Jump to content

X-Style

Members
  • Мнения

    130
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Друго

  • Kaра
    Audi A6 2.5 TDI V6

Контакти

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Персонална информация

  • Локация
    Sofia
  • Интереси
    Кара Audi A6 Avant 2.5 TDI V6

Последни посетители

1408 профилни разглеждания

X-Style's Achievements

Доктор на АУДИ науките

Доктор на АУДИ науките (6/6)

  1. Освен AFB, също и AKN. Не съм запознат дали се различават по нещо, но са с различни кодове. Като че ли съм чул за повече оплаквания от AFB, отколкото от другия, но това си е мое наблюдение - не претендирам за правота. А иначе 150-те коне винаги могат да се нахранят с чип и картината се променя. Моторът става още по-приятен за каране и не се усеща и грам липса на тяга. Ама аз съм с ръчки де, при автомата не знам как ще е.
  2. Нагледен пример за словесно безсилие. П.С.: Аз не съм искал да се измъквам, а доказах, че съм прав, а ти си в голяма грешка. Аз посочвам факти, базирани на личен опит, а насреща ми се ръсят глупости, чути някъде и от някого. А между другото, дори да не съм прав, пак мога да докажа правотата си, защото такава ми е професията.
  3. Смешни са тези, които четат статии и осланят мнението си на тях, а не на лично преживяното и видяното. Т.е. един вид марионетки, и то от класическите - дървени. Няма лошо, все пак всеки е прав за себе си, тъй че дискусията ни може да продължи вечно. А относно четенето... Хм, аз си чета поне по 5 пъти мненията, преди да ги публикувам и всичко казано е трезвено на 100%. И като говорим за "четене преди постване", вземи си прочети написаното отново, че подчертаното ти изречение е недовършено. Голяма част от тях са милионници, да, особено ако пък са правени от една конкретна нация. Аз не съм казал нищо лошо за пробега на "другите дизели". Съпоставянето ми за пробега беше между бензинови и дизелови двигатели, а не "2.5 ТДИ срещу останалите" Моите почитания към AFN мотора - нямам нищо против него, но твърдя, че както всеки друг мотор и той има силни и слаби страни.
  4. Съгласен съм, ама AFN-a е далеч по-надолу от динамичните (а и звуковите) възможности на шестака. Тъй че по-голямата му надеждност се компенсира с по-слаб вървеж. Всичко е наред в уравнението. Ксеноновата крушка е много по-скъпа от нормална халогенна и живота й нерядко е доооста по-малък и рискът да изгори е по-голям. Но това прави ли я по-лоша от халогенната? Много хора почнаха да забравят, че на този свят винаги има равновесие - независимо под каква форма, но го има P.S.: И да, душегубът е от групата на милионниците - наричат ги дизелови двигатели. Много по-често можеш да видиш адекватно функциониращ дизел на 500 000+ км, отколкото бензинов мотор с такъв пробег
