Jump to content

Audi A6 C5 без ESP


Recommended Posts

Здравейте,

 

Харесах си едно Ауди А6 Ц5, 98-ма година 1.8Т quattro, 150 коня, ръчка, но е без ESP. Можете ли да ми кажете какъв ефект има това върху колата, освен че явно няма тракшън контрол. Доколкото знам quattro-то на различните модели е различно, дори и трансфера на мощност към предните и задните колела. Какви са плюсовете и минусите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В A6 C5 произведена преди 2000 година има ESP само в 4.2, от 2000 година е базово вече. Трансфера на въртящият момент на T1 и Т2 torsen при A6 C5, A4 B5, A4 B6, A4 B7(с изключение на RS4 B7) е винаги 2:1 в случаите когато имат сцепление и 4-те колела.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за отговора!

 

И вече питам по-скоро от интерес -  в поведение на колата как би повлияло и в какви случаи ще се усеща разликата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В поведението на колата при движение и налично сцепление на 4-те колела, едва ли ще намериш разлика между кола с ESP и без. ESP-то е полезно при поднасяне на колата, тогава електрониката следи на къде ти е насочен воланът и с помощта на спирачките задействани по отделно на различните колела в зависимост от нуждата, системата изправя колата и я насочва натам накъдето ти сочи воланът. При тръгване колата с включено ESP, ще задейства тракшън контрола и чрез спирачките ще се опитва да намали или предотврати буксуването на колелата. Полезна екстра, особено като не внимаваш. На сухо действа, но мокро горе долу, аз лично зимата карам с изключено ESP, дразни ме и ми пречи. Аз лично бих гледал за коли с ESP, защото ще са с по-ново 1.8Т, е електронен дросел, новият дебитомер, новите бобини.... 

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В A6 C5 произведена преди 2000 година има ESP само в 4.2, от 2000 година е базово вече. Трансфера на въртящият момент на T1 и Т2 torsen при A6 C5, A4 B5, A4 B6, A4 B7(с изключение на RS4 B7) е винаги 2:1 в случаите когато имат сцепление и 4-те колела.

 

Далеч не съм съгласен :) Торсен-а бидейки чиста механика винаги се стреми да предава 50:50 предна:задна ос, а през 2008ма година Ауди за първи път представят Sport differential при RS4 и за първи път асиметрично съотношение 40:60 в полза на задната ос с цел убиване на онзи прословут недозавивък на колите с quattro.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би не съм се изразил правилно. Съотношението е до 2:1 в зависимост на къде ще премести повечето въртящ момент. 50:50 може да е в някакъв идеален случай, но при потегляне, завиване, излизане от завой, спиране, нещата не са точно така. Такаче да се твърди, че предаваният въртящ момент е 50:50 е малко безмислено, при положение, че е така в по-малко от 90% от времето. Да съгалсен съм, дефолтно е 50:50, при асиметричното съотношение е 40:60, но торсена постоянно мести съотношението - до 2:1 за Т1 и Т2 торсен и до 4:1 при Т3 торсен. Ако беше постоянно 50:50 твърдо дали щеше да може да завие тази кола и тогава защо ще го слагат този торсен, М?

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаше да може да завие ако имаше твърди блокажи на всяка ос. В случая торсена и да предава 50/50 непрекъснато няма никакви проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът не е в предният и задният дифф, ако средният е 50:50 демек заключен или го няма, при завой какво ще стане? Предният и задният мост при завой не изминават един и същи път. Задният мост изминава по-къс път, но получава същият въртящ момент и започваш да се пързаляш. Това е причината торсенът да не предава точно 50:50, може да мести определена част от въртящият момент напред или назад.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко продължаваш да ги бъркаш нещата :) Я ако искаш хвани някое Ауди куатро с блокаж на задния диф, заключи го, направи пълен ляв или десен пък ела да ми опишеш после какво се е случило :)

Какво мести торсена е ясно, но заблуждаваш човека, който си е задал въпроса, че ефект от това 50:50 или 40:60 няма щом постоянно се мести и това е поне 90% от случаите. Поне така се опита да го обясниш и определено не е издържано ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Торсена е 50:50 в МНОГО повече случаи от колкото си мислиш и в нормално каране едва ли мърда с някакви по-специални проценти. Това при спиране, което казваш, че се мени, също мисля, че е някакво смешно съотношение.

Единствено при сериозни разлики на сцепление като сняг и лед отива до 70:30 и обратно, което спрямо 50:50 не е нещо извънземно като постижение.

Та такива ми то работи.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С един колега спорехме преди време по темата....торсена реагира не разлика в оборотите на някое колело. Това значи че в завой се разпределя силата, но с колко проценти незнам, може и малко да са. При обикновено каране в права линия си е 50:50 и така е правилно да се води според мен макар, че по завоите е друго. Все пак като казват хората, че е ДО 2:1 би трябвало по-скоро да имат предвид, че това е лимита за разпределяне на въртящия момент при загуба на тракшън, а не какво става при обикновени маневри.

