Jump to content

Бордови компютър за А4


1.8T

Recommended Posts

Интродукцията на устройството започна тук, но реших да направя нова тема.

В общи лини това е устройството.

( тук исках да сложа картинките от другата тема, ама нещо не се получи)

Представлява бордови и диагностичен компютър за А4 и заменя/допълва фабричния бордови компютър. Има няколко режима на работа:

Като бордови компютър, устройството следи, изчислява и визуализира параметри, свързани с пътуването в три групи (текущо, последно и потребителско (custom) пътуване) , а именно за всяко от тях:

-моментна, средна и максимална скорост

-моментен и среден разход на гориво

-продължителност на пътуването

-изминати километри

-цена на пътуването

Има различни режими за визуализиране на тези параметри.

Мониторинг на пътъуването, предупреждение за превишение на скорост, напомняне за почивка.

Изчислява и визуализира колко гориво има в резервоара и при текущия среден разход за колко километра или за колко часа ще стигне то.

Показва различни параметри с активна и усреднена стойност или графика на изменението им като: скорост, разход, натоварване, ламбда, температура на двигателя, напрежение на акумулатора.

Като диагностичен компютър устройството изпълнява някой от функциите на стандартния диагностичен тестер: Четене и нулиране на грешките от ECU (Engine, ABS, Airbags, Climatrocnic, ....), четене на информационните блокове от ECU, четене на канали и др.

В допълнение има интегрирана функционалност тип "Check Engine", която проверява дали всичко според ECU e в норма. Може да задава и нулира сервизните интервали In1, In2 и OIL.

Устройството е монтирано на местото на малката жабка в централната конзола и е свързано към диагностичната шина на колата. Кабели през купето не минават.

Ми това е в общи линии. Ако има заинтересовани съм насреща.

Редактирано от 1.8T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Устройството наистина е впечатляващо, аз съм го наблюдавал и ме изкефи максимално. Показва доста неща, които ги няма даже в борд компютъра на серийните кочини. Евала на 1.8Т

:hilezh:

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми параметрите са следните:

-Трябва да имате А4 95-97 г. (може и по-късна, но централната конзола трябва да е като на снимката). Ако е с по-новата конзола, ще трябва да се измери дупката и да се направи нов корпус за устройството....

-Трябва да имате жабка на централната конзола. Ако има ключове вместо жабка, трябва да има поне четири празни позиции за ключове от двете страни заедно. Ключовете могат да се преместят от лявата страна.

-Трябва да имате търпение (около месец) - доставките на някой елементи са бавни :blink:

-На 1.8Т АЕВ е тествано и работи. На 1.8 ще го тестваме тия дни. За другите 1.6, 2.6 и 1.9TDI може да се наложи преконфигуриране. Хардуера е съвместим с всички модели. Софтуера трябва да се тества. При нужда, софтуера може да се "ъпдейтва", без да се сваля устройството от таблото, така че може да се добавя функционалност, а ако има софтуерни проблеми, могат да се отстраняват.

-Трябва да имате 380 лв. и да искате да се разделите с тях на два пъти, веднъж 80 и втория път 300.

Това е в общи линии.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми параметрите са следните:

-Трябва да имате А4 95-97 г. (може и по-късна, но централната конзола трябва да е като на снимката). Ако е с по-новата конзола, ще трябва да се измери дупката и да се направи нов корпус за устройството....

-Трябва да имате жабка на централната конзола. Ако има ключове вместо жабка, трябва да има поне четири празни позиции за ключове от двете страни заедно. Ключовете могат да се преместят от лявата страна.

-Трябва да имате търпение (около месец) - доставките на някой елементи са бавни  :blink:

-На 1.8Т АЕВ е тествано и работи. На 1.8 ще го тестваме тия дни. За другите 1.6, 2.6 и 1.9TDI може да се наложи преконфигуриране. Хардуера е съвместим с всички модели. Софтуера трябва да се тества. При нужда, софтуера може да се "ъпдейтва", без да се сваля устройството от таблото, така че може да се добавя функционалност, а ако има софтуерни проблеми, могат да се отстраняват.

