NIKO Публикувано 15 Май 2013 Доклад Share Публикувано 15 Май 2013 Прегледай си куплунга на ламбдата, пръсни с някакъв контактен спрей, пощракай го няколко пъти.Другия вариант е мъртва сонда, пробвай с откачена как ще се държи мотора. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 15 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 15 Май 2013 NIKO А има ли вариант да е умряла сондата, но да работи и менка стойности докато загрее двигателя, и като достигне оптимална температура да блокира. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
autorazsipnik Публикувано 15 Май 2013 Доклад Share Публикувано 15 Май 2013 (Редактирано) Ламбдата ако не работи ще ти показва постоянно 0,45 или 0,5v.Ako не работи няма как да ти отчете постояно само бедна или само богата смес.А N80 не разбра ли ,че от логовете не става ясно механично дали е наред.Там са стойности ,които компа задава на N80 ,а не ги получава от него,че да се съди по тях. Редактирано 15 Май 2013 от autorazsipnik Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 15 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 15 Май 2013 (Редактирано) Тва за N80 го разбрах вече. Стана ми ясно че компа го управлява. А що става дума за това дали механично бачка - цъка (щрака) ... вероятно бачка...не знам как мога да го проверя дали бачка механично. Както по горе написах електрониката му е добре щото го замерих. Обаче не ми стана изобщо ясно каква може да е причината ламбдата да работи до едно време докато мотора е студен и изведнъж като достигне работна температура да блокира на една и съща стойност. Освен ако е заминала, обаче защо ще работи преди да се достигнат 90 градуса и изведнъж ще спре. Не мога да открия логиката. Идинствения вариант е нещо да я накара да спре да работи, но какво е аз не знам. Ако вие знаете дали има нещо в тоя кошник което да го направи кажете. Иначе ще и предстой смяна ама не ми се набутва с грешни пари ако не е проблемна. ПС: Знам че ви стана досадно от мен вече ама не съм чак толкова ЧАТ по автомобилите, ама не съм толкова зле или пък да не схващам за какво горе долу ми се говори. Ако знаех всичко нямаше да питам. Просто желая малко по така отговори. Аз се занимавам с компютри, мрежи, видеонаблюдение и копирни машини и един отговор от рода на: "Ламбдата е крайно устройство и Тя нищо не управлява, а тя се управлява от компа или квото там е" - (тва на моя език в моята специалност) би ми било достатъчно да разбера че или ламбдата не е наред или кабелаците не са наред. Ама като не знам ся дали е "крайно устройство" и дали работата и зависи от друго...!? Редактирано 15 Май 2013 от Иван Баев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 16 Май 2013 Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Ламбдата е крайно устройство! Измерва кислорода в изгорелите газове и по този начин връща сигнал към компютъра дали горивната смес е бедна, богата или в норма. Компютърът от своя страна моментално коригира консистенцията съответно. Разбира се, ако нещо друго кара компютъра например да обогатява сместа постоянно (или поради дефект другаде той не успява да я вкара в норма), ламбдата постоянно ще "пищи" за богата смес, без причината обаче да е в самата нея. За това, макар и тя да подвежда понякога, човек трябва да се доверява на диагностиката като отправна точка и е много трудно да отремонтирваш избирателно, защото не знаеш кое върху какво как се отразява. С това искам да кажа, че не трябва да търсиш просто 1 проблем, който да оправяш сега, пък другите по-натам, защото нещата не са индивидуални! На мен ми изглежда, че дебитомера ти е за смяна (дори и теоретично да не е съвсем взел-дал - чисто профилактично е хубаво да го смениш, той не е вечен и е известно, че не е най-трайния компонент в модерния автомобил). От там нататък ще се види дали и какво още има за смяна. Просто ми се струва, че това "лутане" между проблеми няма да те доведе много далеч... Хващай ги един по един. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 16 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Moonland! Благодаря ти за отговора. Точно това ми трябваше да се реша било то на 50 или 100 процента кое първо да сменя. Почвам от там дето има грешки в компа. Ще сменя дебитомера най напред. Мен ми е абсолютно ясно че има вариант проблема да не е един и с отстраняване на него да се оправи всичко. след 5-7 дни когато дойде Свети Парастас ще взема и ще го сменя. Ако няма промяна сменям и ламбдата, че тоя завишения разход хич не ми се струва че е от "работеща нормално" сонда. и така нататък. А само да попитам понеже стана дума за тоя N80. Има ли вариант, начин да се провери дали механично работи коректно, освен това че си щрака постоянно със доста голяма честота. Метод, разглобяване или нещо от сорта. Или най добрия шанс да разбера е да пробвам с друг за който е сигурно че работи. Мерси Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 16 Май 2013 Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 За N80 не мога да ти кажа нищо.За ламбдата - (ако не греша) радвай се (от ценова гледна точка), че твоята е обикновена, а не широколентова! Ако се стигне до взимане обаче провери каква е преди да купиш ако не си сигурен - да не се окаже все пак широколентова.Дебитомер - виж дали има на Pierburg за твоя двигател и ако да - вземи такъв. При всички положения обаче нов!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 16 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Сондата ми е с 4 кабела. Незнам дали се води широколентова. Дебитомера вече съм го решил ще бъде Магнети Марели нов. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 16 Май 2013 Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Тогава е обикновена Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 16 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 А за Дебитомер Магнети какво би казал, въпреки че съм го решил вече де, но все пак едно мнение не е излишно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 16 Май 2013 Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Точно за това нищо не казах - защото пишеш, че си го решил Не знам нищо за него.