  5. Писал съм го и в другите абсолютно еднакви с тази теми, но пак да кажа: Като собственик на А6 с AKN мотор от 6 години, и аз немога да не се съглася, че е доста скъп и капризен мотор за подръжка. Скоро смених валовете и всички карантии около тях, но при положение, че това стана на показание на таблото 450 590 км, го смятам за напълно нормално, още повече че извадихме оригиналните, фабрични валове, повдигачи и кобилици на мотора, а не подменяни някога. За голяма част от новите коли се съмнявам да изкарат и половината от това. Има конструктивни недомислици, които разбира се дават отражения, но това е проблем и за много други мотори (тук визирам главно досадните проблеми с дебитомера), който съм сменявал 3 пъти и за щастие последния (оригинален на БОШ) за сега се задържа изумително много във работещо състояние. Уникално лишени от логика обаче са изказванията, че моторът е боклук и "не става". Ама понеже хората дето ги говорят тези неща, го правят по инерция и наизуст, дори не се и усещат каква глупост изказват. А истината е проста - мотор, който издържа на такъв тормоз и пробег и на такива отвратителни течности (подобията на дизел и масло в нашата родина) просто няма как да е боклук. В един хубав момент просто физичните закони си казват думата и определен елемент трябва да се подмени. Проблемът е в това, че ние купуваме колата, когато тя вече е изминала огромно количество пробег, и този момент за подмяната е напъпил. Е какво? Колата ли е виновна, че ВЕЧЕ е изминала 400 000км и ние - щастливите собственици на "нова кола", очакваме от нея да измине поне още толкова без да дава проблеми? Аз като смених валовете на 450 хиляди (и то по показание на таблото, а колко ли е реално?) трябва да кажа, че мотора е боклук ли? Хората масово и подсъзнателно се подлъгват от ниските показания на таблото, които нямат НИКАКВА връзка с реалността! Готов съм да се обзаложа че реалния пробег се знае за максимум 5-10% процента от всички коли с този мотор. Безпредметно е изказването и че мотора е шумен. Според мен най-важно е нивото на шума в купето, а там определено е доста по-тихо отколкото при 4-цилиндров дизел например. На всичкото отгоре при хубаво загрял мотор, при ускорение и обороти над 2300, звука в купето има специфичния вой на бензинов V6. Мен това ми прави адски голям кеф. Да, съгласен съм, че отвън, на място си е шумничък, особено пък като е студен. Но положението при 4-цилиндров студен дизел от същата генерация е и по-трагично. А колкото до сравнението с други V6 дизели - я се замислете 97-ма година дали и агрегатите на конкурентите бяха цвете за мирисане откъм рафинирана и плавна работа? Тогава колко от производителите въобще предлагаха подобен дизелов агрегат в гамата си? Нормално е в днешно време със съвременните дизелови двигатели, този да ни се струва шумен и груб, ама истината е, че е разработен преди малко повече от ! 15 ! години... Точка по въпроса. Общо взето са безсмислени тези вече отдавна изчерпани теми. Ама пък нали сме форум, трябва да има гориво за спорене и дискутиране
  6. X-Style