-Трябва да имате 380 лв. и да искате да се разделите с тях на два пъти, веднъж 80 и втория път 300.

Това е в общи линии.

Къде мога да го видя и да се спазаряваме. Имам едно питане, какъв е цвета на подсветката? Държа да е или бял, или червен, възможно ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А софтуера ти ли си го писал ?

Има ли начин да накарам това борд ПЦ да тръгне на ПМ моторетка на В3- там са три диагностични букси?

Ако дадеш линкове от къде си "черпил" информация, за да се разровя по- сериозно, ще съм много благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)
Да разбирам ли, че ти доставяш елементите ?

Не, елементите ги доставят фирми, който се занимават с това. Аз ги поръчвам, правя устройството и ти го давам. Монтираме го в колата и си готов.

Първите 80 лв. са нещо като капаро, понеже не искам да си поръчвам неща, който после да си останат за мене и да се чудя какво да ги правя.

Имам едно питане, какъв е цвета на подсветката

Читав, червено/черен дисплей, който да се побира не намерих.

Подсведката е бяла, кристала е син. Т.е. бели букви на син фон.

Бутончетата светят червено. Интензитета на подсведката се регулира от менютата.

Може да се видиме някоя вечер, след 17:00, някаде в София.

Пусни Л.С. и ще се уговориме

А за моето бубу дали ще стане?  ГАРАЖ

Мисля че не....

Редактирано от 1.8T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажи къде и кога можем да видим твоята кола и да разговорим. Има въпроси които e много неудобно да обсъждаме тук, няма да стигнат 3 стр. :blink:

Редактирано от zoro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A за модел без климатроник и климатик ще станели?

Да, ще стане, ако централната ти конзола прилича на тази от снимката.

Ще обясня отново:

Устройството като електроника може да работи на всички модели Ауди след 1994/95г.

Като софтуер (без модификации) със сигурност работи на 1.8Т (АЕВ) и 99.9% на ADR. За другите двигатели не съм сигурен, защото нямам такива под ръка, но теоритично трябва да работи.

Конструкцията му (кутията, панела, диспля и т.н) се побират на мястото на жабката, която е на централната конзола на А4 '95. Ако вашата жабка е същата - устройството става и за вашата кола. Ако не е, трябва да се намери място, да се провери дали ще стане дисплея в дупката и да се направи ново лице. Мисля, че на А3, А4 след 97/98 и по-новите модели жабката е друга :-(

На В3/В4 този софтуер няма да работи. За хардуера - може и да стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 1.8Т, ами ако двигателят на Б4-ката е този, който мааалко по-късно слагат на А4 (доколкото ми е известно), т.е. този от подписа ми, и на таблото си имам (без да знам с точност до милиметър) същата жабка до ключетата като тази на снимката ;) ? Вероятността твоята "джаджа" да тръгне и при мен нараства ли или си оставам да чакам колегите от съседната подобна тема (средно образован и сръчен съм ама не се наемам да сътворя подобно нещо :dance: ) да "изобретят" нещо като за Б4? :blink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега, и аз съм си мислел за подобно нещо, и имам малко въпроси към теб. Каква е разликата в комуникационата шина при Б4 и А4, или както си написал, Аудитата преди и след 94-та. Освен това колко често устройството пита ЕКУ-то, за моментния разход и другите там параметри ? Това не затормозява ли ЕКУ-то, понеже то върши много отговорна работа, а именно да определя момента и продължителността на впръскване, и едно малко забавяне може да промени правилната работа на двигателя ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C B4 не съм имал допир и не знам какви са вариантите на диагностичните им шини. Знам, чи имат диагностичен интерфейс, описанието на който съм виждал и за съжаление той по-скоро не става за нуждите на устройството. Може да има модели, особено последните B4, който да са с по-новия интерфейс, като на А4, но това са само предположения. Освен това, дори електрически да е съвместим интерфейса, и протокола да е същия като с А4, пак има вероятност всичките данни, необходими за пълното функциониране на у-вото да не са налични. Тогава или трябва да се премахне част от функционалността на устройството или да се намерят методи за наваксването на липсите...

