Jump to content

JohnnyP

Members
  • Мнения

    18
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    A6 C4 2.5 TDI

Персонална информация

  • Пол
    Мъж
  • Локация
    Sofia

Последни посетители

233 профилни разглеждания

JohnnyP's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Не купувай от Метро, Кауфланд и пр. магазини. Там акумулаторите са най-малкото застояли. От Метро съм купувал и определено фалшив Бош. Едвам изкара 2 г. Има си специализирани магазини, в т.ч. онлайн, аз така купих 1-2 акумулатора с безплатна доставка до вкъщи. От един такъв, беше някъде около пирогов, в гаранционната карта не се изискваше да се направи т. нар. заверка - проверка на зареждащото напрежение. Става дума за Ексайд. За Ади 100 акумулаторите са 65-70 амперчаса, ной-читавия, който съм купувал досега е Ac-Delco от магазина им на цар Симеон. Изкара 5 години.
  2. Имам един въпрос относно помпата на AEL, тя нали се държи на 4 болта, трите от тях, които са видими отвън са 13 мм, а четвъртият е между помпата и двигателя - той какъв размер е?
  3. В помпата няма електроника, така че няма какво да адаптираш. Имобилайзера няма нищо общо с нея.
  4. JohnnyP

    Центровка АЕЛ

    ГНП-то оригинално мисля че й слагтат един тристенен болт отгоре за отвиване, и такава си бях купил навремето за същата помпа, но на двигателя, който се монтира на Волво. Благодаря, ще пробвам с нея.
  5. Благодаря ти. Твоята тема я гледах, като цяло мисля, че почти всички лампи са вече по 2W, които би трябвало да светят нормално, т.е. по-силно, но проблем си има и си остава. В сравнение с едно Ауди 80, което имам-таблото му свети като слънце и няма нужда да го увеличавам докрай, това табло е зле. Имало е като гледам доста интервенции по него и в перспектива ще го сменям.
  6. Здравейте колеги, Спряха да влизат 5-а и 6-а предавка на скоростната кутия. Стана след като освободих от 6-а при скорост около 130 км/ч. Почуствах, че лоста, който би трябвало да е в неутрално положение и с един пръст да се придвижва в ляво, има някакво съпротивление и в продължение на няколко секунди с леко затруднение се придвижваше наляво и надясно. След това вече не можа да влезе в 5-а и 6-а повече. Нито на празен ход, нито с висока скорост, нито на изгасен двигател. от 1-а до 4-а всичко е нормално, влизат си идеално. Задна също. Може би там стана с една идея по-трудно, но това може и да е защото пробвам няколко пъти един след друг. Говорих с трима майстори. Двама са на мнение, че тези скоростни кутии дават дефекти изключително рядко и най-вероятно е нещо от лостовата система или вилката, която влиза отгоре в кутия и чрез която става превключването. Един смята, че проблема е вътре в кутията и ми даде оферта от 200 лв. за демонтаж/монтаж и поне още 200 за ремонт някакъв. В чужди форуми намерих на две места подобни проблеми. И двата са приключили със смяна на кутията с друга - втора употреба. Педалът е нормално твърд и се връща. Отделя нормално високо. Не се чува шум от лагер при натиснат педал на съединител. Няма индикации за счупена пружина. Обезвъздуших малко от горната помпа, без резултат. Не съм проверил ниво на маслото още. Другата седмица, като намеря канал или подемник. Видях в някакво ръководство, че 5-степенната кутия има някаква система за реглаж на скоростния лост, а също и на вилката над кутията. Може би обаче ставаше въпрос за Ауди 100 - гледах го ръководството, което на руски, има го мисля и тук във форума някъде. При мен около лоста няма никакви болтове за реглаж. Няма препятствия около самия лост, нещо, което да го възпира да се движи. А вилката над кутията, която влиза в кутията, е недостъпна. Някакви предположения и най-вече някаква друга проверка, която мога да направя сам. Нивото на маслото някакси ми звучи прекалено елементарно. Ако е от него, защо само 5-а и 6-а, а другите влизат нормално? Колата е 1996 г, двигател AEL, без куатро, в Етката скоростната кутия я дават, че е ARX.
  7. JohnnyP

