Jump to content

Ръчка/ключ за чистачките на Б3


asb

Recommended Posts

Здравейте момчета,

Колата е Б3, бензин, 1.8, двиг JN, 90г.

Трябва ми спешно мнение за следния проблем:

Когато дръпна лостчето за чстачките към волана помпата за пръскалките и чистачките не работят. Бушона е здрав, всички степни на чистачките иначе си работят, помпата за пръскалките е здрава /пуснат ток директно от акумулатора/, не идва ток до обувките на кабеите за помпата /мерено с мултицет-0V/.

Според изчетените теми във форума и скромните ми познания си мисля, че проблема е в ключа/лоста за чистачки.Доклкото знам релето за чистачките е едно,а за помпата няма реле или бъркам.

Въпроса ми е може ли да се тества по някакъв начин дали ключа е проблема /например през кабелите за помпата и дръпнато лостче да даде-не даде верига/ или ще се разбере при разглабяне. А къде другаде може да е проблема.

Знам, че е внеделя, но ще съм благодарен ако някой се отзове бързо щото колата ми трябва през седмицата /по работа/, а е много гадно на това време да се кара така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай първо с контактен спрей - напръскай обилно отстрани и ако няма ефект

тогава разглобявай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи мислиш, че правилно съм се насочил към ръчката ключ

да колега , онзи ден даже разглобих на баща ми на б 4 ката същия този ключ само че проблема му бяха фаровете на къси и дълги оправих го и сега всичко е ок..при тебе евентуално е същото лостче само че за чистачките..... и един съвет ,внимавай кой ще го разглабя че зглабянето си е ебало майката така че ако не го е правил до сега по добре да не се захваща :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи мислиш, че правилно съм се насочил към ръчката ключ

По принцип е добре винаги да се тръгва от най лесното при даден проблем и

ако няма ефект да се отива към по сложното - сваляне ,разглобяване ,замерване

и т.н.

Преди 2г. някъде ми изчезна светкавицата на дългите ,под ръка в момента имах

само ВД-40 ,пръснах отстрани направо в контактния пакет и светкавицата веднага

проработи . Но за ел. контакти е по добре контактен спрей ,чисти нагара по добре

и се изпарява напълно и бързо.

Ако обаче проблема е деформация ,стопяване ,изгаряне на пластини и конт. пъпки

спрея е безполезен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При издърпване на лоста на чистачките към теб се подава +12V/идващ по синьочервен кабел/ през контакт към черновиолетов кабел отиващ на помпичката на пръскалките.За да установиш дали ти е прецакан превключвателя при кола на контакт и извадена букса на превключвателя правиш "мост" между синьочервения и черновиолетовия кабел на буксата.Ако пръскалките се задействат,значи имаш проблем с контакт в самия превключвател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенкс на всички отзовали се!

За съжаление със спрея не стана. Следобед се занимавах да търся спрей щото се оказа, че моя е празен флакон и след това да пръскам, но не тръгна.

Ако се стигне до разглобяване, се надявам да се справя щото номера с късите съм го отиграл вече. Като знам каква е ииграчка може и втора ръка да взема.

За съжаление вече е късно за тестове тази вечер. През седмицта ми е невъзможно, та ше продалжа дргият уикенд.

Поздрави момчета!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така при дърпане на лос4ето назад неще да пръска, като го дръпна 3-4 пъти и почва да пръска но не винаги и аз си мисля че нещо става с ключа но ще видим....:lol::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като включих на втора-трета степен и дръпнеш не работи ли? И при мен като са изключени и само дръпна лоста към мен не тръгва да пръска, но като го включа на втора степен си пръска нормално. И аз съм за почистване, но все не ми остава време. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги реших тоя проблем като пръснах с контактен спрей между лостчетата на ключа и всичко тръгна даже преди 4 години като го купих нямаше и светкавица и тя се появи голяма работа е тоя спрей!!! Успех :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При издърпване на лоста на чистачките към теб се подава +12V/идващ по синьочервен кабел/ през контакт към черновиолетов кабел отиващ на помпичката на пръскалките.За да установиш дали ти е прецакан превключвателя при кола на контакт и извадена букса на превключвателя правиш "мост" между синьочервения и черновиолетовия кабел на буксата.Ако пръскалките се задействат,значи имаш проблем с контакт в самия превключвател.

Много благодарности колега :hilezh:

Снощи остана малко време та направих теста- моторчето си тръгна мощно и качи течност без проблеми, явно ключа е виновен.

А имаш ли идея как са вързани чистачките за работа при издърпване на лоста за пръскалките? Явно са на отделна верига, и ключа е двоен може би? Питам за да проверя и тази верига, ако при ремонта не реагират.

Благодаря предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да ти се задействат и чистачките заедно с помпичката трябва да се затвори верига през още един контакт на пакетния превключвател,когато лоста е в нулево положение.Едва ли причината е в него,защото той е след този първия контакт за помпичката на пръскалите и когато първия не включва/твоя случай/,не сработват и чистачките.За проба на втория контакт правиш същото упражнение с мостчето,само че при включена букса в пакетния превключвател,т.е. правиш мостче между самите кабели на включената букса при кола на контакт.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е решен :)B)

След като на една случайна морга ме ядосаха с цена 50 лв. за ръчките, запретнах ръкави и ги разглобих. С малко помощ от първия приятел на човека - жената и го сглобих :zustimm: и сега вече пръскам!

Проблема обаче беше странен за мен? Контактите и целият ключ като цяло си бяха здрави,без окисления,без нагари и други гадости,има си контактна смазка,абе като слънце. Контактите за пръскалките са като тези на светкавицата на дълги-две дълги пластитини с пъпки накрая. Като се дръпне лоста той прибутва горната към долната и пъпките дават контакт. На около една трета от държината на долната пластина /която е долепена до пластмасата/,до самият страничен ръб стърчеше минианюрно пластмасово образувание, малко по-малко от глава на топлийка и със същата форма. Е те това пречеше на пълния ход на горната пластина и не можеше да контактуват пъпките B).

От къде се взема не знам B) .Беше залепено за пластмасата инякякси наклонено към пластината, колкото да пречи.

Още веднъж благодаря на всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...