Jump to content

АУДИ А3 1.9 TDI забива при 120


gumboro

Recommended Posts

Здравейте колеги, отскоро карам АУДИ А3 1.9 TDI 90к.с. Имам проблем при ускорение и то главно на 5-та предавка при достигане на 120км/ч. Просто забива, а ускорението преди това си е нормално. Така взех колата от автосалон, лошото е че когато я изпробвах не усетих проблем защото нямаше как да достигна такава скорост (прецаках се). При диагностика се отчете проблем в "налягането на въздуха в смукателните пътища"(ако не се лъжа). При теста, на място, при постепенно подаване на газ показва че турбото достига стойности но леко изостава. Извинявам се предварително ако има същата тема, но аз не открих отговорите.

Извинявам се нов съм и сега видях че съм сбъркал раздела. Затворете темата ако се налага

Edited by Един_Луд
Link to comment
Share on other sites

Турбина не се тества на място.

Огледай за пробив в турбопътищата, след турбината.

Колата пуши ли при настъпване?

Edited by nicoldy
Link to comment
Share on other sites

А този диагностик само може да чете грешки ли? Мислех, че работата на диагностика е да дава диагнози.

+1 за пропуски в турбо-пътищата.Чува ли се съскане при надув?

Link to comment
Share on other sites

Не се чуват никакви "ненормални" за работата на двигателя звуци, и бих казал че дори изобщо не пуши, можеби съвсем малко при запалване. Колкото до диагностика..... нямаше да се допитвам до вас ако наистина не ми се налагаше. Благодаря отново.

Link to comment
Share on other sites

Такова забиване става обикновенно от пренадуване на турбината.Ако е с клапан Н75 много често проблема е от некоректната му работа.При превишаване на налягането електрониката реже горивото и колата затова забива муцунка.При по вече от автомобилите този клапан е на фирмата Pierburg и служи за контрол на турбини с променлива геометрия.Все още не познавам много добре как е при Ауди,затова нека се включат колеги по запознати от мен.Ако имаш МАП сензор то проблема може и да е от него.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

здравейте и аз от скоро имам а3 над 100 км ми забива на два пьти ми засмуква въздух горивната система когато я натискам и имам един спукан маркуч за въэдух когато я настапвам съска

Link to comment
Share on other sites

Такова забиване става обикновенно от пренадуване на турбината...

Става също и от недостатъчно надуване/пробив в турбо пътищата

...служи за контрол на турбини с променлива геометрия...

За турбини с уейстгейт също.

здравей, аз преди година имах същия проблем както при теб. Оправих го с като ми свалиха турбината и я почистиха.

Имал си подобни симптоми. Дали проблемът е същия, не е ясно. Нямам в момента апарат да снимам при мен какъв беше проблемът с подобни симптоми. А именно - маркучът от турбината към охладителя на въздуха се беше сцепил през половината си обиколка. Понеже от известно време карам по-мудно не се усещаше проблем. Само при опити за изпреварване точно на 120 км/ч все едно си махах крака от газта. При по-агресивно настъпване си пушеше доволно - пробвах, за да съм сигурен че имам пробив. Малко трудно локализирах къде точно е сцепен маркуча, че е малко на неудобно място. Сега е голям кеф да настъпиш газта...

здравейте и аз от скоро имам а3 над 100 км ми забива на два пьти ми засмуква въздух горивната система когато я натискам и имам един спукан маркуч за въэдух когато я настапвам съска

Каква е целта на този пост?

Edited by nicoldy
Link to comment
Share on other sites

Става също и от недостатъчно надуване/пробив в турбо пътищата

За турбини с уейстгейт също.

Имал си подобни симптоми. Дали проблемът е същия, не е ясно. Нямам в момента апарат да снимам при мен какъв беше проблемът с подобни симптоми. А именно - маркучът от турбината към охладителя на въздуха се беше сцепил през половината си обиколка. Понеже от известно време карам по-мудно не се усещаше проблем. Само при опити за изпреварване точно на 120 км/ч все едно си махах крака от газта. При по-агресивно настъпване си пушеше доволно - пробвах, за да съм сигурен че имам пробив. Малко трудно локализирах къде точно е сцепен маркуча, че е малко на неудобно място. Сега е голям кеф да настъпиш газта...

Каква е целта на този пост?

извинявай трудно ми е да пиша това ми е първия форум в които се включвам ,. и аз ги имам подобни проблеми . от 2 седмици я купих а3 1,9 tdi 90 коня . в последствие ги открих проблемите . от стара загора съм кажете ми някои маистор

Link to comment
Share on other sites

Колеги ходенето по мъките започва .....При мен същия проблем. Смених интеркулера че гръмна.Това гърмене беше в резултат че актуатора който управлява геометрията на турбината се беше откъснал от мястото си. И се започна , нов кулер , нов актуатор, нов клапан N75 , смяна на вакумните маркучета, почистване на ЕГР клапан и входящия колектор към мотора. На ниски обороти до 3000 колата си има мощност и после влиза в авариен режим .Сигурно трябва да се регулира актуатора и си трябва диагностига и кадърни сервизни работници.Тук в София сигурно има но не ги знам а и вече се набутах с толкова много пари че сега съжалявам за А3.....