    A6 2.5 TDI 1999г.

    Сега видях, че колегата е уточнил, че забива на 3000 оборота. При мен правеше така, когато турбината правеше свръхналягане и компа се шашкаше от това. Причината бе спукана мембрана на клапана на турбото, а в последствие се оказа, че и N75 клапана, който е от другата страна на маркуча също бе дал фира. Кофти тръпка е... При всички положения, при първа възможност, колегата да закачи колата на ВАГКОМ и ще се разбере веднага кой е виновника
  7. X-Style

    A6 2.5 TDI 1999г.

    В такава голяма жега не съм хич убеден, че липсата на вентилатор на климата няма значение... Не забравяй, че при тези коли всички радиатори са един върху друг, включително и този на интеркулера, а той не е маловажен. Т.е. от тук може да идва шашкането на компютъра. Опитай да покараш малко по-бавно, т.е. да не товариш толкова мотора и виж дали пак ще забие. Виж и дали забива и ако покараш без климатик (кофти тръпка, но поне за пробата). Така поне може да локализираш частично причината. Ако и в двата случая отново прави ядове, то тогава основните заподозрени са на първо място турбото (включително клапаните по него) или дебитомер. При мен когато дебитомера беше заминал, при ускорение оборотите стигаха до 2500 и до там. Трябва да пусна педала и да натисна пак и тогава се оправя. При теб трябва ли да загасиш колата и да запалиш пак, за да се оправи? Все пак, на полеви условия, като в твоя случай, важат следните варианти: 1. Не е зле да свалиш кората на мотора и да прегледаш маркучите които отиват към турбото и дали не е спукан някой от тях, защото все пак те се управляват с вакум и ако някой от тях е пробит, клапана на турбото няма да може да го разтоварва и заради свръхналягането, компютърът влиза в авариен режим. Самият клапан на турбината също е с една мембрана, която може да се е предала, но това е по-сложно за проверка. 2. Ако пък е от дебитомера, то най-вероятно датчикът, който е вътре в него, е замърсен. Моят ми направи яд точно докато бях на почивка и така в полеви условия успяхме да го закрепим като го пръснахме (самият датчик вътре, а не буксата!) с най-обикновен контактен спрей и за известно време се пооправи, но след 1-2 месеца пак умря. Тъй че и това е някакъв вариант. За това се сещам на момента, ако някой има друго предположение, да помага. Успех с решаването на проблема!
  8. Здравейте! Става дума за А6 C5 2.5ТDI V6 (кода на мотора е АКN) Имам нужда от малко мнения по следния казус: Независимо дали е студен или загрял мотора, когато работи на празен ход, понякога (не винаги) както си стои на типичните 760 об./мин., оборотите започват сами да се променят - качват се на 800, после 900, след това се върнат пак на 760, после се повтаря същото, а понякога дори заковават на 1000 и не падат, дори след рестартиране на двигателя. Всичко това става много плавно, т.е. не е както когато играят оборотите на бензинов мотор при замърсен дросел. Просто все едно аз подавам плавно газ и след това също толкова плавно я връщам. Проблемът се появи някъде през септември и е все по-често срещано явление оттогава. Странното е, че в началото, когато се появи, забелязах, че дори и в топло време (18-20гр.) лампата за подгряването преди палене сутрин светеше дълго, сякаш навън са 5 градуса, и след като запалеше, колата дълго държеше 1000 оборота - точно както нормално си прави през дълбоката зима. Но пък позагрееше ли малко, оборотите си заковаваха на 760 и всичко заспиваше. Но ето че напоследък без значение дали току що я паля или пък съм карал 1-2 часа и спра на някой сфетофар, започва да си мени оборотите по гореописания начин. Няма значение дали колата е в покой на някой сфетофар или се движи по инерция, т.е. и на извънградско, при спускане на баир, пак го забелязвам. Моля, някой ако имал този проблем да сподели как и дали го е решил. Имам известни съмнения за ГНП, на която досега й е ремонтирана само електрониката, с механиката не е имала проблем. Иначе мисля, че всичко останало по мотора е наред (просто защото не остана нещо, което да не е ремонтирано по него). Единствено има един досаден теч на гориво от маркучетата за обратна нафта, който дори след смяната им с оригинални такива, все още е налице, но се съмнявам това да има връзка с проблема.
  9. Автомобилът е много запазен за този пробег! Возил съм се няколко пъти в Аудито на Владо и колата е много стегната и комфортна. И най-вече с хубав мотор! Препоръчвам!
  10. X-Style