Препоръчах ти Pierburg ако има за твоя двигател защото имам преки впечатления и са изцяло позитивни (както и на мн. други потребители из мрежата). Според мен е по-добър избор от заводския Bosch. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 16 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Ок. Ще проверя все пак за Пиербург и ако има ще съпоставя ценичките и което както ме устройва тва ще е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 16 Май 2013 Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Преди време когато трябваше да избирам, освен по-добрите отзиви за Pierburg, в които в последствие се убедих и сам, Pierburg беше малко по-евтин от оригиналния Bosch! Но това беше за TDI, за това провери дали въобще имат за твоя двигател. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 16 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Направих го вече. Май няма. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 16 Май 2013 Доклад Share Публикувано 16 Май 2013 Погледнах набързо, но и аз не намирам... Явно няма... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 20 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2013 Открит един евентуален причинител на многото проблеми. Сцепен маркуч на серво помпата към колекторите (тоя пластмасовия). Почтти нямаше да го разбера ако не бях го изкривил доста без да искам. и да ми изсъска. Нямах възможност да чакам доставка за нов, нито да му дам сумата при останалите разходи които ме очакват и го оправих със самовулканизираща се лента БИШОП W963, която нагрях след това. Не съм я карал още и не знам има ли промяна в нещо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 20 Май 2013 Доклад Share Публикувано 20 Май 2013 Направо ти казвам, че това едва ли е твоята неизправност. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 20 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 20 Май 2013 (Редактирано) Направо знам, но все пак е нещо което може да доведе поне до нестабилни обороти на празен ход Иначе другите проблеми продължават се търсят. Редактирано 20 Май 2013 от Иван Баев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 5 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) Колеги !!! Дотук греда. Днес ми дойдоха ламбдата и дебитомера. Смених дебитомера. За ламбдата нямах време и условия. Супер зле стана колата. В ниските обороти до 3500 е добре. Няма проблеми. Обаче отидох на магистралата да направя един два лога и пълен шит. Настъпвам я стига 4000 оборота и оттам нататък е пълен гроб. Прекъсва (все едно се дави), сяца, лашка, хълца, блъска... Абе все едно като свърши бензина. Същото чувство е. Ужас някакъв. Пример давам: Цедя 3-та стига до 120 и почва тая мъка с лашкането. Иначе преди като си беше наред колата по спомен като цедя 3-та отиваше 150-160. Давайте идея кво може да се случва. ПС: Случващото се е и на ГАЗ и на БЕНЗИН, с тая разлика че на газ настъпва малко по рано и е по отчетливо.И забравих да кажа че като отпусна съвсем малко газта се нормализира и поддържа скоростта, но като я нацепя пак до долу шак шитня. Ето 2 лога: GAZ.xlsBENZ.xls Редактирано 5 Юни 2013 от Иван Баев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Какъв е дебитомера - нов/стар, марка, модел и сигурен ли си (и от къде), че е съвместим за твоя двигател? Според мен е излишно да правиш каквито и да е опити и логове преди да си сменил и ламбдата. Някак си не искаш да разбереш още, че тя не е само за украса отдолу, а влияе пряко и осезаемо на горивната смес и поведението на мотора! Смени я, изчисти всички грешки и отново направи проба и виж дали записва пак грешки и какви. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 5 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) Тва за ламбдата ми е известно че не е за украса. Днес Нямах време да я сменям. И аз работя все пак, намерих време за дебитомера пред офиса. След като го смених грешката която беше записана за него изчезна. Стойностите които отчита са в норма. Дори на 4-ти канал 2-ро поле(Idle Air Mass /learned value/) където със стария постоянно беше 0, сега има реакция. Изчисти се и грешката в DTC Memory. Обаче ще е ебахти шанса и случайността и стария дебитомер и старата сонда да са се прецакали по такъв начин че 2-те заедно да работят ПО-КОРЕКТНО от комбинацията стара ламбда + нов дебитомер. И пак казвам. След Смяната положението е в пъти по зле и от ОТКАЧЕН дебитомер. Интересно ще стане и като сменя сондата ако нещата са още по зле. И в отговор на въпроса: Дебитомера е нов, сигурен съм за произхода му. Марката е AutLog LM1008 и на Фолксваген (06А 906 461А). Ако искаш може да го провериш ПС: Сондата която ще слагам е FAE 77139 Редактирано 5 Юни 2013 от Иван Баев Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Сложи сондата, изтрий всички грешки и пробвай отново. Глупаво е да се гадае и анализира сега при положение, че знаеш, че имаш дефектна ламбда, а новата ти е в джоба... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 5 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Оффф мислиш ли че и мен ме свърта на едно място. Ако сега можех да слеза пред блока и да я сменя скачам ама не става. Ей тъй най много мразя... да имам нещо ново и и да не мога да го пробвам и ползвам. Ама ще стане утре или в петък но ще стане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Разбирам те Познато Ама безсмислени анализи не помагат (също от опит) - лягай да спиш и не го мисли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Иван Баев Публикувано 6 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 6 Юни 2013 Ай ся помагайте тука че не мога да намеря нищо за това 01182 - Altitude Adaptation 16-00 - Signal Outside Specifications Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване