Jump to content

Нестабилни обороти.


Recommended Posts

Привет колеги. Кораба ми прави малко магарии от скоро. проблема се изразява в това че двигателя държи нестабилен празен ход , но само между 50-80 градуса на антифриза.

Когато е студена пали от четвърт и заковава на 1000 оборота след 1 минута си поддържа 800 об, но достигне ли 50 гр. започва да прекъсва на празен ход, по странен начин. Както си седи на нормални обороти изведнъж забива на 200-300 и после се изфорсирва леко сама до 1100 и пак заспива на 800 об. Иначе дори докато прекъсва чукнеш ли педала се развърта веднага без да се замисли или глъхне. И това се повтаря докато стигна работна температура, след което се оправя празния ход.

Водих я на диагностика и там гледаха сукаха всичко перфектно, центровка, изгорели газове, ламбда сонда, свещите нямат и 500 км. И заключиха че някоя дюза е започнала да се скапва <_<

Но все пак реших да се допитам до форума, за колеги с подобни симптоми които могат да ми помогнат. :respekt:

ПП: колата е AUDI 100 C3 1990г. 2.3 NF механична инжекция.

Редактирано от aleksandar
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загряла ли я тестваха?

Пробвай с изключена ламбда сонда, но да не е загряла колата.

Има и едни о-пръстени на дюзите,ако са се изпекли!!!

Всъщност нямам идея........защо го прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Загряла ли я тестваха?

Пробвай с изключена ламбда сонда, но да не е загряла колата.

Има и едни о-пръстени на дюзите,ако са се изпекли!!!

Всъщност нямам идея........защо го прави.

Колата я тестваха студена, и всички данни се снемаха докато загрее и включи перка някалко пъти.

И ламбда сондата изключвахме, прекъсваше!

Какви са симптомите при изпечени О-пръстени? И аз се съмнявам в тях. <_<

Май-най вероятната причина е температурния датчик.

Може би си прав колега, Но пробвах докато е запалена студена, откачам датчика и направо си изгасва. Аи даже при -25 няма проблем с паленето. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С изключен темп. датчик не трябва да гасне.

Просто се форсира трудно.

А пък тия о-пръстени ако са зле, объркват работата на стъпковия мотор за празен ход.

Но пък викаш загряла няма проблем.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С изключен темп. датчик не трябва да гасне.

Просто се форсира трудно.

А пък тия о-пръстени ако са зле, объркват работата на стъпковия мотор за празен ход.

Но пък викаш загряла няма проблем.........

Всъщност те подведох, сега пробвах като откача датчика се държи както ти описваш.

Иначе когато прекъсва мисля, че стъпковия мотор се побърква падат оборотите и ст. мотор веднага коригира като вдига оборотите до 1100 и така един омагьосан кръг докато загрее.

Казваш, че ако са О-пръстените и загряла трябва да прекъсва? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С изключен темп. датчик не трябва да гасне.

Просто се форсира трудно.

А пък тия о-пръстени ако са зле, объркват работата на стъпковия мотор за празен ход.

Но пък викаш загряла няма проблем.........

Гасне,гасне ако го изключиш докато е студен двигателя веднага след палене,иначе при загрял двигател до около 50 градуса и да го дръпнеш няма да изгасне.При прецакан датчик инфото което датчика подава на ЕКУ-то е само че двигателя е студен затова и паленето на -25 не е проблем,но като позагрее,компа все още получава инфо за студен мотор и продължава да пуска богата смес от която се дави двигателя,затова и претриса и гасне,минах я неотдавна тая епопея.

Редактирано от BAVARECA83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гасне,гасне ако го изключиш докато е студен двигателя веднага след палене,иначе при загрял двигател до около 50 градуса и да го дръпнеш няма да изгасне.При прецакан датчик инфото което датчика подава на ЕКУ-то е само че двигателя е студен затова и паленето на -25 не е проблем,но като позагрее,компа все още получава инфо за студен мотор и продължава да пуска богата смес от която се дави двигателя,затова и претриса и гасне,минах я неотдавна тая епопея.

Да знаеш какви стойности на съпротивление показва датчика през различните температурни интервали, за да го замеря и изключа като виновник?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес замерих датчика, но по сериен номер не мога да намеря данни за моя датчик. Moят е BOSCH 0280130053, а по VAG 034906161. Сега ще напиша данните които замерих aз:

0 градуса - 9 килоОма

50 градуса - 1000 Ома

60 градуса - 760 Ома

70 градуса - 660 Ома

80 градуса - 580 Ома

95 градуса и включена перка - 435 Ома

Казвайте дали тези данни са в норма. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Привет отново.

С течение на обстоятелствата колата спря да прекъсва но излезе друг проблем. Или не пали топла, или припалва и гасне дори ако и подаваш мало газ при запалване пак припалва и гасне. След като установих, че когато откача датчика за темпа на компа колата си заплва топла веднага го смених с нов.НО след като сложих новия отново същата история... След като замерих и двата датчика установих, че дават почти едни и същи стойности +/- 5 Ома.

Вече се чудя къде ли е проблема... Утре ще я карам на дигностика но се интересувам и от мнението на съфорумци имащи подобен проблем... :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...