуших видях че от там вони. Майсторът вика че няма теч ама ме послуша и смени опръстена (наистина е бил сплескан от едната страна) и за сега не забелязвам загуба (след 10-тина карания на колата) на антифриз и няма миризмата около колата. Ще я наблюдавам и ще видя дали наистина се е решил или има и друго. Sent from my M2101K9G using Tapatalk
  8. Здравей Колега, Това винаги ли стърже или от време на време. Знаеш ли дали тази кутия някога е ремонтирана? Има възможност да е от един болт дето е на един от валовете.. мисля че е за 5-та и 7-ма скорост. Болта се скапва и чупи кутията.. възможно е да спрат 5-та и 7-ма скорости да работят. Това че стърже не е въобще хубаво, защото има износване и щетите след време ще са много по-големи. Не съм много сигурен дали може да се дължи и на съединител.. Закачал ли си я на диагностика колата? Има ли грешки в строника? Трябва да я погледне някои които наистина разбира от тези скоростни кутии. Тука Мишо е правилният човек. Може да му намериш кординатите в постове във форума.
  9. Колега, да разбирам ли че това е бил проблемът
  10. по принцип като го видя на МИН наливам до МАКС. Като се замисля около 2-3 пъти в годината. Колата я карам основно на дълги разстояния. Но като я карам на къси забелязвам по-голяма загуба. Примерно да я карам по няколко километра много пъти. .. И май зимата е най-изразена загубата. Минавам около 13-15 хил. км на година. Колата си загрява до 89 градуса точно под 90 градуса.. мисля че е или 89 или 87 не знам точно. Правил съм тест.. пълня на макса .. минавам 200-300 км по магистрала и на другият ден нивото не е паднало.
  11. Здравейте колеги, от когато имам колата .. повече от 4 години съм забелязал че антифриза намалява бавно от MAX и даже минава под MIN. Не знам дали е нормално да има някаква минимална загуба на антифриз, все пак той се загрява после изтива, има си и клапан в капачката. Интересното ми е че като гледам антифриза намалява по-бързо като имам кратки и множество карания, а не на дълъг път. Преди 3 години смених капачката на казанчето с оригинална нова, тогава се намали загубата.. Водна помпа съм сменял преди 2 години, 2-та термостата, не се вижда визуално някакви течове. В момента нивото на антифриза е на 1-2мм под мин-а на студено и ще го наблюдавам следващите дни. като е загряла колата е някъде на средата между МИН и МАКС. Ще се радвам някой колега да сподели неговият опит с охладителната течност. Благодаря!
  12. Здравей Колега, имал съм подобен проблем. обаче карам Q5 2010 и не е Sline. Това тропане като на амортисьор се оказа от маслен тампон. Като се разбие почва да тропа.. Хубаво е да се видят да не са тръгнали да омасляват.. ако да.. значи проблема може да е от там.
  13. @mhi406vt моята е 2.0 ТДИ 2010, преди фейслифта. Води се капак клапани.. и в него е вграден клапана на картерната вентилация. Парт номер не мога да ти кажа, ама знам че май само е оригинален. Покрай него се сменят държачите на дюзите, о пръстени, гарнитура и не знам какво още. Чакам го Мишо да се завърне да ми смени капака.. че е протекла от гарнитурата и по кората е мазало :-) Щом без корите се вижда капка по стартера, ясна работата.. Беше ми стигнало до към минимума маслото , че ми се наложи да долея 200-250 мл. Мишо ми каза че на около 200 хиляди се сменя, ама Дас ауто ако питаш, ще ти кажат на 80 хил. В ауди не съм питал ама щом колата в гаранционното обслужване не са я сменяли предполагам че не е толкова често.
  14. Не му вярвай на това.. зависимост колко е загряла колата като се замери и наклона на която е стояла може да има разлика.. при мен след дълъг път като загася и запаля след 10 минути съм го виждал и да не го е отчело.. демек под мина.. а на другият ден да е ок. Все пак зависи и колко масло си сипал и до къде ти в отчело след смяната... Ако си малко под макса значи е напълнено точно колкото трябва.. ама това е относително... Мисля че може да налееш 100-тина мл и ще си около макса. На колко км е колата и дали е сменян капака на клапаните. Трябва на около 200 хил. км да се сменя, че там е и филтърна картера вентилация.. Sent from my M2101K9G using Tapatalk
  15. Има голям шанс да е съединител. Щом не тръгва назад на наклон.. но най-добре да се види каква е грешката и трябва да се направи диагностика от специалист. Sent from my M2101K9G using Tapatalk
×
×
  • Create New...