По отношение на това, дали устройството не "притеснява" ECU-то - няма проблем с това. В ECU-то си има заделено време за отговаряне на диагностични запитвания. Четенето на данните е няколко пъти в секунда, като скоростта се определя от самото ECU.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C B4 не съм имал допир и не знам какви са вариантите на диагностичните им шини. Знам, чи имат диагностичен интерфейс, описанието на който съм виждал и за съжаление той по-скоро не става за нуждите на устройството. Може да има модели, особено последните B4, който да са с по-новия интерфейс, като на А4, но това са само предположения.

При B4 има К и L шини. Нещо като сериен интерфейс, който се свързва с прост адаптер към COM порта на PC-то. Така ли е при А4 ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пич изкефих се яко ,моля те погледни снимката по долу и ми кажи ще стане ли

и ако да дай да вършим работа :)  :)  :)

Ако си махнеш отоплението на седалките ще стане....

Не се отчайвай. Има вариант, при които устройството да влезе на мястото на средната духалка. Хардуера и софтуера ще са същите, само може да е друг и панела ще е по-различен. Като има развитие в тази посока ще уведомя форума :)

Това решение или подобен вариант може да се използва за А3, 100/А6 и т.н.

При B4 има К и L шини. Нещо като сериен интерфейс, който се свързва с прост адаптер към COM порта на PC-то. Така ли е при А4 ?

При А4 е горе-долу така. Няма L шина, но в устройството е предвидена и възможност за работа с К-L интерфейс.

До колкото разбрах има два интерфейса за Б4. Единия е с три проводника до буксите (какъвто съм виждал), а втория с четри. Този, който е с три не става!

Този който е с четири (+12, GND, K, L) би трябвало да стане, но пак зависи каква информация ще може да се извлче от ЕЦУ-то за конкретния модел.

Диагностичния режим на бордкомпютъра може и да работи, а за режима "Тrip Computer", може и да няма достатъчно данни...Ще трябва да се изпробва.

Предлагам, да организираме една среща някаде, и всеки който иска да дойде и да види устройството. Чакам предложеия за място. Мисля, че вечер, след 18:00 ще е удобно за повечето от нас... или събота/неделя през деня...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си махнеш отоплението на седалките ще стане....

Не се отчайвай.  Има вариант, при които устройството да влезе на мястото на средната духалка. Хардуера и софтуера ще са същите,  само може да е друг и панела ще е по-различен. Като има развитие в тази посока ще уведомя форума :)

Това решение или подобен вариант може да се използва за А3, 100/А6 и т.н.

При А4 е горе-долу така. Няма L шина, но в устройството е предвидена и възможност за работа с К-L интерфейс.

До колкото разбрах има два интерфейса за Б4. Единия е с три проводника до буксите (какъвто съм виждал), а втория с четри. Този, който е с три не става!

Този който е с четири (+12, GND, K, L) би трябвало  да стане, но пак зависи каква информация ще може да се извлче от ЕЦУ-то за конкретния модел.

Диагностичния режим на бордкомпютъра може и да работи, а за режима "Тrip Computer", може и да няма достатъчно данни...Ще трябва да се изпробва.

Предлагам, да организираме една среща някаде, и всеки който иска да дойде и да види устройството. Чакам предложеия за място. Мисля, че вечер, след 18:00 ще е удобно за повечето от нас... или събота/неделя през деня...

може ве некой публичен дом

полезното с приятното да съчетаем

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проведохме тестове с А4 1.8 и устройството е 100% съвместимо.

Т.е. със 100% работи на А4 1.8 и на А4 1.8Т.

Ако някой има А4 1.6, А4 2.6 или А4 1.9 TDI и желае, може да пробваме.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проведохме тестове с А4 1.8 и устройството е 100% съвместимо.

Т.е. със 100% работи на А4 1.8 и на А4 1.8Т.

Ако някой има А4 1.6, А4 2.6 или А4 1.9 TDI и желае,  може да пробваме.

Поздрави.

Ако не се намери 1.9 ТДИ, може да пробваме с мойта Шкодичка 1.9 TDI 110 к.с. AHF двигател.

Със здраве Габи !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...