Jump to content

Пак светна "CAT"


dolarch

Recommended Posts

ААА, пак светна "CAT" на таблото и пак започна да прекъсва мотора да тресе и да не върви както трябва. Преди време пак ми беше станало така, ходих при един майстор. Той установи, че през една от бензиновите дюзи гълтала въздух. Както и да е запечатахме дюзата и от тогава до сега нямаше проблеми. И вчера след като смених бензинова помпа, горивен филтър, покарах колата и нямаше никакви проблеми. Днес сутринта ставам, паля, карам 2км и светва "CAT" и започва с проблемите описани по-горе. Прочетох в една тема от миналата година за "CAT" само че на А8 3.7. "more"-то там беше написал, че оправил проблема като извадил куплунзите на ламбдите и ги напръскал с контактен спрей и нямало проблеми след това, нещо от сорта на лоша връзка.... ама дали е от това. Другото интересно е, че и преди и сега първият път в който светна "CAT" ми го направи и двата пъти при работещ мотор на ГАЗ. След което започна да светва и на бензин, и работата на мотора на бензин и газ нямаше разлика. Все си тресе мотора, все прекъсва и не върви както трябва ... Какво мислите колеги?

Редактирано от dolarch
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами първото, което бих направил аз, е да си купя по-най бързия начин един диагноститичен кабел.

Диагностиката ще каже, дали сместа е богата или бедна, дали няма изгоряла бобина или зацапан дебитомер, дали Т датчик показва реални стойности.

Провери, дали дюзите и регулатора на бензина са оригинални. Да не се окаже, че не случайно колата е била с друга помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако можеш виж да не прекъсва някои цилиндър, понякога като изгори вътре на комутатора и някой цилиндър спира да работи и колата прекъсва и си работи с 1 цилиндър по малко, и на газ и на бензин. В един сервиз гледах на 4.2 беше изгоряла едната писта в комутатора и работеше без 1 цилиндър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По диагностиката се оказа, ламбда сонда. Та в момента съм в търсене на ламбда. Ако някой може да помогне с ламбда да свирка, пускам и оригиналния номер който мисля, че е по БОШ но доста четох така, че има хиляди съвместими варианти с тази на бош. N 021-906-265 АК. Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изгоряла ламбда ще ти светне чека, но да започне да тресе 8 цилиндров мотор ме съмнява.

Кой чек ще светне? Диагностиката показа, че от лявата ламбда не се получават абсолютно никакви стойности "0.00". Защо да не може да започне да тресе като има 2 глави, и в случая едната си работят нормално 4-те цилиндъра а от другата дава постоянно някви мистфайъри и прекъсват 3 от цилиндрите. Според мен си е напълно възможно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм проблеми със сондите, възможно е да ти претриса, но при мен бяха и двете сонди проблемни и понякога едната глава забиваше на +25% а другата 0% корекции. Но със сигурност не съм имал мисфайр, по-вероятно е да е бубина/свещ? Гледал ли си ги скоро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При изгоряла ламбда ще ти светне чека, но да започне да тресе 8 цилиндров мотор ме съмнява.

Тресе та се къса.

Компира започва да прави периодически корекции на количеството гориво в едната глава и го записва като допълнителна грешка, нещо като "фуел трим ...", при което след малко работа се получава следното: 4 цилиндъра работят със свръхбедна смес и 4 с много богата. В тези с бедната се получават постоянни "мисфайъри", а другата гори бензин, колкото три А-Осмици. Съответно от богатата страна свещите и сондата/дите се зацапват със сажди до невъзможност да работят, а колата така тресе, че ще ти изпаднат пломбите.

При изчистване на грешката, работата моментално става гладка и за 5 - 10 минути каменоломната пак се включва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което описваш е при "грешно" работеща ламбда, при отворена верига пак ли е така?

Защо повредена сонда ще бърка другата глава?

ПП Питам, да си повиша общата култура, а не че съм виждал такъв мотор и знам как работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах проблем с ламбда и също притрисаше леко и то само на спряло положение, главно ако съм на директна с натисната спирачка, докато един ден не можах да излезна от гаража докато не загрее колата. Смених ламбда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми ето че смених и аз ламбдата но колата не се оправи...понякога е по-добре но почти същата работа. Някаква минимална почти неусетна разлика и продължава да светва "CAT". Понякога не светва, просто само малко да натисна колата и светва до преди това ако се кара леко светва когато си поиска. На диагностиката ми казаха, че реве и от 4-ти цилиндър но на пръв поглед всичко с него е ок(имам предвид бобина,свещ,кабел и букса). Други момчета ми казаха, че проблема можело да бъде механичен. Ако някой има идея какъв механичен проблем може да е да казва. Промяната на поведението на мотора не е само при тресенето на мотора ами това което се промени след смяната на сондата също е, че колата на студен мотор при палене започна да изпушва гадно сиво-бял пушек от ауспуха. Утре сутринта пак ще е на диагностика, до тогава ако имате идея давайте преди да е отишла отново в сервиза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само риторичен въпрос, това ли е главата с която имаше ниска компресия?

Да, явно бобината е започнала да си заминава отдавна, но чак сега се е стигнало до положение в което компютъра отчита "mist fire". Тои отчита грешка при процентно незапалване на сместта. Примерно от 100 подавания на гориво ако имаш 5 незапалвания на сместта, тогава ти отчита грешката. Сега все още има ток в бобината, просто не е достатъчен за нужната искра. Утре сутринта се сменя бобината понеже я нямаше и ще е с доставка. Ще пиша да кажа след смяната как ще е поведението на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...
  • 3 months later...

И аз имах такива проблеми на d2 4.2 колко бобини и щекери смених аз си знам и не и от това После смених комутаторите на запалването пак не накрая се принудих и взех кабел за диагностика китаиски 45лв исписа ми че проблема е потенциометъра на дроселовата клапа нов е около 500лв взех го втора ръка за 40 лв сложих го и пак не прекъсва та се кине обаче ми исписа накрая шибания датчик на коленовия вал в които беше главния проблем смених го и всичко е ок

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

На мен пък ми тресе сутрин на студено докато не прехвърли на газ след това работи ок и на газ и бензин

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...