Link to comment
Share on other sites

Колеги ходенето по мъките започва .....При мен същия проблем. Смених интеркулера че гръмна.Това гърмене беше в резултат че актуатора който управлява геометрията на турбината се беше откъснал от мястото си. И се започна , нов кулер , нов актуатор, нов клапан N75 , смяна на вакумните маркучета, почистване на ЕГР клапан и входящия колектор към мотора. На ниски обороти до 3000 колата си има мощност и после влиза в авариен режим .Сигурно трябва да се регулира актуатора и си трябва диагностига и кадърни сервизни работници.Тук в София сигурно има но не ги знам а и вече се набутах с толкова много пари че сега съжалявам за А3.....

А някой сети ли се да провери геометрията как е??? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Сигурно трябва да се свали турбото и да се направи на стенд.Ако имаш опит с този проблем сподели с нас.Всички пишат че актуатора контролира налягането на турбото но не казват как се регулира .При мен актуатора го нагласиха както беше стария с въртене на ухото на акуатора.

Link to comment
Share on other sites

А някой сети ли се да провери геометрията как е??? :rolleyes:

При смяна на актуатора лостчето на турбото се движеше свободно бих казал ,че имаше и луфт.

Както писах по-рано сменен N75, кулер, чистени ЕГР и всички турбопътища ,маркучи на вакума и на турбото, няма катализатор ....помогнете разорих се...

Link to comment
Share on other sites

извинявай трудно ми е да пиша това ми е първия форум в които се включвам ,. и аз ги имам подобни проблеми . от 2 седмици я купих а3 1,9 tdi 90 коня . в последствие ги открих проблемите . от стара загора съм кажете ми някои маистор

Поздрави колега,

търси Стоян от Богомилово,аз съм от Пловдив но,си правих колата при него малко бавно работи но си заслужава и двигател и турбо при него съм правил.

Link to comment
Share on other sites

Трябва да се направят лог-файлове в движение,за да се провери как работи турбина,актуатор,дебитомер и клапани.Вакуума също трябва да се измери дали е в нормални граници. :zustimm:

Link to comment
Share on other sites

Трябва да се направят лог-файлове в движение,за да се провери как работи турбина,актуатор,дебитомер и клапани.Вакуума също трябва да се измери дали е в нормални граници. :zustimm:

На тези мотори всичко трябва да е изправно за да няма проблеми.При мен след като смених дефектиралите части колата тръгна.....сега чукам на дърво ....а това че забиваши се оказа че контрата на актуатора не са я стегнали както трябва , от вибрациите тя се разглабила,след стягане всичко си дойде на място....така че трява да сме по-внимателни към сервизните работница и да ги подсещаме дали всичко са стегнали и закрепили.....

Link to comment
Share on other sites

Ти ако трябва да ги подсещаш твойте сервизни работници............... :blink:

Не забравяй че живеем в страната на киселото мляко.... :steinigung:

Благодаря на всички които помогнаха ....

Link to comment
Share on other sites

Поздрави колега,

търси Стоян от Богомилово,аз съм от Пловдив но,си правих колата при него малко бавно работи но си заслужава и двигател и турбо при него съм правил.

благодаря колега нешто телефон ако има

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

колеги  помогнете , днес  разхвърлих    турбото , колекторите си бяха мръснички  , като отворих турбината  се чудих колко е чиста . нямаше нагар . актуатора си работи  мърда се  всичко си е перфектно . 

обаче колата не върви .........  

сега като се замислих   от  доста време  се чува едно съскане ( ссссссссссссссссссссссссс ) нормалко ли е ?

възможно ли е кулера  или някой маркуч да е пукнат  и от там   да  се чува  това сссссссс и да   губи мощноста ?

няма нясто вече където да не съм пипнал  остана само кулера  и там ако няма повреда ще я махна от главата си 

Link to comment
Share on other sites

Щом се чувс ссссс значи сигурно имаш изпускане някъде по турбо пътищата.

Sent from my Nexus S using Tapatalk 4 Beta

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
На 9.08.2012 г. at 10:03, FGRC написа:

Такова забиване става обикновенно от пренадуване на турбината.Ако е с клапан Н75 много често проблема е от некоректната му работа.При превишаване на налягането електрониката реже горивото и колата затова забива муцунка.При по вече от автомобилите този клапан е на фирмата Pierburg и служи за контрол на турбини с променлива геометрия.Все още не познавам много добре как е при Ауди,затова нека се включат колеги по запознати от мен.Ако имаш МАП сензор то проблема може и да е от него.

Да кажа за това забиване моята кола така правеше смених N75 който струва 480лв и след 5 мин ми гръмна турбото,взех турбо и той гръмна и нямам думи ?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Аз карам А 3 2 TDI 140 ! При мен забиваше също, но има една букса която стои точно под левият фар, размърдахме я малко и проблема беше решен ! 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...