Jump to content

Въпрос за правилно обтягане на ангр. ремък


Motty

Recommended Posts

Колеги, трябва ми съвет! Смених ангренажния ремък, минах вече около 400 км. и при проверка на ремъка ми се видя леко хлабав..... Загледах се в обтяжната ролка и там положението бее като на първата снимка. Разхлабих ролката и настроих наново, в положение 2-ра снимка. След това последва обследване на "ситуацията", ролката се държеше по следния начин:

След като запаля двигателя, стрелката се отдалечава от първоначалното и положение в посока - хлабаво/натам трябва да е хлабаво/ - 1-ва снимка.

Загася ли мотора - стрелката се връща в положението от 2-ра снимка./както трябва да е/

След като натисна ремъка н палец, на мястото указано в Аутодата, а именно между водната помпа и разп.вал, стрелката на ролката се отдалечава в посоката на третата снимка и не успява напълно да се прибере до положението и от 2-ра снимка. Следва пак палене на двигателя, стрелката отива отново в положението от 1-ва снимка и след като загася, пак в правилното положение от втората снимка...

Бъркам ли някъде..... При монтажа е ролката е стегната с 20 НМ.

Давечера пак ще прегледам ремъка, да видим дали ще е хлабав. А... има ли някой наблюдение, при работещ двигател, стрелката на ролката къде стои, на марката й или се отдалечава като при мен.

Моментът в който след като натисна ремъка и стрелката не се изравнява със белега й, ме притеснява.

Някой да има под ръка инструмента за настройка на ролката или лесно изпълнима идея за направата на такъв. Аз се пробвах с един електрод, прегънат в средата и после свит на "Г" но.... не издържа и изпуска при по-силен натяг...

post-42818-0-82775800-1330936920_thumb.j

post-42818-0-10485300-1330936935_thumb.j

post-42818-0-97761400-1330936943_thumb.j

Редактирано от Motty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наместваш си ролката както ти е на положение снимка 2 и стягаш. Сега гледах във ръководството и щях да ти покажа снимка от страницата обаче нещо сайта в който качвам снимки не ми се отваря. Ще се опитам да ти покажа снимката после когато се оправи сайта.

remak.bmp

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сайта който ползвам за качване на снимки сега се оправи и това е снимката. Надявам се да ти свърши работа. Ако модераторите сметнат за нужно нека редактират поста ми.

4483096D.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върши работа, да! Благодаря!

Но.... всичко това е спазено, поне според мен. Има процедура според аутодата:

1.Поставям на ролката

2. Поставям ремъка - в порядък: колянов вал, водна помпа, ролка, разпределителен вал. Това е спазено, малко чепато влиза ремъка на края в разпределителния вал/на кратко разп.вал=колелото на разп.вал/.

3. 5 пъти се "върти" оптяжния механизъм на ролката, първо в посока обратна на часовниковата стрелка ..... до стоп, след това обратно в посока на часовниковата стрелка..... до стоп.

Явно се намества :wacko:

4. След това - "въртене" до съвпадение на белези.

Точно тук при мен, тъй като нямах под ръка "спешъл туул-а", измайсторих най-селски един от електрод, който в процеса на "въртене" на механизъма на ролката, изпускаше, т.е. не съм сигурен дали съм изпълнил докрай хода на механизма. От това да е възможно да не се е "наместила" ролката спрямо ремъка и да не може да регулира добре. Описано е/аутодата/, че при натиск върху ремъка белезите на ролката трябва да се връщат в начално правилно регулирано състояние/снимка 2/. При мен при натиск върху ремъка стрелката отива в посока снимка 3, след като отпусна се връща малко, но не до положението в снимка 2. След 2 оборота на коляновия вал, белезите са отново на правилното положение - сн. 2.

И въпреки всичко ремъка ми се струва хлабав.

Има ли някой под ръка такъв спец. ключ или прясна, лесно изпълнима идея за направата на такъв!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това нещо е там, за да компенсира линейните разширения на мотора и да поддържа ремъка с еднакъв опън, при всички условия.

нормално е поведението, което показваш-не се кахъри.

карай си колата. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж какво пише в руското ръководство - последните 45 градуса от двата оборота на мотора (по посока на работата му) да са без спиране.

Оттам ти идва грешката при проверката, защото за да се върти разпред. вал също се изисква усилие, т.е. обира се луфта на ремъка от страната, обратна на ролката за затягане.

Явно си го направил добре, карай си и и не се бой. По-страшно е презатягането, отколкото да е леко по-хлабав. Презатягането се познава по специфичния шум, който се появява.

Редактирано от Бъчи
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на ВСИЧКИ колеги, отзовали се на прищявката ми!!!! :respekt:

Пък колегата Vaskoto1, го извиках чааааак от ФВ-форума :respekt: :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...