Motty Публикувано 5 Март 2012 Доклад Share Публикувано 5 Март 2012 (Редактирано) Колеги, трябва ми съвет! Смених ангренажния ремък, минах вече около 400 км. и при проверка на ремъка ми се видя леко хлабав..... Загледах се в обтяжната ролка и там положението бее като на първата снимка. Разхлабих ролката и настроих наново, в положение 2-ра снимка. След това последва обследване на "ситуацията", ролката се държеше по следния начин:След като запаля двигателя, стрелката се отдалечава от първоначалното и положение в посока - хлабаво/натам трябва да е хлабаво/ - 1-ва снимка.Загася ли мотора - стрелката се връща в положението от 2-ра снимка./както трябва да е/След като натисна ремъка н палец, на мястото указано в Аутодата, а именно между водната помпа и разп.вал, стрелката на ролката се отдалечава в посоката на третата снимка и не успява напълно да се прибере до положението и от 2-ра снимка. Следва пак палене на двигателя, стрелката отива отново в положението от 1-ва снимка и след като загася, пак в правилното положение от втората снимка... Бъркам ли някъде..... При монтажа е ролката е стегната с 20 НМ.Давечера пак ще прегледам ремъка, да видим дали ще е хлабав. А... има ли някой наблюдение, при работещ двигател, стрелката на ролката къде стои, на марката й или се отдалечава като при мен. Моментът в който след като натисна ремъка и стрелката не се изравнява със белега й, ме притеснява.Някой да има под ръка инструмента за настройка на ролката или лесно изпълнима идея за направата на такъв. Аз се пробвах с един електрод, прегънат в средата и после свит на "Г" но.... не издържа и изпуска при по-силен натяг... Редактирано 5 Март 2012 от Motty Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravkicha Публикувано 5 Март 2012 Доклад Share Публикувано 5 Март 2012 Колега наместваш си ролката както ти е на положение снимка 2 и стягаш. Сега гледах във ръководството и щях да ти покажа снимка от страницата обаче нещо сайта в който качвам снимки не ми се отваря. Ще се опитам да ти покажа снимката после когато се оправи сайта.remak.bmp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zdravkicha Публикувано 5 Март 2012 Доклад Share Публикувано 5 Март 2012 Сайта който ползвам за качване на снимки сега се оправи и това е снимката. Надявам се да ти свърши работа. Ако модераторите сметнат за нужно нека редактират поста ми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Motty Публикувано 5 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 5 Март 2012 Върши работа, да! Благодаря!Но.... всичко това е спазено, поне според мен. Има процедура според аутодата:1.Поставям на ролката2. Поставям ремъка - в порядък: колянов вал, водна помпа, ролка, разпределителен вал. Това е спазено, малко чепато влиза ремъка на края в разпределителния вал/на кратко разп.вал=колелото на разп.вал/.3. 5 пъти се "върти" оптяжния механизъм на ролката, първо в посока обратна на часовниковата стрелка ..... до стоп, след това обратно в посока на часовниковата стрелка..... до стоп. Явно се намества 4. След това - "въртене" до съвпадение на белези. Точно тук при мен, тъй като нямах под ръка "спешъл туул-а", измайсторих най-селски един от електрод, който в процеса на "въртене" на механизъма на ролката, изпускаше, т.е. не съм сигурен дали съм изпълнил докрай хода на механизма. От това да е възможно да не се е "наместила" ролката спрямо ремъка и да не може да регулира добре. Описано е/аутодата/, че при натиск върху ремъка белезите на ролката трябва да се връщат в начално правилно регулирано състояние/снимка 2/. При мен при натиск върху ремъка стрелката отива в посока снимка 3, след като отпусна се връща малко, но не до положението в снимка 2. След 2 оборота на коляновия вал, белезите са отново на правилното положение - сн. 2. И въпреки всичко ремъка ми се струва хлабав. Има ли някой под ръка такъв спец. ключ или прясна, лесно изпълнима идея за направата на такъв!!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
vaskoto1 Публикувано 5 Март 2012 Доклад Share Публикувано 5 Март 2012 това нещо е там, за да компенсира линейните разширения на мотора и да поддържа ремъка с еднакъв опън, при всички условия.нормално е поведението, което показваш-не се кахъри.карай си колата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бъчи Публикувано 5 Март 2012 Доклад Share Публикувано 5 Март 2012 (Редактирано) Виж какво пише в руското ръководство - последните 45 градуса от двата оборота на мотора (по посока на работата му) да са без спиране.Оттам ти идва грешката при проверката, защото за да се върти разпред. вал също се изисква усилие, т.е. обира се луфта на ремъка от страната, обратна на ролката за затягане.Явно си го направил добре, карай си и и не се бой. По-страшно е презатягането, отколкото да е леко по-хлабав. Презатягането се познава по специфичния шум, който се появява. Редактирано 6 Март 2012 от Бъчи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Motty Публикувано 6 Март 2012 Автор Доклад Share Публикувано 6 Март 2012 Благодаря на ВСИЧКИ колеги, отзовали се на прищявката ми!!!! Пък колегата Vaskoto1, го извиках чааааак от ФВ-форума :respekt: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване