Jump to content

кубици и коне?


стаменов

Recommended Posts

Здравейте колеги.

За някои въпроса може да е тъп но за някои полезен.Не съм наясно а пък искам да знам как така се получава:

мотор 2500 кубика е 90 коня

2500 кубика е 116 коня

1900 е 110 коня и т.н

на какво се дължи това

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....и на това колко е форсиран, т.е. на какви обороти ги развива тези коне.

Примерно моя джип е 4.0 кубика , атмосферка 190 коня при 4500 оборота, докато примерно двигателят на Тойота Селика от 1.8 кубика, атмосферка вади 192 коня при 7800 об/мин.

Ако се чудиш къде е логиката и смисълът от всичко това:

При джипа имаш въртящ момент от 305Нм, а при тойотата само 180Нм. при това пак в доста високи обороти - 6800.

Тойотата е спортна кола, изисква да е лека и бърза. Джипът е силов автомобил, изисква да е издръжлив и да има по-голяма сила двигателят му в трудни условия.

Конете ти осигуряват скорост, а нютоните сила. Тойотата е бърза и с лек мотор, но всеки наклон или товар я затормозява, докато джипът е бавен, но може да тегли камион вързан за него.

Двигателят на тойотата е технологично сложен и изисква по-специални материали, по-сложна конструкция, скъпи компоненти, високооктаново гориво. Джиповият мотор е точно обратното

Високите обороти износват двигателя доста по-бързо, докато ниските му осигуряват ресурс. Тойотата за да върви трябва да е в обороти, джипът върви силно и на ниски обороти.

При леките коли се гони висока скорост, която по-твърдото окачване, по-ниския център на тежестта и аеродинамичния дизай позволяват. Те не могат и много багаж да поемат, затова не се търсят толкова нютон метри, а конски сили. Джиповете приличат на куфари, окачването им е меко за да има големи ходове извън пътя и да следи релефа на земята, купетата са им големи и могат да се натоварят с багаж всичко това не позволява развиването на високи скорости и поради това от двигателите им се търси повече въртящ момент (НМ) и по-малко к.с.

Модерните двигатели са подпомогнати от турбо, което хем не изисква толкова обороти , за да извади коне, хем осигурява допълнителна сила под формата на НМ.

какво написах и аз не знам, ама дано си разбрал

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или накратко казано:

Оборотите правят конските сили а кубатурата въртящ момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... и истинското "изкуство" е да се съчетаят правилно конете, нютоните и теглото на автомобила.

автомобил с много коне и обороти е толкова неприятен за каране, колкото и автомобил с много нютони и малко абороти....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В рамките на забавлението се сетих за едновремешния автобус Чавдар 11М4 (Сетра) който редовно си удряше стрелката на километража в ограничителя след 120 км/час. С такива ни возеха в казармата. На въздушно окачване със задно разположен двигател Raba MAN D2156 NM6. 10 литров дизел с 192 коня и близо 800Нм въртящ момент. Разход 32/100 нафта и си дърпаше много добре. С няколко тона товар. По ония времена (1985-87) изпреварваше натоварен голяма част от колите по магистралата.

5294568686_72027af35f.jpg

За разноообразие разгледайте тази Турбо РАБА. Пак от древни времена.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Освен унгарската реплика на DAF,доста интересно съчетание между к.с./Нм дава SL65AMG Black Series 612 к.с./1000 Нм-последните ограничени да не скине кутията .Иначе по спомен ги докарва към 1300 Нм,ама няма кой да ги държи ,ще е интересен за каране направо сигурно :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...