    A6 C5 2.5 tdi 98година

    Колега, това, което го описваш, го имаше и при мен, и се оказа, че имам доста голям луфт на оста на турбината. Е, оправиха го и сега е чук. По темата - тягата при мен (AKN мотор) се усеща към 1800 оборота и продължава до към 3500-3600 оборота, което мисля, е съвсем в границите на нормалното. Колегата Optimist явно не се е возил в здраво 2.5 TDI - проблемът си е негов, но такива мотори се срещат и с хубаво гориво определено вървят ДОСТА, особено ако са с чип, както е при мен. А пък да се сравнява усещането с V6 мотор с такова на 4-цилиндров е направо смешно - дори звука на шестака е на светлинни години по-напред. Ама разни хора - разни идеали
  11. Колега, имам същата кола (моторът е AKN с чип), та ще изкажа мнението си: - Относно разхода - мисля, че ти е малко висок за извънградско. Сега пиша от морето и на идване от София до Китен ми даде 7.2 разход (с климатик и скорости около и малко над ограничението). Но пък причиниата може да е, защото моята е без куатро, с ръчни скорости и сменени преди половин година валове, кобилици и повдигачи и карам с по-скъпата нафта. Но да не забравяме, че все пак на извънградско автоматика и ръчните скорости дават аналогичен разход при равномерно каране. - Относно маслото - това, че ти тече от капака на клапаните е най-редовен номер при 2.5 ТДИ. Повярвай ми, смених 2 чифта капаци втора употреба и пак нямаше оправия. И накрая се прежалих - дадох по 200 и кусур лева за нови капаци и всички течове на масло от там спряха! При мен капеше и от семеринга на коляновия вал - смених и него и сега маслото от половин година си седи на средата на скалата и не мърда. Лично се убедих, че този мотор не харчи грам масло (когато е изправен). - Относно духането от щеката - щом си сменил картерния филтър с новия модел, и проблемът е останал - значи наистина наред са сегментите. Моите не съм сменял, защото след смяната на валовете и другите карантии около тях, нямам почти никакво духане. Но си спомням, че сегментите са си сериозен ремонт и следователно - солен. Но е и важно колко точно наситен е този пушек, ако не е чак толкова много, предвид сериозния пробег на мотора, може да се счете за нормално. Та, според мен започни от смяната на ДВАТА капака на клапаните с нови, оригинални такива - от там се губи много масло! А също провери и семеринга на коляновия вал дали не капе и от там. Оправиш ли тези две неща, ако ти е изправен картера и маслената помпа, течовете на масло ще ти спрат. Тогава вече провери дали ти харчи масло - ако всичко е наред, то смятам, че временно няма да е нужен сериозния ремонт на сегментите и въобще отварянето на мотора. Успех! P.S.: Забравих да допълня, след смяната на валовете, Мишо ми препоръча да сложа една добавка за масло на Лики Моли - CERATEC - страшно доволен съм от него - колата утихна, разхода на масло както казах и по-горе е нулев, намаля духането от щеката и най-вече - сериозно подобрение има при студен старт зимата - много по-меко работи мотора. Има го в магазин SENAX
  12. Здравей, колега! Това с флакона е добре и може би ще подобри положението. Миризмата идва от влага, която не успява да се изпари, преди да загасиш колата. Пробвай след всяко излизане с колата, 3-4 минути преди да спреш окончателно, да изключиш компресора и да оставиш да духа само вентилатора. Аз практикувам така вече от 1 година и няма никакъв мирис след това. Ако флакона не помогне - най-добре отиди в някой сервиз за автоклиматици да ти продухат системата цялостно. След това ако спазваш горното правило, няма никога да имаш проблем с А/С-то. Успех!
  13. Колега, имаш впредвид да сложи VR6 на дизелова скоростна кутия, която в случая дори незнаем дали е авто или ръчка? В първия случай не съм сигурен, че въобще ще работи, а пък във втория - ще последват едни предавателни числа, че чак свят ще му се завие. Стига глупости! Авторът да си сменя валоветете и карантията около тях и да си пее. 700 евро излиза нов пълен комплект от eBay, а труда е относително - зависи кой ти го прави. Моите валове, повдигачи и кобилици ги смених преди половин година и сега е друга кола просто. А като искаш и вървеж, преглеждаш си състоянието на турбината и ако е ОК, бодваш чип. Но това задължително след смяната на валовете, че иначе ще ги дотъркаш съвсем. Успех с начинанието!
  14. Колега, ако питаш мен, не си играй с разни заместители на оригинала, защото в крайна сметка, ще се набуташ повече. Евтиното винаги излиза скъпо! И аз имах същия проблем при превключване на предавките, отидох при Мишо, сложихме нови оригинални тампони (два еднакви са) и колата заспа - никакво чукане или подобни шумове. Около стотина лева беше бройката, но това беше преди 4-5 месеца, сега може и да са се вдигнали. Успех с разрешаването на проблема! П.С.: По принцип при мен имаше едно почукване при рязко потегляне и спиране, което след смяната на тампоните не изчезна. Оказа се съвсем просто - беше се счупила една скоба, която захваща гърнето към скоростната кутия. Та погледни я и при теб в какво състояние е - ако е счупена, отиваш да ти я заварят и си готов.
  15. Audi A6 2.5 TDI AKN - Маслото го сменям на около 10 000 км. Колата се кара предимно градско и в повечето случаи спокойно - 2000-2500 оборота макс. Понякога я настъпвам до към 4-4500, когато съм на кеф. Извънградско - в повечето случаи магистрала - около 140-150км/ч. Та откакто спрях теча от единия капак на клапаните, вече не доливам, а точно преди смяната нивото от максимума е отишло точно наполовината. Маслото е Mobil Super 3000 Formula 5W-40. Повече от доволен съм!
×
×
  • Create New...