 

Между другото ако знаем, че е 2:1 в завои то 2-то къде е? В никой случай не може да се каже, че е отзад, нито път отпред :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби някой нещо ти е говорил и ти е станало каша:

 

 

After 1987, Audi replaced a manually locking centre differential with the Torsen (torque sensing) Type 1 ("T1") centre differential. This allowed engine torque to be automatically directed to individual axles as driving conditions, and grip warranted. Under 'normal' conditions (where grip in both front and rear axles is equal), torque is split between front and rear with a 'default" 50:50 distribution in many, though not all, versions. In adverse conditions (i.e., when there is variation in grip between front and rear), a maximum of 67-80% (depending on the transmission, or model of Torsen diff) of the engine's torque can be directed to the front or rear axles. The fully automated mechanical nature of the Torsen centre differential helps prevent wheel slippage from occurring, by diverting torque instantly, without any discernible notice to the vehicle occupants, to the axle which has more grip. This method of operation can be described as proactive.

 

 

 

  1. While the standard (Type 1 or T1) Torsen supports a static torque ratio of 50:50; i.e., input torque is supported equally across both output shafts, the T1 has a Torque Bias Ratio (TBR) of 2.7–4:1; i.e., it allows about 3 to 4 times the torque to be supplied to the most tractive output shaft than that is available on the least tractive shaft or, a torque split of between 25% to 75%. However, by nature the T1 Torsen is locked under most circumstances (output shafts locked together). Only when the TBR is reached (i.e., there is a greater torque difference across the output shafts than can be supported by the TBR) do the output shafts turn relative to each other, and the differential unlocks. This characteristic results in a relatively free torque movement between both outputs of the (centre) differential, within the limits of the TBR. Thus the static torque distribution of the T1 Torsen in a centre differential installation, rather than being 50:50, will mirror the weight distribution (both static and dynamic) of the vehicle due to the traction available at either (front:rear) output shaft. In a standard car, this is desirable from the perspective of stability, acceleration and traction, but can be undesirable in terms of handling (understeer). While the standard quattro Torsen T1 with 2.7:1 TBR is more than sufficient in most conditions, Torsen T1 differentials with higher TBRs (4:1) are available and can further limit understeer by supporting a wider torque split. A better solution, however, is to apportion a torque split directly between both output shafts (front & rear) and for this reason Audi has adopted the Type 3 (T3) Torsen design in the latest generations of quattro.

The Torsen T3 centre differential combines a planetary gear set with a Torsen differential in a compact package developed for centre differential installations. Unlike the T2 Torsen where the torque split is a nominal 50:50, in the T3 Torsen the torque split, due to the use of the planetary gear set, is an actual asymmetric 40:60 front-rear torque split (i.e., when grip is equal on both front and rear axles, 40% of torque is sent to the front axle, and 60% to the rear). As with the T1 Torsen, torque will be distributed dynamically depending on tractive conditions, but with an actual (rather than nominal) static bias. The T3 allows handling characteristics and vehicle dynamics more akin to rear-wheel drive cars. This asymmetric Torsen was first introduced in the highly acclaimed 2006-model (B7) Audi RS4.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички, отговорихте ми на въпроса!

 

Сега защо направо да ви покажа пред каква дилема съм - http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11361211078551910&f1=details&slink=3uch7r

 

Случайно я видях и останах 25 мин. да я разглеждам. Отвън има 2-3 забележки, като хлътналия халоген и 1-2 места, където има много леко натиснато, като с палец. Отвътре колата е безупречна, чиста и без захабено. Запали нормално и се усещаше добре. Не съм и правил сериозни тестове, но ми изглеждаше много читава. В жабката имаше сервизни документи, но не знам до колко може да им се вярва. През седмицата ще отида с приятел монтьор за да ми даде второ мнение след малко по-сериозни тестове, надявам се и да я подкараме.

 

Иначе, като цяло търся достойна кола за парите. Бих си взел и А4 Б5 или Б6, дори и -  http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11377036777305092&f1=details&slink=3uchyb , за предпочитане бензинова. Quattro.

 

Чувствайте се сводобни да коментирате, нямам точно формулиран въпрос, но мисля, че разбирате каква ми е драмата :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата изглежда много добре на снимките, ако е читава по ходова част и двигател кометирай леко цената и я отнасяй. Принципно аз търсех точно такова читаво ц5 1.8т седан около 4 месеца и така и не намерих. Накрая вече от толкова търсене и нищо досъбрах още пари и в момента съм се насочил към А3 2004+... Мен лично ми харесва тази обява и това че няма ЕСП не е болка за умиране.

Успех колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...