Jump to content

Компресор на климатик не тръгва


audi_lover

Recommended Posts

Колеги,миналото лято го напълних с Р12 доколкото си спомням.Карах само около 10 дена.През тези 10 дена духаше много добре студено.Преди да ми го напълнят естествено поставиха системата под налягане.Налягане държеше.Колко бара не помня,но ми казаха,всичко е ОК,и почваме да пълниме.И така 10тина дена и компресора спря да тръгва.Диагнозите какви биха могли да бъдат?Теч от системата и изпускане на фреон,следователно няма достатъчното налягане да тръгне компресора :gruebel:/> .Нещо по тоците може ли да бъде?Реле,предпазител ако има?След малко ще слизам до колата и ще пробвам да подам на компресора ток.Въпроса е ако тръгне къде да търся причината?И ако причината е теч на фреон,защо не го показа и не изпусна налягане,при проверката преди да ми го напълнят?След малко слизам до колата да се занимавам,че има и свободно време.

П.С.REC клапата си работи.Но духа топло....

Хах.Сега съм до колата и забелязах,че и този малкия радиатор дето е точно до бронята течееее.Аз съм писал на колегата Доминатор-Алекс ще се чуем тия дни за тоя радиатор да го сменям.Маалко и антифриз губи естествено.Възможно ли е некак си от там да губи налягане,или двете неща немат общо :blink:

Редактирано от audi_lover
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете системи нямат общо (освен местата на самите радиатори) !

Не очаквай да тръгне щом има теч !

Ти сигурен ли си, че са допълнили Р12 !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двете системи нямат общо (освен местата на самите радиатори) !

Не очаквай да тръгне щом има теч !

Ти сигурен ли си, че са допълнили Р12 !?

R12 е да.Най добре е да се ходи на сервиз да ми надуят пак системата.Май май нема какво да го мъча много много <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре иди на сервиз да ,иначе като включиш климатика перките тръгват ли или нищо не става . Също на компресора трябва да има съединител който на предишната ми кола сдаде багажа тука не съм 100 % сигурен ,но би трябвало също да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го знам тоя съединител какъв е.Като включа компресора,на самия компресор долу точно зад бронята виждам една шайба,която ту тръгне ту спре.Чуда се обаче требва ли да има на нея ремък?Така като гледам по скоро не <_< Та пак май стигаме до липса на налягане от изтичане на фреон.След празниците ще ходя да го гледат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го знам тоя съединител какъв е.Като включа компресора,на самия компресор долу точно зад бронята виждам една шайба,която ту тръгне ту спре.Чуда се обаче требва ли да има на нея ремък?Така като гледам по скоро не <_</> Та пак май стигаме до липса на налягане от изтичане на фреон.След празниците ще ходя да го гледат.

Трябва да има ремък ми как иначе ще работи компресора. Моята вчера я пълних с Р12 и ми направи впечатление преди това ,че като имаше малко фреон (200г) и компресора ту тръгваше ту спираше което значи ,че при ниско налягане наистина може да не тръгва .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хах ремък?Поне аз не виждам такова място където да влезне ремъка и да го върти.Сега ще слезна да снимам и ще кача снимката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето го компресора и ремъка на него.Снимката е направих при работещ двигател.Ремъка си върви без проблем.Тук не съм пускал компресора

6137664S.jpg

А това е въпросната шайба.Снимката я направих при пуснат компресор но не се върти.Е за тия неща имах напредвид

6137665A.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се върти по две причини:

1.Прекъснато захранване на електромагнита на съединителя(малко вероятно).

2.Изтекъл фреон(много вероятно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Голяма част от климатичарите нямат R12 понеже както отдавна се знае е забранен и не е ясно какво слагат , не е желателно да се слага R134 без да се сменя маслото и без да се прави промивка на системата уплътненията не е необходимо да се сменят когато се минава на фреон R134 защото е по слаб от R12 , a въпросният R12 има заместител за който не са необходими никакви интервенции , направо се пълни (R401A) До скоро и аз имах подобен проблем , в продължение на няколко години все го пълних като съответно в сервизите правиха проверка но след няма и месец изтичаше. Хубаво е като отидеш на проверка да поискаш да ти сменят игличката която е същата като за вентил за автомобилна гума и много често слагат такива но не трябва, също така и опръстените към вътрешния радиатор.   Като съвет поискай оцветител за маслото , но преди това огледай хубаво системата за омаслени участъци , при наличие на такива и съответно на някакъв газ в системата не е задължително да е фреон може да поискаш да ти я заредят с въглероден двуокис , палиш колата включваш компресора за малко да вдигне налягане и напръскваш обилно омаслената повърхност със сапунен разтвор ако започне да надува балони значи е ясно от къде изпуска. От друга страна при проверката не само се надува системата ами се и вакумира защото някои течове не се проявяват на налягане а при вакум и в такъв случаи е възможно да има теч само по време на работа ,,  също така като са я напълнили с фреон е трябвало за проверят с газ-анализатор за наличие на фреон и ако са го направили и са знаели какво правят и най вече са имали търпение и интерес щяха да хванат евентуален теч.    Най-накратко за да провериш дали проблема е електрически можеш да дадеш на контакт да включиш копчето на климатика и шунтираш буксата на пресостата  ако щракне съединителя и включи перката значи всичко е наред ако не палиш колата пак включваш копчето на климатика и шунтираш за секунда пресостата ако и тогава не щракне трябва да направиш проверка за наличие на напрежение по кабелите , проверка на ел съединителя , релета   , и всичко това ако предпазителите са наред най напред от там трябва да започнеш . Един съвет ел. съединител който е работил години нареб е по вероятно да има механичен проблем отколкото електрически . Аз бих те посъветвал да се концентрираш първо върху течовете , свали капачката на щутцера за зареждане с фреон натисни леко с отверка игличката така че да изпусне малко газ и тогава прецени с каква сила издиша видимо ще усетиш дали наляга нето е 1-2 атм (щом не ще да влючва ) или 10-12 атм. Ако изпуска съвсем леко значи знаеш какво да направиш.  при мен теча се оказа от пресостата , гумичката му била изгнила и умника който преди мен е стопанисвал колата намазал резбата с някакво лепило и го навил , недей да го правиш дори и да се налага , теч беше отвратително слаб за откриване но и достатъчен за да изпусне фреона за някокло седмици .  

 

Чао Успех 

Съветвам те да си намериш една кора за под двигателя понеже гледам че няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...