Jump to content

Пали когато си иска


ram_pz

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Имам допълнителна аларма. Като паля цъкам едното копче от дистанционното и чак тогава светка ключа на газовото(който сменя газ/бензин). Според мен си работи нормално.

Явно ме гони голям карък. Днес след работа пак не успях да запаля. Викнах майстора. Гледа и той: искра има навсякъде. Беше блокирал клапанът, който пуска/спира газта преди изпарителя. Наигра му два чука и запалих веднага. Днес като видях, че не пали изобщо не се занимавах да я въртя на бензин. Това обяснява донякъде и случката от вчера. В началото, като нямаше искра въртях и на бензин и на газ. После като дойде искрата въртях само на газ. Уж подуших маркуча и миришеше на газ, но явно съм се подлъгал. Днес смених и свещите. След малко отивам да сменя и въпросният клапан. Остава въпросът като губи искра, защо я губи.

Палецът и капачката са наред. Днес като ги гледах установих, че на оста, на която се слага палеца има малък радиален луфт (около милиметър). Да не е би проблемът да е там?

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми се вярва. Това с клапана на газта е много коварно и на мен ми се е случвало и затова го смених с нов след като го чистих няколко пъти преди това. Прегледай мястото (предпазителя) от където ти се захранва газовата уредба - при хлабава или клеясала клема не е достатъчен тока да включи както трябва газовия клапан. Самия клапан щраква, но не отваря добре. Виж си и на допълнителната аларма релето, което ти захранва ключа за газта - ако е нагоряло пак няма да отваря добре клапана. Това лесно можеш да провериш като следващия път ти направи номер просто подай директно +12В на клапана на газта и виж дали ще запали. Ако пали 100% проблема ще е от лошо захранване на АГУ-то или ключа му. Провери и кабелчето "маса" на АГУ-то.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Днес пак повтори. Замерих, че идват около 10.5 волта на клапана ... Не ми се вярва да е от акумулатора, тъй като е свеж (на година-две), а и не съм имал проблеми с паленето. Лошото е, че бързах и я палнах на бензин ... След 2-3 минути я врътнах на газ и нямаше проблеми. Утре ще го замеря в "работещо" положение какво напрежение дава. :respekt:

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е ниско напрежението - ключа или хлабава връзка по инсталацията на АГУ-то. При 10.5В няма да може да сработи добре клапана и съответно няма да пуска газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес проследявах инсталацията на АГУ - то и направих измервания:

Агу-то е захранено с плюс от бобината. Масата е взета от един болт в коша на мотора.

При измерване на самия клапан напреженията бяха следните:

- при откачени два клапана идват 10,3 волта.

- при закачени когато се включат напрежението пада до 9,8 волта.

Акумулаторът показва 12,4 волта.

Плюс от акумулатора и маса от кабелчето на клапана 12,35 волта. Плюс от кабела на клапана и маса от където и да е горните две напрежения (10,3 и 9,8).

Започнах да "гоня" плюса. Сложих мултиметъра на бобината, дадох контакт и хоп 10,7 волта. Пуснах клапаните 10,1 волта.

Дали тези напрежения са нормални? Странно ми се вижда до бобината да идват само 10,7 волта, даже когато клапаните са свързани(както е по-принцип) идва напрежение от 10,1 волта.

Единственото странно нещо, което забелязах, беше бушонът на АГУ-то. И на двата кабела имам маса (при изваден бушин от гнездото). В такъв случай какво прекъсва той ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не са нормални тези напрежения на бобината - може би имаш проблем с клемореда на контактния ключ :nixweiss:. Като за начало опитай да вземеш +12В за АГУ-то от друго място след контакт. Примерно можеш да свържеш реле към бобината на мястото на АГУ-то, което да превключва +12В от друго място (дебелия кабел на алтернатора примерно) задължително ПРЕЗ предпазител. Това трябва да ти реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Клемореда е ментак... Преди 2 години, нямаше хубав в Ауто + и взех едно менте, за да съм сигурен че е от него. Взех го за 12-15 лева и като тръгна се замислих, че щом съм му дал пари, поне да изкара известно време. Ще пробвам със стария клеморед какви напрежения идват :) А това за релето и аз си го мислех като вариант.