    Центровка АЕЛ

    Моля който го е правил да каже с какво отвивате четвъртия болт на помпата, за да се разхлаби за центровка, този отвътре, между помпата и двигателя. Някъде пише шестогран, другаде еврейска звезда, а проблем е, че не се и вижда нищо. Какъв размер е шестограна или каквото е там друго за този болт?
  8. Да добавя малко продължение и пак да попитам нещо. Всичко си работеше по климатроника, но като дам на контакт се чуваше едно жужене откъм моторчето, което смених, все едно се мъчи да движи, а не може. Направих диагностика, и открих сума ти грешки, по долу ще ги покажа. И реших да направя адаптация, както на първата страница е указано. Два-три пъти правих, заедно и поотделно, докато изчезнат всички грешки или почти всички. Останаха само две, а жуженето спря. Ето списъка с първоначалните грешки: 7 Faults Found: 00799 - Coolant Temperature Sensor (G110) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to Plus 00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85) 41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71) 41-00 - Blocked or No Voltage 00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00600 - Potentiometer On Positioning Motor for Temperature Flap (G92) 30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent 00797 - Sunlight Photo Sensor (G107) 30-00 - Open or Short to Plus Тази с моторчето V71 се задържа най-дълго, но накрая и тя изчезна. Останаха само две: 00779 - Outside Air Temp Sensor (G17) 30-00 - Open or Short to Plus 00797 - Sunlight Photo Sensor (G107) 30-00 - Open or Short to Plus Този датчик за външния въздух G17 би трябвало да е само за климатроника. Не знам къде се намира, още не съм го търсил, но предполагам, че не е този, който мери външната температура за диспейчето в таблото, последният би трябвало да е пред прадиатора и зад предната броня, макар че и него не мога да го вида. Но термометъра си работи и сменя показанията, така че явно е някъде там. Другия датчик - Sunlight Photo Sensor (G107) го разбрах къде се намира, отпред в средата на таблото, в отвора на средната духалка под стъклото, само не разбрах каква функция изпълнява.
  9. Километрите знам, могат да се променят с VAG K+CAN Commander, който не е скъп, но мисля, че на този автомобил не работи, пробвах, не прави връзка. Той се ползва и за пин кода на имобилайзера, а в по-новите коли и за активиране на разни функции, но не мога да го подкарам. Вярно, третата лампа е за еърбега, но на него може да са му измъкнали предпазителя и затова да не свети, тъй като има грешка в еърбега и така или иначе вероятно не работи. Благодаря ти, Неделчо.
  10. В крайна сметка има резултат - купих 5 чисто нови лампички от 2W и тях ги сложих в горната част на таблото. Тези черните като тази на снимкита са 1.2W и за осветление не стават, в крайна сметка може би не правят контакт. За километража има две лампи за осветление - лява и дясна, сега свети добре. Другите, които ми бяха останали ги сложих където остана място и сега всичко свети като цяло. Прави ми впечатление, че при максимално увеличен димер - врътката за регулиране свети нормално ярко, а като се врътне, много бързо намалява светлината и вече на 1/2 от оборота до края нищо не се вижда. Температурата на антифриза и горивомера светят малко по-слабо от километража, но се виждат. Като светна габаритите и фаровете, изминатите километри избледняват доста - това нормално ли е? Термометъра не му работи подсветката, но това вече е нормално - помня, че на стария от стотицата нещо му сменях, запоявах, мисля че Иво Динков беше обяснил много добре как, после го продадох отделно от таблото. Имам два въпроса към знаещите: таблото с този двигател има ли лампа Check engine? Като гледам, тя би трябвало да е в хоризонталната колонка вдясно, но там лампите са с жички. И, ако сменя таблото с друго, има ли начин да си настроя километража (изминатите километри) или така си остават?
  11. Моторче купих, свалиха ми го от Ауди 100, каталожния номер е малко по-различен, но явно всички моторчета са взаимозаменяеми, старото кат. му номер завършваше на 511А, това новото е същото като сваленото от А4 Б5, така че моторче може да се търси и от Б4, проблемът е в тия пластмасови детайли, които се чупят. Сложих го, и тръгна веднага, вече имам топло и студено.
  12. Може да си решил проблема, колега, но ако не си, погледни на загрял двигател с VCDS температурния датчик на антифриза какви показания дава. Ако показва твърде ниска температура, това е решението на проблема ти. Не се заблуждавай, ако на таблото показва нормални 90 градуса, датчиците за температурата на антифриза са различни - един е за сигнала към компютъра, а за сигнала към прибора на таблото е друг.
  13. Да поизтупам праха от старата тема, защото и аз имам същия проблем. Само че не е от лампичките. Два пъти ги сменям и им разменям места, и слагам нови. Реално свети само оборотомера нормално, и малко по-слабо трите уреда вдясно . часовника, температурата на маслото. Под нормално имам предвид, че димера работи и на най-високата степен оборотомера се вижда нормално, за трите уреда по-слабо, но може да се разбере за какво става дума. Горивомера, температурата и скоростомера са в пълан мрак и никаква смяна на крушки не помага. Таблото видимо е сваляно много пъти и стъклото му е пукнато, предишния собственик е оставил колата в автокъща да се продава и може би оттам бяха махнали двете лампи за спирачките и ABS-а, които не гаснат, явно да не разбере купувача че има проблем. Не са знаели, че това е често срещан проблем при този модел. Някои от лапмите, които свалих са от някъкъв друг вид - на снимката, не пише ватове. Мощността на крушките какво значение има, дали ще са 1.1 или 2 W, по-мощните са за осветлението, а 1.1 са за уредите, така ли е? От хоризонталния ред вдясно има само три лампички, запоени с кабелчета - а светят само две - най-вдясно за имобилайзера и още една за габаритите. Изчетох повечето теми за табла и ако съм разбрал правилно, нормално е да не е свързана и да не свети лампичката Check engine и предупреждението за коланите. В смисъл нормално е за 2.5 TDI 140 коня. Освен ако човек сам не си ги свърже. Моля за някакъви обосновани предположения, защо няма осветление таблото в областта на оборомера, горивомера и температурата на антифриза.
  14. За щастие не се е заклинило, на някой "интелигентен" майсто е блокирал механизма от другата страна, откъм пасажерската седалка с две свински опашки го е вързал. Върху него, като гледам, е имало капак. Сега го няма. Резнах ги, и механизма се движи напред и назад. Така че имам климатроник, който духа студено, имам и парно, проблемът е изглежда само моторчето и счупената щангичка. Тя като гледам може да се залепи. Има и каталожен номер 443 819 295, значи може да се продава и нова. Засега мисля да купя моторче, ако е до 20 лв, ми се вижда по-добре, отколкото да прехвърлям от работещото механизмите.
  15. Благодаря, за идеята с маслото също - ще пробвам с WD-40, че тънка тръбичка за масло не знам откъде да взема сега. А къде се намират щипките, по една във всеки от четирите ъгъла ли е?
×
×
  • Create New...