Аз имах същия проблем на 2.0 16V, но с по-стария инжекцион (6А). При мен оборотите падаха най-осезаемо когато имаше някакво натоварване (завиване, включени фарове...), а към края когато изключех от скорост понякога колата направо гаснеше. Казваха ми че най-вероятно е от двигателчето за празен ход - почистваха го и щях даже да го сменям. Оказа се че има един маркуч, който е между двигателчето за празен ход и главата, в който би трябвало да има вакуум, но гумата беше сдала багажа и маркуча понякога се сплескваше. Новият маркуч беше към 20лв от Юнитрейд и имаше специални оребрявания, които липсваха на стария - може би доста хора са имало тоя проблем. Около година след този ремонт пак започнаха леко да ми играят оборотите и тогава свалих двигателчето за празен ход и го почистих с контактен спрей. От тогава да чукам на дърво нямам такива проблеми.