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ППХ при 1.6 АДА е под 1200 оборота и спира само бенДзина.

Ако имаш проблем с напрежението на бобината и не иска да запали, просто пусни един кабел от +12V на акумулатора до + на бобината и трябва да запали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика на Хол е възможна причина.

На друга марка кола ми се случи при каране за секунда прекъсване, после си върви, после пак прекъсва понякога докато накрая(чак след месец) тотално спря. Смених всичко по запалването(всички 4+1 кабела, бобина, запалителен модул, капачка и палец) не тръгна.Свалих делкото и го носих на познат да тества датчика на Хол с осцилоскоп - уж работеше, дори го гряхме с пистолет за горещ въздух - работи. Да, ама не - оказа се, че датчика на Хол започва и спира да работи когато си иска, накрая смених цялото делко с датчика на хол и колата се оправи.

За да съм коректен ще кажа, че колата не беше ауди, а опел аскона, но датчика на хол на всички коли, в които се използва мисля че има сходно устройство.

По книгите има описано как с тестер с лампичка може да се тества датчика на хол - колегата VBI(виж отговор №7) по-горе е обяснил как става.

Редактирано от slona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Такааа ... Ново 20. Предишния път, когато съм мерил напреженията на бобината, мерих с маса от купето. Днес сложих и двата кабела на бобината. Дадох контакт и хоп 5 волта :blink: . Запалвам - виждам 1 волт. Слагам масата на купето и получавам 9 волта на контакт и 13 при запален мотор. Тръгнах да проследявам кабелите на бобината, но те се сливат с големия сноп и отиват някъде навътре (и двата). Свалих кората под волана, но така и не ги открих. Пробвах с два други клемореда - разлика в напреженията няма. Колата пали без проблем от 15-тина дена. За бобината според мен се губи маса, но и плюса е 9 волта при контакт.

Някакви идеи как да открия/проследя от къде идват жиците захранващи бобината. :gruebel:

Сега ще почна да ровя за схеми да видим ...

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На самата бобина директно нямаш "маса". Мериш с "маса" към купето както си правил първия път :).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ааа, ясно. Освен клемореда какво друго да гледам. Защо може да има по-малко напрежение на таз бобина? От къде минава кабела, за да го проследя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кабела, който захранва бобината идва директно от клемореда - т.е. ако има проблем с него ще е ниско напрежението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

да не отварям нова тема, защото май имам същия проблем.

Колата пали когато е студена, като загрее не иска. Нито на бензин, нито на газ.

Един колега от форума (Стилян) ми подсказа, че може да е датчик на Хол.

Има ли начин да проверя дали това точно е проблемът, преди да купя този датчик?

става въпрос за ауди 80, 88 г., 1,8s, карбуратор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е така, моя датчик се беше пукнал и правеше чалъми.

Студен ок, като се загрее от двигателя зле.. разширява се губи сигнал и колата не пали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах му на човека първо да тества с друг комутатор и тогава да продължава с търсенето на проблема.

п.с ето я темата с моя проблем

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=66480

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига с тоя датчик на Хол бе :steinigung: Ако е от него въобще няма да запали....

Имал съм точно три случая до сега при,които проблема беше в датчика на Хол като последния беше преди седмица.И трите пъти колите си палеха без проблем и ефекта се появяваше след загряване.При единия гаснеше и след почивка от 10-20 мин. пак палеше.Вторият беше пак след загряване,започваше да прекъсва и придръпва а третия започна с трудно палене и след месец отказа напълно.При всички виновник беше точно въпросния датчик.Единият направо си каза при диагностиката като изписа грешка 2113 / датчик на Хол/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ram_pz, Като мериш между двете клеми на бобината, измерваш пада на напрежение межди тези две клеми. Затова ти показва 5 V на изгасена и 1V на запален двигател. Премери какво е напрежението преди клемореда. Ако е същото като на бобината значи нямаш проблем с клемореда.

Освен това масата на бобината минава през комутатора и е нормално стойностите да са различни от директна маса.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...